Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Otrzymałem zwrot przesyłki nie odebranej przez klienta, mimo dwukrotnej próby doręczenia przez kuriera. Klient zażądał zwrotu wpłaty. Czy w tym przypadku mam zwrócić koszt produktu razem z przesyłką czy za sam produkt. Dodam że koszt produktu to 17,80zł koszt zapłaconej przesyłki 14,80zł, obciążono mnie też kosztem przesyłki zwrotnej 16zł.
Koszt nieodebranej przesyłki to koszt kupującego, Ty mu zwracasz za zakup + najtańszą przesyłkę w danej ofercie.
A czy klient zgłosił zwrot, choćby ustnie w rozmowie telefonicznej, czy po prostu nie odebrał przesyłki? Jeśli nic nie zgłaszał, to nie musisz w ogóle zwracać kosztu dostawy i możesz obciążyć go kosztem przesyłki powrotnej, jeśli sam zostaniesz takim kosztem obciążony. Jeśli natomiast było zgłoszenie zwrotu, to działasz normalnie, jak przy zwrocie konsumenckim.
@wwwartmaxi-pl ,,Klient zażądał zwrotu wpłaty,, czyli zrezygnował z zakupu .... jeśli klient jest konsumentem i nie zgłosił problemu z przesyłką / opóźnienie , brak próby doręczenia / zwracasz :
1. za towar
2. najniższy koszt przesyłki jaki klient miał możliwość wybrać podczas zakupu
potrącasz
1. koszt jakim zostałeś obciążony za powrót przesyłki
Suma - sumarum - oddajesz najniższy koszt przesyłki + 1,8zł
Jeśli prowadzisz działalność i wystawiasz faktury to zgodnie z prawem powinieneś zwrócić koszty towaru plus najtańszy koszt wysyłki, ale rozważ że faktury wówczas nie skorygujesz do zera, czyli to co potrąciłeś będzie niejako twoim dochodem przed US, a w dodatku jak rozliczysz to potrącenie 16zł ? Korekta tylko na 1,8zł i dalej masz towar? Wytłumaczysz to w US w razie kontroli za parę lat? Szczerze - ja bym odpuścił...