anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego z dnia na dzień została obniżona ocena naszej sprzedaży

apparts88
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Z dnia na dzień została nam obniżona punktacja o ponad 500. Z czego to wynika. Z jednego negatywnego kometarza ?? Uważamy że jest to nie sprawiedliwe w stosunku do nas ponieważ bardzo cieżko pracujemy codziennie na opinię naszych klientów. Proszę o sprawdzenie sprawy. 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Tak działa negatyw i dopiero po miesiącu (o ile ktoś nie wystawi następnego) Twoja jakość może znacząco wzrosnąć . Możesz spróbować przekonać klienta do usunięcia tego negatywa .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Punkty negatywne możesz dostać za np

1 negatywa

2 nieodpisywanie na wiadomosci kupujacych do 24hh

3 brak wiadomosci od kupujacych

4 nieterminowe odpisywanie w dyskusji

5 nierozwiazana dyskusje

6 brak dyskusji

7 opoznienia w nadawaniu paczek 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@apparts88 Każdy mówi że niesprawiedliwe, ale jak pkt w jakości i za negatyw odejmują dużo i leci mocno. a za co ten negatyw?

oznacz moderatorów

apparts88
#7 Wielbiciel#

Zwrot produktu. Rozeszło się o koszt wysyłki. Kupujący chciał abyśmy zapłacili za przesyłkę powrotną 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@apparts88 Jeśli mowa o ostatnim negatywie to wygląda to na reklamację a nie odstąpienie od umowy a przy reklamacji uznanej masz obowiązek zwrócić kupującemu wszystkie koszty zakupu i wysyłek.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@komis-bell nie mozesz uczyc kupujacego co on chce zrobic skoro uparl sie zwracac a nie reklamowac to poniosl tego konsekwencje zgodnie z wykladnia prawa zapisana w ustawie

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael klient pisze w ocenie ,,, sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy za wysyłkę ,, domniemam z tego ,że nastąpiła wymiana wiadomości na podstawie , których @apparts88 powinien się domyśleć ,że chodzi o reklamację i inaczej podejść do problemu 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria no nie koniecznie bo nikt nie wie co kupujący w systemie allegro zaznaczył a wszyscy wiemy jak zryty allegro ma formularz odstąpieniowo reklamacyjny

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael jest negatyw , czyli jest problem , to po stronie sprzedawcy leży jego wyjaśnienie .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria no ciężko by sprzedawca poprawiał po allegro jego funkcjonalność systemu. Jak kupujący zaznaczył zwrot to sprzedawca zgodnie z prawem ogarnął mu zwrot, nie wiadomo czy był jakiś kontakt czy kupujący se zaznaczył zwrot a w uwagach dopisał deska uszkodzona w transporcie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael rację oczywiście masz , ale gniecie mnie zapis w ocenie ,, sprzedawca nie chce ....,, 

oznacz moderatorów

apparts88
#7 Wielbiciel#

Na ten moment kupujący nie odesłał jeszcze przedmiotu . Mamy zwrócić środki za przedmiot którego nie mamy ... 

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Lepszym rozwiązaniem było by oddać wszystkie koszty klientowi i odbić sobie straty na innym kliencie. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@apparts88  jeśli złożył ci w systemie zwrot to czekasz na zwrot jeśli reklamację to wysyłasz po towar kuriera na swój koszt

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria jak widzimy negatyw cyt

"deska jest uszkodzona sprzedający nic nie napisał o tym w opisie aukcji nie zadzwonił przed wysyłką teraz nie chce zwrócić pieniędzy za wysyłkę"

"Kupujący wystawiając komentarz troszkę minął się z prawdą ponieważ stanowisko naszej firmy było takie że zwracamy środki za przedmiot oraz wysyłkę do kupującego. Po stronie kupującego należało tylko zgłosić zwrot oraz wysłać przedmiot. W takich przypadkach wysyłka leży zawsze po stronie kupującego. Po naszej stronie wszystkie obowiązki zostały spełnione. Szkoda że kupujący nie rozumie w jakich przypadkach wystawia się sprzedającym negatywne komentarze. "

Odpowiedź z dnia 30 paź 2023
 
czyli umówili się na zwrot (nie wiem czy reklamacyjny jak zaznaczyłem dalej), kupujący chciał zwrócić bo pewnie kupił nową z innego źródła na szybko i wymiana czy naprawa zostawiłaby go z niepotrzebną częścią i pewnie ten zwrot zaznaczył w formularzu allegro zamiast złożyć reklamację z art 43 e

1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1)
przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 2;
 
2)
przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 4–6;
 
3)
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
 
4)
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych wart.43dnaprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową; (OFERTY NIE MA - czyli nie było jak wymienić na nową a naprawić deski rozdzielczej pewnie się nie da by to ładnie wyglądało lub się nie opłaca)
 
5)
z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
 
 
2.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
 
3.
Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
 
4.
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
 
5.
Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
 
6.
W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. (no jak zaznacył zwrot a nie reklamację to sam sobie wykluczył możliwość skorzystania z tego zapisu)
 
7.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@apparts88 Koszt odesłania leży po stronie kupującego jeżeli to zwrot bez podania przyczyny- konsumencki, jeżeli natomiast wasz błąd albo reklamacja to po rozpatrzeniu należy zwrócić koszt odesłania albo odebrać samemu towar.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

Klient zgłosił reklamację na produkt niezgodny z opisem, w takim przypadku zwrot za odesłanie również mu się należy. 

oznacz moderatorów