anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę odstąpić od uznania zwrotu skoro w opisie była informacja o braku FV?

mazinho_2005
#8 Zapaleniec#

Witam,

sprzedałem produkt na Allegro, w opisie aukcji była informacja, że nie wystawiam faktury. Kupujący dokonał zakupu a po 2 dniach stwierdził, że nie zauważył, że jest informacja o braku faktury i chce dokonać zwrotu. 

 

Czy mogę odstąpić od uznania zwrotu skoro w opisie była informacja o braku FV? Czy powinienem zwrócić pieniądze i tyle?

 

dzięki

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

kytorr
#13 Ambasador#

Niby na jakiej podstawie chce fakturę skoro przy zakupie nie podał do niej danych.. 🙂

oznacz moderatorów

mazinho_2005
#8 Zapaleniec#

No w opisie zakupu jest tylko nazwa firma ulica i nr telefonu. Ale w opisie jest jasna informacja Nie wystawiam FV tak.

 

Pytanie własnie czy mogę odrzucić zwrot? Chodzi o blokadę konta czy inne tego typu zagrywki Allegro jak odrzucę prośbę o zwrot. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Tu akurat sprawa jest prosta. Jeśli sprzedajesz jako osoba prywatna to kwetia uznania zwrotu będzie wynikać tylko z Twojej dobrej woli. Jeśli natomiast sprzedajesz jako przedsiębiorca to masz obowiązek przyjąć zwrot niezależnie od jego przyczyny. Inna kwestia jest taka czy np w informacji o zwrotach w stopce aukcji miałeś podaną jakąś informację odnośnie możliwości zwrotu, jeśli miałeś a jesteś osobą prywatną może to oznaczać, że zwrot przyjąć musisz. Ale to już niech się wypowie ktoś kto zna zapisy regulaminu allegro w tej kwestii.

oznacz moderatorów

mazinho_2005
#8 Zapaleniec#

w ofercie mam informacje:

 

Czas na odstąpienie od umowy
14 dni
Koszt zwrotu
Koszt zwrotu zależy od tego, jaką metodę dostawy wskażesz podczas zakupu.
dostawa
zwrot
Allegro Paczkomaty InPost
za darmo
 

Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy Jednoosobowych Działalności Gospodarczych)

 

  • Stan
    Nowy
  • Faktura
    Nie wystawiam faktury
 
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Czy kupujący podał NIP przy zakupie?

oznacz moderatorów

mazinho_2005
#8 Zapaleniec#

Nie. W żadnym mejlu odnośnie Zakupu, wybrania przesyłki i płatności nie ma nipu. tylko nazwa, telefon i dane adresowe. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

W tej sytuacji wydaje mi się, że skoro miałeś zaznaczoną możliwość zwrotu w ciągu 14 dni a zakup nie był na firmę (brak numeru NIP) to jednak zwrot powinieneś przyjąć. Samo to, że ktoś zamówił coś na adres firmy nie czyni tego zakupem "na firmę". Ja sam również zamawiam praktycznie wszystko co kupuję na mój adres firmowy z tego względu, że tam jestem większość czasu na miejscu, niezależnie czy to są zakupy prywatne czy firmowe.

oznacz moderatorów

mazinho_2005
#8 Zapaleniec#

Ale oni chcą zwrot bo nie zauważyli, że nie wystawiam fv. Moja dobra wola czy regulamin allegro 🙂 czy mogę nie zwrócić pieniędzy i będzie to zgodne z reg?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Zwrot to zwrot, przyczyna nie ma tu większego znaczenia - tak mi się wydaje. Jeśli masz podaną taką możliwość to wydaje mi się, że musisz go przyjąć. Aczkolwiek nie znam regulaminu allegro aż tak dokładnie. Niech wypowie się ktoś bardziej zaawansowany (:

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Podstawą do korzystania z allegro powinno być oświadczenie że użytkownik potrafi przeczytać tekst ze zrozumieniem. Czasem nawet zdjęcie nie wystarczy i klient widzi coś dodatkowo oczami wyobraźni. 🤣 Często nawet myśli twierdząc  "a bo ja myślałem".

oznacz moderatorów

mazinho_2005
#8 Zapaleniec#

dzięki za odpowiedź. Mile widziana pomoc w rozwiązaniu i można zamykać temat. 

oznacz moderatorów

MescotCompany
#12 Orędownik#

Skończy czy się tak, że Allegro odda za Ciebie i zablokuje Ci konto. Lepiej dogadaj się na spokojnie z kupującym.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@mazinho_2005  skoro sprzedajaesz jako firma to zgodnie z przepisami masz obowiązek przyjąć zwrot zgłoszony w ciągu 14 dni od kiedy klient otrzymał przesyłke. To jaki jest powód tego zwrotu nie ma żadnego znaczenia, czy to jest brak faktury mczy widzimisie kupującego czy tez inna przyczyna. Kupujący wcale nie musi jej podawać.

Jeśli w tej sytuacji kupujący zgłosił zwrot a nie mineło 14 dni od momentu kiedy odebrał przesyke to masz obowiązek go przyjać. Niezaleznie od tego czy podaje powód tego zwrotu czy też nie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mazinho_2005 Sprawa jest prosta. Jeśli sprzedajesz jako firma, masz obowiązek przyjąć towar od konsumenta po odstąpieniu od umowy, czyli przyjąć zwrot. Powód jaki wskazuje kupujący nie ma najmniejszego znaczenia. Nabywca ma 14 dni od odebrania przesyłki na złożenie oświadczenia o rezygnacji.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

mazinho_2005 musisz przyjąć bo faktury nie wystawiłeś , a zwroty masz udostępnione . Zwracasz wszystkie środki jakie zapłacił klient .

oznacz moderatorów