Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Mam pytanie odnośnie decyzji reklamacyjnej. Klient zgłosił nam reklamacje kasku motocyklowego 8 lipca, towar dotarł do nas 11 lipca w piątek popołudniu. Zgłaszana wada jest przez nas ciężka do stwierdzenia jej zasadności bądź nie, potrzebujemy porady serwisu importerskiego. I tak kask dopiero wyszedł od nas 14.07 (bo w piątek już paczka dotarła do nas po odbiorach kurierskich), dotarła do serwisu 15.07 więc realnie dopiero od 16.07 będzie rozpatrywana i sprawdzana. Z doświadczenia wiem, że w przypadku serwisów kasków są one dokładnie sprawdzane i obawiam się, że w wymaganym terminie 22 lipca (wymaganym przez Allegro) nie uzyskamy ekspertyzy serwisu.
Czy istnieje jakaś formuła przedłużająca termin na decyzję reklamacyjną czy do 22 lipca mamy ją odrzucić i napisać, że kask potrzebował dodatkowej ekspertyzy serwisu importera?
@yamahaa1 Masz odpowiedzieć na reklamację, w normalnym trybie ( bez wielkiego brata, bata i kata ) byś napisał przed upływem 14 dni że ze względu na analizę przez producenta bla bla bla potrzebujesz dodatkowe kilka dni na wydanie decyzji 🙂
Ale że to allegro to odrzuć reklamację 14 dnia, klient się odwoła i wtedy zyskasz dodatkowy czas jak dostaniesz pismo od producenta z uzasadnieniem odrzucenia lub naprawią czy wymienią 🙂
A może się wyrobią 😉
Sprzedawca musi odpowiedzieć na reklamację i ma na to ograniczony czas - podobno dobre to dla konsumenta, mimo, że ogranicza to jego prawo do rzetelnego procesu w/w.
@kostas11 odrzuć reklamację dobrze ją motywując i tyle, nie masz obowiązku posiadać laboratorium badawczego, które potwierdzi lub odrzuci wadę
Możesz zasugerować kupującemu użycie gwarancji - niech sie zgłosi do producenta
Dodatkowo zakup był na fakturę vat więc w przypadku firm nie ma ustawowego terminu 14 dni (jak dla konsumenta) więc jak to się ma w kontekście terminu Allegro 14 dni na odpowiedź od daty zgłoszenia reklamacji?
@yamahaa1 B2B to rękojmia też masz 14 dni o ile nie wyłączyłeś rękojmi w ofercie 🙂