anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego Allegro pobiera prowizję od wysyłki, której nie było?

FK-HOBBY
#8 Zapaleniec#

Allegro jest tak cwane że pobiera prowizję od przesyłek których nie było. Miałem już kilka takich przypadków. Nie wiem czy to zostało zauważone przez sprzedawców ale radzę sprawdzić w swoich rozliczeniach z allegro. Sprawa wygląda w ten sposób, opisze na przykładzie

Klient kupuje towar za 5zł i od razu wybiera sposób wysyłki na formularzu (wysyłka 7zł) - allegro pobiera prowizję po 10% od ceny sprzedaży i kosztu wysyłki. Za chwilę kupujący kupuje u mnie inną rzecz za 10zł i znowu wybiera sposób wysyłki na formularzu (wysyłka 7zł) - allegro pobiera prowizję po 10% od ceny sprzedaży i kosztu wysyłki... Tak powtarza się jeszcze 5 razy i ciągle naliczane mam 10% od kosztów wysyłki. Na koniec zakupów klient podsumowuje wszystko i płaci tak jak powinien 7zł za koszt wysyłki. Jednak allegro pobrało już 7 razy po 0,7zł za koszt wysyłki, otrzymałem 7zł na wysyłkę a dla allegro zapłaciłem 4,90zł. Oczywiście allegro już nie zwraca takiej niesłusznie pobranej prowizji. Tak wygląda uczciwość allegro !!!

Cieszyć się tylko trzeba, gdyby kupujący tak kupił np 15 przedmiotów to prowizja byłaby o 50% wyższa niż sam koszt wysyłki. Super i brawo wy allegro, umiecie naciągać ludzi.

 

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

xyz96
#21 Demiurg#

O zwrot prowizji za przesyłki naliczone wielokrotnie poproś przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=7f980b3b-184b-4f4a-9ad4-7e833245df10&subjectId=b041ba5e-6...

oznacz moderatorów

rutkowskiAGD
#8 Zapaleniec#

Miałem tak kilka razy , pisz do allegro i nie odpuszczaj jak musiałem kilka razu upominać się o taki zwrot ale oddali prowizję niesłusznie pobraną .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@FK-HOBBY widzę, że nie kontaktowałeś się z nami w tej sprawie, dlatego napiszę do odpowiedniego działu. Czy mogę poprosić Cię o numery zamówień, gdzie została naliczona dodatkowa prowizja za przesyłkę? Podanie tych numerów przyspieszy weryfikację.

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@FK-HOBBY wybacz zamieszanie, edytowałam swoją poprzednią wiadomość, więc mogłeś nie otrzymać powiadomienia, dlatego ponawiam prośbę o podanie numerów zamówienia. Przyspieszy to weryfikację i będę mogła przesłać zgłoszenie do odpowiedniego działu. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

FK-HOBBY
#8 Zapaleniec#

Jak mam teraz to sprawdzić? Siedzieć i szukać tracąc czas. Tu nie chodzi o to żeby sprzedający upominał się o swoje tylko by allegro tak dopracował system żeby coś takiego nie zdarzało się. Jeżeli nie umie tego zrobić to niech zleci to innej firmie która to dopracuje.

oznacz moderatorów

FK-HOBBY
#8 Zapaleniec#

Skoro allegro pobiera prowizję od wysyłki to powinna to tak zrobić żebym nie tracił czasu na sprawdzanie kosztów przy każdej transakcji a potem jeszcze upominał się o swoje. To zabiera dużo cennego czasu i psuje nerwy. Nie lepiej dopracować system żeby był koszt pobierany raz a jeżeli już tak się zdarzy że będzie inaczej to automatycznie zostanie dokonany zwrot nadpłaconej sumy. Jeżeli kupujący dwa razy wypełni rubryczki wysyłki to dodatkowo zapłacę 0,7zł. Teraz muszę to wszystko sprawdzić i gdy stwierdzę nieprawidłowość to napisać do allegro i upominać się o swoje podając wszelkie potrzebne dane Moje pytanie ile to zajmie czasu? Człowiek daje sobie spokój. I na to liczy allegro, takich transakcji kilka tysięcy dziennie i jest pieniądz! 

oznacz moderatorów

mwmonety
#20 Guru#

Dla nas sprzedawców to wydaje się proste i konieczne ale oni mają swój regulamin a ten im utrudnia proste myślenie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@FK-HOBBY bez numerów zamówień nie mamy możliwości zweryfikowania, ale takie nadpłaty są przez nas każdorazowo korygowane po zgłoszeniu. W tej chwili automatyczna korekta naliczonych prowizji dotyczy sytuacji, w której Kupujący dokonał zakupu, gdy metoda dostawy była płatna, nie opłacił go, a po zgrupowaniu ofert jako jedno zamówienie skorzystał z darmowej dostawy Smart! wówczas korekta prowizji jest widoczna na miesięcznej fakturze. W przypadku Twojego zgłoszenia, potrzebujemy numery zamówień, żeby je zweryfikować i zrobić korektę. Możesz je przesłać w formularzu tutaj lub podać je w wątku, a ja przekaże je do odpowiedniego działu. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

FK-HOBBY
#8 Zapaleniec#

Czyli teraz mam siedzieć długi czas i szukać gdzie to było. Proszę podpowiedzieć jak mam teraz wiedzieć przy których to było zakupach??? Nie jest to nigdzie zaznaczone tylko obserwując koszta jaki potrąca allegro to można zauważyć. To jest właśnie tak zrobione żeby ludzie tracili czas na szukanie aukcji i kontakt z wami, lub rezygnowali i nabijali kasę na konto allegro. Taka wielka firma i nie umie dopracować pobierania prowizji? A może ja się mylę i jest to świetne dopracowane, gdyż w wielu przypadkach pobierana jest ta sama prowizja od przesyłki kilka razy, brawo dla was.

Czekam z ciekawością jaki to jeszcze prowizje wymyślicie!

oznacz moderatorów

FK-HOBBY
#8 Zapaleniec#

Ponownie allegro naliczyło podwójną prowizję za wysyłkę. Zgodnie z Pani sugestią napisałem w formularzu zgłoszeniowym podając wszelkie potrzebne dane. W odpowiedzi otrzymałem coś takiego

"Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Proszę wysłać zrzut ekranu z ustaleniami z Kupującym (SMS, e-mail, informacja, jaką zostawił Kupujący w Formularzu Dostawy w części ''wiadomość do sprzedającego'') lub zrzut ekranu z Menagera Paczek, który potwierdza kwotę pobrania.
Wówczas ponownie rozpatrzę Pana prośbę.
Pozdrawiam
// Mariusz [edycja]
Zespół Allegro"

I tak wygląda załatwianie przez was tego co sami spartoliliście. Zamiast przeprosić za swoją pomyłkę to specjalnie przysyłacie coś takiego żeby tylko utrudnić jak najmocniej. Kto obsługuje te wiadomości??? Mając dane aukcji (numery) oraz dane sprzedającego wystarczy wejść i sprawdzić jaką prowizję pobrano! Pisanie takich bzdur jak "Proszę wysłać zrzut ekranu z ustaleniami z Kupującym (SMS, e-mail, informacja, jaką zostawił Kupujący w Formularzu Dostawy w części ''wiadomość do sprzedającego'') lub zrzut ekranu z Menagera Paczek, który potwierdza kwotę pobrania" sprawia że widać czarno na białym że to jest specjalnie robione żeby naliczać wielokrotnie za koszt wysyłki. Tak myślę że gdybym to wszystko zrobił i wysłał to otrzymał bym odpowiedż że proszę o poświadczenie notarialne lub coś w tym stylu. Brak słów na coś takiego co robicie

oznacz moderatorów

RED
#17 Koryfeusz#

było to już na forum

@la_nika przecież allegro dobrze wie o problemie

i nie chce go rozwiązać systemowo

czy to jest uczciwe wobec Sprzedawców?

 

oznacz moderatorów

cookie000
#14 Krzewiciel#

@RED 

Chwila.

Klikam "kup teraz" dla przedmiotu A, ale nie płacę jeszcze. Kupuję przez "KT" przedmiot B i też nie płacę. Potem wchodząc do listy w zakładce zakupowej płacę razem. I sprzedawca płaci prowizję od dwóch przesyłek ?

I to tak działa od _czerwca_ ?

oznacz moderatorów

Client50766361
#9 Pomysłodawca#

Takie są ustalenia biznesowe na allegro - dlatego nie sprzedaję na tym portalu bo nie daję się okradać w tak bezszczelny sposób

oznacz moderatorów

koloniaa71
#7 Wielbiciel#

wiec jak to mam rozumiec jesli umnie klient kupuje 4 rózne rzeczy na innych aukcjach w cenie np 10 zl i  zawsze mi allegro dolicza prowizje do wysylki kazda osobno prowizje lecz wpłata jest tylko za jedna paczke i tez tak jest towar wysyłany lecz przy kazdej aukcji jest naliczana prowizja od wysylki plus za towar 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@koloniaa71 w takiej sytuacji poproszę Cię o przesłanie do nas numerów zamówień, gdzie taka opłata została naliczona, a my wykonamy korektę.  

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@la_nika Nie chodzi o korekty dla transakcji wykrytych przez sprzedawców tylko o rozwiązanie systemowe. Wystarczy zablokować łączenie zapłaconych transakcji w jedną przesyłkę i zachęcać do kupowania przez koszyk. Klient płaci za całość i ma możliwość wybrania formy dostawy. Dajcie drobny bonus dla kupujących w formie rabatu na następne zakupy do wykorzystania na allegro. Forma skarbonki i.t.p., zachęci to do ponownego kupowania na Allegro. 

oznacz moderatorów

FK-HOBBY
#8 Zapaleniec#

W jaki sposób mam teraz sprawdzić jaką opłatę pobrano za daną transakcję? Siedzieć godzinami i sprawdzać w rozliczeniach ile allegro pobrało opłaty!!!

To allegro nie umie rozwiązać tej kwestii kilkukrotnego pobierania opłaty za to samo i niech allegro to załatwia a nie zwalać robotę na sprzedawców. Tak nawiasem mówiąc to pobieranie opłaty od kosztów wysyłki to już zwykłe naciąganie ludzi. Skoro sprzedający wystawiali towar i w cenę wysyłki wliczali koszt towaru, można to było prosto rozwiązać ograniczając koszt wysyłki do pewnych sum. Oczywiście z tego allegro nic by nie miało to lepiej wprowadzić haracz.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#16 Inspirator#

@FK-HOBBY 

To zajmie chwilę, nie godziny. Albo wyświetlasz w zakładce "Rozliczenia z Allegro" opłaty z dnia zakupu, albo - jeśli sprzedajesz dużo dziennie - kopiujesz numery ofert z zakładki "Zamówienia" i sprawdzasz wysokość prowizji.

@la_nika 

Nie rozumiem, dlaczego sprawia Wam problem naprawienie tego bubla. To chyba proste:

- klient wypełnia formularz dostawy w każdej aukcji z osobna, co powoduje naliczenie prowizji dla każdej aukcji z osobna

- następnie klient wypełnia zbiorczy formularz dostawy dla całego zamówienia i ten formularz niejako unieważnia poprzednie, pojedyncze

Tak trudno rozszerzyć to unieważnienie na naliczoną wcześniej prowizję? Wypełnienie nowego formularza dostawy unieważnia poprzednie formularze i naliczoną od nich prowizję, następuje automatyczna korekta (zwrot prowizji), prowizja jest naliczona ponownie, już od obowiązującego formularza. I wszyscy zadowoleni😊

Naprawdę lubicie marnować czas na ręczne naprawianie takich groszowych błędów?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@Kasiulki2 @BURZYNSKID @FK-HOBBY przekazałam Wasze sugestie i uwagi do odpowiedniego działu. Wiele zmian na Allegro jest wdrażanych, ponieważ Sprzedający lub Kupujący zgłaszali nam takie potrzeby, mam nadzieję, że również w tym przypadku uda się to zmienić, ale nie mogę niczego obiecać. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów