anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy da się poprawić adres w zamówieniu, bo kupująca nie napisała numeru domu i mieszkania?

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

Czy da się poprawić adres w zamówieniu, bo kupująca nie napisała numeru domu i mieszkania, zaś dosłała to w sms-ie?

Wolałbym zmienić to oficjalnie w zamówieniu (Allego miniKurier24 InPost), a nie dopisywać ręcznie na etykiecie, ale nie mogę znaleźć sposobu, by to wykonać.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@piotrkowska59 Cześć. 🙂 W Wysyłam z Allegro można edytować dane adresowe. Jeśli nadajesz paczki innym sposobem, to pytanie najlepiej skieruj do administratora tego narzędzia. 🙂 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za odpowiedź 🙂

Opiszę całą sytuację, może się znajdzie rozwiązanie.

Miałem zamówienie (Allegro miniKurier24 InPost) z adresem, ale okazało się, iż kupująca omyłkowo nie dopisała numeru domu ani mieszkania, a samą ulicę. Kurier przesyłki nie dostarczył (miał w systemie telefon zarówno do kupującej, jak i do sprzedającego, ale się z nikim nie skontaktował). Przesyłka wróciła do mnie (sprzedającego). Skontaktowałem się sms-em z kupującą, dosłała mi sms-em uzupełnione dane adresowe, ja poprosiłem o dopłatę na ponowną przesyłkę (11,99) i kupująca mi ją wpłaciła, teraz przygotowuję ponowną przesyłkę, ale okazuje się, że nie da się edytować danych adresowych (ani na poziomie Zamówienia allegro, ani na poziomie Manager InPost). 

Zgodnie z sugestią powyżej w dyskusji skontaktowałem się z infolinią InPost, ale okazało się, iż nic sensownego mi nie doradzono ("nie da się edytować adresu kupującego przez sprzedającego", "mogę wysłać po normalnej cenie, wyższej sporo od tej 11,99 która jest dla Allegro miniKurier24 InPost", "niech kupująca tamtą aukcję anuluje i jeszcze raz kupi produkt": ta ostatnia rada, jak dla mnie, jest kuriozalna, bo przecież towar jest opłacony już przez kupującą i nawet jest zrobiona dopłata do ponownej przesyłki).

Nie mam wprawy na allegro (sprzedają dopiero od 2 miesięcy), ale tego typu sytuacja wydaje mi się dziwna. 

Okazuje się też (tak mi powiedziano na infolinii InPost), że kompletnie nie ma sensu np. dopisać ręcznie na etykiecie numeru domu i mieszkania, bo - cytuję - "kurier i tak wszystko czyta tylko w systemie, zaś nie patrzy na etykietę, bo z etykiety tylko pobiera dane systemowe").

I jak z tego wybrnąć?

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@piotrkowska59 Przykro mi, ale jeśli nie ma technicznej możliwości edytowania adresu w Managerze Paczek InPost, to należy poszukać innego rozwiązania. 

Według mnie najlepszą drogą byłoby wysłanie paczki poza umową z Allegro, w standardowej cenie. Kupująca może dopłacić brakującą kwotę. Jeżeli cena kuriera jest sporo wyższa, to być może warto porozmawiać z klientką o możliwości nadaniu tej paczki do Paczkomatu (będzie nieco taniej: https://inpost.pl/cenniki). 

 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

OptimumCreation
#10 Popularyzator#

Można zadzwonić do kupującej i uzyskać adres

oznacz moderatorów

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

ja już mam ten adres (kupująca przesłała mi sms-em), ale technicznie nie sposób tego edytować w zamówieniu przez sprzedającego, bo przesyłka jest nie poprzez "Wysyłam z allegro" (gdzie jest to możliwe), ale poprzez Allegro miniKurier24 InPost (a w Managerze InPost nie jest to możliwe); 

 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Jesteś pewny, ze nie można? Minikuriera nigdy nie zmieniałam ale w menedżerze np numer telefonu bez problemu zmieniasz, paczkomat też. To podejrzewam, że podobnie będzie z adresem. Kliknij na niego w menedżerze i zobacz.... Coś w tym stylu...

Screenshot_12.png

oznacz moderatorów

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

Otóż to, masz rację: da się edytować właśnie tylko numer telefonu i zmienić paczkomat, zaś w adres kupującego nie da się ingerować. Sam byłem zdumiony, potwierdził mi to też konsultant na infolinii InPost.

oznacz moderatorów

PalarniaDAKA
#9 Pomysłodawca#

To może anulować zakup? Można to zrobić, jeśli nie ma statusu w realizacji.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@piotrkowska59 a próbowałeś w menadżerze paczek ręcznie nadać paczkę wpisując wszystkie dane jakie otrzymałeś od kupującego (adres e-mail i zamieszkania , telefon)?

oznacz moderatorów

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

tak zrobiłem i ręcznie wpisałem wszystkie dane; problem w tym, że wysyłka "poprzez allegro" takiego miniKuriera24 InPost kosztuje 11,99 PLN, zaś "zewnętrznie, przy zwykłym nadaniu nie-allegrowym" koszt wzrasta do 19,99 PLN; inaczej, wedle mojej wiedzy, nie da się, bo nie sposób ręcznie zmienić adresu odbiorcy w Manager InPost, gdy już jest on wpisany do systemu przez kupującego; 

nieco to zaskakujące, że InPost tak to wykoncypował; domyślam się, iż dane adresowe są najważniejsze, i pewnie wolą, by one były "usztywnione i niezmienialne", niż miałby tam możność dłubania nadawca i np. mógłby niechcący/pomyłkowo coś pozmieniać; 

oznacz moderatorów