Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Z
Kupujący zakupił wózek paletowy wraz z fakturą na gospodarstwo rolne. Zakup związany bezpośrednio z prowadzoną działalnością czyli kupujący nie jest konsumentem i nie może skorzystać z prawa dla konsumenta. Zgłosił zwrot. Zgłoszonym powodem zwrotu był brak zgodności towaru z umową. Oczywiście to kłamstwo o którym sam pisze zakładając dyskusję. Zgłosił zwrot bo kurier uszkodził przesyłkę i taki powinien podać powód. Ale kupujacy zapomniał spisać protokół szkody przy odbiorze przez co moja firma nie ma możliwości starania się o odszkodowanie od firmy kurierskiej. Po kontakcie telefonicznym kupujący został poinformowany o konieczności odesłania uszkodzonego towaru na swój koszt zgodnie z zapisem w zakładce allegro zwroty. Kupujący odesłał wózek własnym kurierem nie konsultując wysyłki. Następnie do kupującego został wysłany drugi (taki sam wózek paletowy jak pierwszy który był rzekomo niezgodny z umową) nowy wózek paletowy za darmo. Kolejno kupujący zgłasza wniosek do allegro protect i dostaje rekompensatę! za swój zwrot.
Allegro protect przyznaje rekompensatę bez żadnego uzasadnienia swojej decyzji! Dlaczego? Po prostu dziki zachód!
Oni nie mają do niczego wglądu, tu o tym pisał moderator więc ich decyzję są z "kapelusza".😫
@TOM-CAR83 upewniam się jeszcze z działem prawnym, więc jeszcze wrócę z potwierdzeniem, ale jeśli odesłałeś kupującemu nowy produkt, to uznałeś jego reklamację, a w takiej sytuacji zwracasz wszystkie poniesione przez niego koszty, w tym koszt dostawy i odesłania zamówienia do Ciebie. Dlatego zwróciliśmy kupującemu koszt dostawy w ramach Allegro Protect.
@TOM-CAR83 wracam z informacjami.
W ofercie miałeś wyłączoną rękojmię dla przedsiębiorców, więc mogłeś rozpatrzyć ją negatywnie, zdecydowałeś się ją rozpatrzyć, do tego pozytywnie, dlatego powinieneś zwrócić także koszty odesłania. Natomiast, ponieważ rękojmia była wyłączona, postanowiliśmy nie dodawać wypłaconej rekompensaty (za koszt dostawy) do Twoich rozliczeń. Korekta została już wykonana.
Czyli pobrana kwota z Allegro protect 304zł zostanie mi zwrócona tak?
@TOM-CAR83 tak, korekta została już wykonana (21.08.2024 o 15:15). Jest to widoczne w Twojej zakładce.
A co w takim razie z przyznaną rekompensatą dla kupującego? Kolejna zmiana decyzji i odmowa wypłaty kupującemu a co za tym idzie pewnie negatywny komentarz na moim koncie. Moja firma poniosła w tej transakcji niewspółmiernie wyższe koszty niż kupujący też prowadzący działalność , który to otrzymał drugi raz nowy towar bez kosztowo a ja zostałem z towarem uszkodzonym. Czy jeśli ten kupujący wystawi komentarz negatywny dla tej transakcji mogę liczyć na jego usunięcie?
@TOM-CAR83 kupujący otrzymał rekompensatę, ale jej koszt nie został doliczony do Twojego rachunku. Ewentualny komentarz będziemy mogli usunąć tylko jeśli naruszy nasze zasady lub regulamin.
Dziękuję bardzo. Pozdrawiam
Ale nakręciliście. Jak wymieniłeś wózek to to była reklamacja, przy uznanej reklamacji odesłanie jest na koszt sprzedawcy. Gdyby to był zwrot, a nie zgłosił uszkodzenia to wtedy mógłbyś mu obniżyć kwotę zwrotu do wartości wózka w takim stanie w jakim wrócił. Wtedy pewnie dostałbyś negatywa, ale nie miałby podstaw do projecta, chociaż z nimi nic pewne nie jest...
@AnnaG-Antyki allegro ma taki bałagan w swojej procedurze zwrotów, że nikt już nie ogarnia o co chodzi
odstąpienie od umowy może bazować na różnych przepisach, także zgłoszenie niezgodności towaru z umową.
relacji b2b b2c nie obejmuje ustawa konsumencka tylko kodeks cywilny
wydanie towaru w przypadkach zakupu na firmę nie będącej konsumentem jest inaczej zdefiniowane niż dla konsumenta
jak znam życie każda strona transakcji w tym przypadku inaczej rozumie nowomowę allegro,
także sam serwis
@TOM-CAR83 wasz błąd - nie należy być nadgorliwym, szczególnie gdy kupujący na to nie zasługuje
przyjął przesyłkę bez uszkodzeń, nie napisał protokołu szkody - kto za to odpowiada?
wy uznaliście roszczenie, w tym powyższe działania kupującego