anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy allegro może zamknąć dyskusję, w przypadku braku potwierdzeni zwrotu zapłaconych środków

piotr4622
#7 Wielbiciel#
  • Kupiłem szafkę, dla znajomej, ponieważ potrzebowała do łazienki, a ja obiecałem zamontować. Zamówiłem w niedzielę, z dostawą na środa, czwartek. W czwartek zadzwonilem do tej firmy, i okazało się iż towaru nie ma, jest na etapie produkcji i może to potrwać do miesiąca.Pani sprawdziła i dniu zakupu towar był, niestety wybył. Żebym nie zadzwonił to pewnie, nie dowiedzialbym się o tym i o czasie oczekiwania. Ja pieniądze wziąłem, zapłaciłem i co dalej? Pani poinformowała mnie że mają 2 tygodnie na zwrot, ale ze względu na sytuację zrobią to szybciej i jeśli wszystko pójdzie dobrze to do wtorku otrzymam zwrot. Zagotowało mnie. Napisałem że w tych czasach zwrot można dokonać w ciągu minuty, jeśli się chce. Poprośilem o potwierdzenie przelewu, tylko zamiast tego dostałem zapewnienie że przelew został wykonany. Poprosilem raz jeszcze, dotarło. Poprośilem również aby zadzwonili do mojej znajomej i wytłumaczyli jej, dlaczego nie otrzyma towaru. W odpowiedzi otrzymałem nr telefonu do działu reklamacji, abym sam sobie wyjaśnił. Pomimo braku potwierdzenia z mojej strony o zwrocie środków na konto, allegro samo zakończyło dyskusję, uznając za rozwiązanązostawiając mnie  na lodzie. Nie mam pocji włączyć dyskusję, a żeby skorzystać z programu ochrony kupująch muszę czekać 2 tygodnie. Żadna pomoc, wprost przeciwnie. Co mam zrobić? 
oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@piotr4622 

Co zrobić? Przede wszystkim przestać się gotować bez powodu. Wyobraź sobie, że sprzedający też ma pewne prawa, choć jest ich żałośnie mało. Jednym z nich jest prawo do zwrotu środków niezwłocznie, CZYLI nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych, o czym Cię poinformowano.

Sprzedawca nie ma też obowiązku kontaktować się z osobą inną niż kupujący w celu wyjaśniania czegokolwiek. Nie wiem, czy ma w ogóle prawo do takiego kontaktu.

Jeśli serwis sam zakończył dyskusję, to oznacza tylko jedno: sprzedający już zlecił zwrot. Zresztą z Twojej wypowiedzi wynika, że w końcu otrzymałeś potwierdzenie przelewu. W takiej sytuacji na jakim lodzie i jaki POK? Wystarczy poczekać na zwrot środków na konto, kartę czy jak tam płaciłeś.

Sprzedający zachował się nieładnie nie informując Ciebie (Ciebie, nie adresatki) o tak dużym opóźnieniu. Ale to jeszcze nie znaczy, że ma natychmiast spełniać wszystkie Twoje żądania.

oznacz moderatorów

piotr4622
#7 Wielbiciel#

Czyli się nie denerwuj, cierpliwie czekaj, a pieniądze wrócą. Super rada, bardzo pomocna. Myślę że osoba upśledzona posłucha tej rady. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@piotr4622 Jeżeli sprzedawca nie może się wywiązać z umowy, powinien oddać pieniądze niezwłocznie, a nie w ciągu 2 tygodni. 2 tygodnie jest wtedy, gdy to Ty odstępujesz od umowy. Jeżeli nie otrzymałeś zwrotu środków, a Allegro zamknęło Dyskusję, poproś o jej ponowne otwarcie tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Po otwarciu poproś w Dyskusji o interwencję pracownika Allegro. Po otrzymaniu zwrotu nie zapomnij wystawić sprzedawcy negatywnego komentarza.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@piotr4622 zamknęliśmy dyskusję, ponieważ sprawa została wyjaśniona i otrzymałeś zwrot wpłaty. Zadarzają się różne wypadki, a czasami wysyłka może się opóźnić lub nie można zrealizować zamówienia nie jest to jednak powód, aby obrażać sprzedającego czy nas (mam na myśli dyskusje, nie wiadomość napisaną tutaj). 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Tak trochę odbiegnę od tematu, ale uwielbiam te posty, kiedy jedna strona tłumaczy jaka ją krzywda spotkała i nagle wjeżdża mod z informacją, że jednak ta strona taka święta nie była, jak opisuje 😛

Chociaż zrozumiałe są nerwy kupującego, to ku przestrodze dla czytających AG - pamiętajmy, że temat jest zwykle przedstawiany tylko z perspektywy piszącego, a jak jest naprawdę to nigdy nie wiadomo. Pozdrawiam 🙂

oznacz moderatorów

piotr4622
#7 Wielbiciel#

Czyli, sam się w trąbę robię, Ciekawe. 

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Miałem tu na myśli to co napisała la_nika, że obrażałeś sprzedawcę i allegro

oznacz moderatorów

piotr4622
#7 Wielbiciel#

I to jest jedyną rzecz jaką możecie zrobić, smutne. Chyba zacznę sprzedawać samochody których nie mam, będzie ciekawie. Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@piotr4622a co Allegro, czy ktokolwiek stąd może jeszcze zrobić? Otrzymałeś zwrot środków i na tym rola serwisu się kończy. Różne sytuacje się zdarzają, także sprzedawcom i właśnie byłeś ofiarą takiej sytuacji. Nikt nie chciał ci zrobić na złość

Niemniej jednak ciągle jeszcze możesz iść do sądu

oznacz moderatorów

piotr4622
#7 Wielbiciel#

Serwis powinien sprawdzać sprzedawców(firmy które sprzedają towar przez internet, a skoro serwis ustala ze sprzedającym lub sam termin dostawy, również powinien zadbać o to) niestety rola serwisu kończy się na wystawieniu ogłoszenia, a w razie problemów człowiek i tak jest zdany  na nich, pomimo iż nie zawinił. To biznes, nie ma tu miescja na logikę, a ty bardziej na człowieka. Tylko że ktoś za to kasuje. Myślę że w obecnych czasach, każdemu zależy na czasie, szuka rozwiązań w miarę prostych. I oto w tym chodzi

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

No tak, bo Allegro nie jest stroną transakcji tylko "wynajmuje" odpłatnie narzędzie umożliwiające zawarcie umowy. Sprzedającym udostępnia platformę, na którą zaglądają klienci, natomiast klientom jakąś tam ochronę zakupów (np. prowadzi system ocen sprzedawców, wypłaca odszkodowanie jeśli transakcja jest zawalona przez sprzedawcę, a nawet czasem jeśli sprzedawca zrobi co należy, ale klient jest i tak niezadowolony z różnych przyczyn).

Wierz mi, że sprawdza sprzedawców. Tacy, którzy przeginają z czasem dostawy lub w innych sprawach, szybko są z Allegro eliminowani. Nie działa to w 100% sprawnie ale i tak jest dużo bezpieczniej.

Tobie przecież Allegro pomogło odzyskać środki - poprzez dyskusję ze sprzedawcą zapewne - ale wyobraź sobie, ile byś się bujał gdyby taka sytuacja spotkała cię poza tym portalem.

Czasem się zdarza, że sklep z jakichś powodów nie ma możliwości zrealizowania zamówienia na czas. Przyczyny mogą być różne np. ktoś się pomylił. Ty się nie mylisz?

W tym przypadku szybko odzyskałeś środki właśnie dzięki Allegro. Jeśli podobna sytuacja zdarzy ci się podczas zakupów w dużej sieciówce np. z agd (a zdarzają się) to już na coś takiego nie możesz liczyć.

oznacz moderatorów

piotr4622
#7 Wielbiciel#

Traktuję to jako biznes, i wymaga tego co wszyscy, mogę zrozumieć sytuację jeśli dostanę jakąś informację, w przeciwnym razie sądzę że jest ok. Niestety niektórzy mają kupujących gdzieś, i albo poczeka, albo frajer dał się naciagnąć. W mojej sytuacji, jest to poraz któryś i niestety co jakiś czas lipa. Niby sprawdzam opinie, staram się zaplanować, niestety jest tego coraz więcej, sądzę że wykorzystam smarta i to będzie na tyle. 

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Ty to masz pretensje do Allegro za działania sprzedawców... Allegro to tylko marketplace, nie sprzedaje wszystkiego samo.

A takie sytuacje będą ci się zdarzać wszędzie, bo taki jest rynek, że niektórzy nie rozpieszczają klientów i tego nie ominiesz

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@piotr4622 Smutne jest ze osoby podobne do ciebie mogą bezkarnie obrażać sprzedawców na allegro.

 @la_nika czy kupujący ponieś jakieś konsekwencji?

oznacz moderatorów