anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy zwracać koszt nie odebranej przesyłki

wwwartmaxi-pl
#8 Zapaleniec#

Witam Otrzymałem zwrot przesyłki nie odebranej przez klienta, mimo dwukrotnej próby doręczenia przez kuriera. Klient zażądał zwrotu wpłaty. Czy w tym przypadku mam zwrócić koszt produktu razem z przesyłką czy za sam produkt. Dodam że koszt produktu to 17,80zł koszt zapłaconej przesyłki 14,80zł, obciążono mnie też kosztem przesyłki zwrotnej 16zł.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

Koszt nieodebranej przesyłki to koszt kupującego, Ty mu zwracasz za zakup + najtańszą przesyłkę w danej ofercie.

oznacz moderatorów

ogryz7
#12 Orędownik#

A czy klient zgłosił zwrot, choćby ustnie w rozmowie telefonicznej, czy po prostu nie odebrał przesyłki? Jeśli nic nie zgłaszał, to nie musisz w ogóle zwracać kosztu dostawy i możesz obciążyć go kosztem przesyłki powrotnej, jeśli sam zostaniesz takim kosztem obciążony. Jeśli natomiast było zgłoszenie zwrotu, to działasz normalnie, jak przy zwrocie konsumenckim. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@wwwartmaxi-pl ,,Klient zażądał zwrotu wpłaty,, czyli zrezygnował z zakupu .... jeśli klient jest konsumentem i nie zgłosił problemu z przesyłką / opóźnienie , brak próby doręczenia / zwracasz :

1. za towar 

2. najniższy koszt przesyłki jaki klient miał możliwość wybrać podczas zakupu 

potrącasz 

1. koszt jakim zostałeś obciążony za powrót przesyłki 

Suma - sumarum - oddajesz najniższy koszt przesyłki + 1,8zł

oznacz moderatorów

banitos_2006
#11 Animator#

Jeśli prowadzisz działalność i wystawiasz faktury to zgodnie z prawem powinieneś zwrócić koszty towaru plus najtańszy koszt wysyłki, ale rozważ że faktury wówczas nie skorygujesz do zera, czyli to co potrąciłeś będzie niejako twoim dochodem przed US, a w dodatku jak rozliczysz to potrącenie 16zł ? Korekta tylko na 1,8zł i dalej masz towar? Wytłumaczysz to w US w razie kontroli za parę lat? Szczerze - ja bym odpuścił...

oznacz moderatorów