Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, jak mogę być odpowiedzialni za przesyłkę do momentu fizycznego doręczenia jej do odbiorcy? jeżeli nie mam żadnej możliwości wpływu na działanie poczty zarówno litewskiej, jak i polskiej. System śledzenia przesyłek pocztowych pokazuje, że moja wysłana przesyłka z Wilna do Polski została dostarczona do odbiorcy i przekazana odbiorcy, ale odbiorca twierdzi, że przesyłki nie otrzymał. Poczta Polska potwierdza, że przesyłka do nich dotarła, ale nie potrafi wyjaśnić, gdzie zaginęła. W takiej sytuacji, jako sprzedawca, jak mogę mieć na to jakikolwiek wpływ, skoro jest to problem usług pocztowych? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Wpływu nie masz, ale zgodnie z prawem odpowiedzialność tak. Do momentu zmiany statusu przesyłki na trackingu na "Doręczona". W tym miejscu Twoja odpowiedzialność się kończy, jednakże jesteś zobowiązany do złożenia reklamacji do przewoźnika, którą przewoźnik zapewne odrzuci i taką informację przekazujesz kupującemu. Tyle.
Zakładam oczywiście że jesteś przedsiębiorcą - jako osoba prywatna Twoja odpowiedzialność się kończy w momencie nadania przesyłki.
Tu akurat nie ma to większego znaczenia. Ewentualną reklamację może zgłosić tylko nadawca. Wynika z tego przepisów UPU, które mają charakter nadrzędny nawet nad ustawą.
W takim przypadku składasz reklamację do Poczty Litewskiej. Niestety międzynarodowe prawo pocztowe wymaga, aby reklamację zgłosił nadawca.
Ps. Jakie były pierwsze dwie litery numeru przesyłki?
Witam, numer przesylki RS.....LT.
Odpowiadasz jako sprzedawca firma bo jako prywatny do chwili nadania tylko
@Waldas67 Trochę to niejasne. Raz piszesz, że według trackingu przesyłka została dostarczona do odbiorcy, a w innym miejscu, ze według Poczty Polskiej przesyłka zaginęła.
Jaki jest status przesyłki na stronie śledzenia Poczty Polskiej? Jeśli "dostarczona", to niech odbiorca wyjaśnia, bo od ciebie reklamacji nie przyjmą.