Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymałem wczoraj (9 marca) formularz zwrotu dotyczący zamówienia dostarczonego do klienta 17 lutego (3 tygodnie temu). W ustawieniach zwrotu mam ustawione 14 dni. Dlaczego allegro pozwoliło na wysłanie takiego formularza? Nie jest to reklamacja. Kupujący wybrał przyczynę zwrotu "zakup przez pomyłkę".
@sklep_w-soft Podaj proszę numer zamówienia, o które chodzi.
@sklep_w-soft już wyjaśniam. Przesyłka została nadana kurierem FedEx dla którego nie mamy statusów, ponieważ ten przewoźnik nie jest zintegrowany z Allegro. W takim wypadku został policzony czas na zwrot który wynosi 14 dni + 5 dni na dostawę + 5 dni buforu, czyli razem 24 dni.
Jednak sama możliwość złożenia odstąpienia w ramach Allegro nie znaczy, że kupujący ma prawo to odstąpienie złożyć, o tym decydują przepisy.
@la_nika to w takim przypadku przeproście kupującego i mu wyjaśnijcie że się spóźnił przez błąd w systemie 🙂 @sklep_w-soft to że jest dostępny formularz nie znaczy że klientowi nie minął termin na zwrot, śmiało możesz nie przyjąć tego zwrotu napisz i wyjaśnij że przysługuje mu zwrot do 14 dni od odebrania 🙂
To że jest dostępny formularz nie oznacza że kupującemu przysługuje prawo zwrotu 🙂
Pięć dni na dostawę kurierem? I jeszcze drugie tyle buforu?
Litości... Aż mnie palce świerzbią żeby napisać, że to jest celowe - ale się powstrzymam i nie napiszę.
Mam nadzieję, że sprzedający nie zostanie obciążony kosztem nieuzasadnionego zwrotu dokonanego po terminie - chociaż to znaczy, że obciążeni zostaniemy my wszyscy...
@sklep_w-soft to, że jest możliwość wypełnienia formularza zwrotu nie oznacza, że sprzedający powinien przyjąc takie odstąpienie. O tym wciąż decydują przepisy.
@Kasiulki2 @kostas11 dziękuję, że zwróciliście na to uwagę - dodałam to do swojej wcześniejszej wypowiedzi.
@sklep_w-soft kiedy klient otrzymał paczkę ??
Ja wczoraj dostałam odstąpienie od umowy do zakupu z dnia 24.11.2021r. Zwrot z 01.03.2022r. Tak więc dziwne rzeczy się dzieją.... Klient może odstąpić od umowy ponad 3 miesiące od zakupu przy zaznaczonej opcji zwrotu 14 dni.
@ESTETYCZNI poproszę o numer tego zamówienia. Sprawdzę dlaczego kupujący miał taką możliwość.
@la_nika proszę 574398d1-4d6b-11ec-9614-cfce054a2057
@ESTETYCZNI Dziękuję za cierpliwość. W tym przypadku sprawa wygląda nieco inaczej. Do zamówienia numer 574398d1-4d6b-11ec-9614-cfce054a2057 został dodany nowy list przewozowy. 28.02.2022 r. dosłano klientowi produkt w ramach tego zamówienia i ta paczka dotarła 01.03.2022 r. - dlatego opcja "zwróć zakup" była aktywna. Czas na zwrot jest liczony zgodnie z prawem od momentu dostarczenia kompletnego zamówienia.
@ko_alka Kompletne zamówienie zostało dostarczone w listopadzie. W lutym klient zgłosił reklamację na zasilacz do lampy i został mu wysłany zasilacz. Więc sytuacja, że mógł po ponad 3 miesiącach odstąpić od umowy jest dziwna.
@ESTETYCZNI To wyjaśnia jednak dlaczego kupujący mógł systemowo zgłosić zwrot. Tak jak wcześniej wspominała @la_nika - to wcale nie oznacza, że musisz przyjąć takie odstąpienie od umowy.
@ko_alka to wyjaśnia tylko, że system zwrotów na allegro jest do bani
kiedy wreszcie na allegro zwrot towaru będzie odbywał się z wyraźnym podziałem na odstąpienie od umowy i reklamacje
i nie będzie utożsamiany tylko z odstąpieniem od umowy?
dlaczego kupujący może za pośrednictwem allegro wykonywać czynności niezgodne z prawem?
hmmm...
Przecież to już jest - reklamacja lub zwrot(nigdzie nie pisze odstąpienie od umowy).
Wyjaśnij klientowi, że czas na odstąpienie od umowy nie biegnie w tym przypadku na nowo z powodu skutecznego złożenia reklamacji.
Kupujący miał prawo nie zrozumieć zagmatwanych przepisów - sama się w nich gubię. Na przykład jestem pewna, że dwa lata reklamacji na zasilacz biegnie od nowa, ale czy wymiana zasilacza powoduje "wyzerowanie" gwarancji na całą resztę (czyli lampę)? Pojęcia nie mam...
Warto się dowiedzieć, tak na przyszłość.
Nie do końca się też dziwię podejściu Allegro. Potrafię sobie wyobrazić sytuację, w której kupujący uzyskałby prawo do zwrotu bez podania przyczyny po kilku miesiącach od zakupu.
Na przykład: klient kupuje "Pana Tadeusza", a Ty wysyłasz "Pana Wołodyjowskiego". Po trzech miesiącach klient zgłasza reklamację niezgodności towaru z opisem - ma takie prawo. Ty wysyłasz mu właściwą książkę, ale nie podoba mu się kolor okładki. Wtedy kupujący ma prawo do zwrotu, mimo że od pierwotnego zakupu minęło sporo czasu.
@Kasiulki2 Masz na myśli kolor innych woluminów na biblioteczce?
14 dni to czas na przeczytanie i możliwość zwrot bo "nie pasuje mi" zakończenie. 😁