anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dziękuję, Allegro – za karę za brak skarg i opinii!

HYDROREN
#10 Popularyzator#

Dziękuję, Allegro!
Dziękuję za -100 punktów za to, że klient nie wystawił mi opinii, mimo że staram się jak mogę, by go do tego zachęcić. Dziękuję również za kolejne -20 punktów za to, że... nikt nie zwrócił mojego towaru. Absurd? A jednak rzeczywistość.

Dzięki Waszemu systemowi moja jakość sprzedaży spada, choć robię wszystko, by ją podnieść. Jestem małym sprzedawcą – sprzedaję kilka, może kilkanaście rzeczy w miesiącu. W tym tempie nie mam żadnych szans się wybić.

Ale dziękuję. Bo przynajmniej wiem, że nie wystarczy dobra obsługa i uczciwość – trzeba jeszcze walczyć z systemem, który premiuje statystyki zamiast realnej jakości.

 

HYDROREN_0-1747394306872.png

 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

HYDROREN
#10 Popularyzator#

Jeszcze jedno – klientka od ponad trzech tygodni nie podała numeru konta do zwrotu pieniędzy w otwartej dyskusji. Czekam i czekam, ale nawet nie raczy odpisać.

Z góry dziękuję, jeśli zdecydujecie się zamknąć dyskusję jako nierozwiązaną, bo nie mam jak zrobić zwrotu komuś, kto nie podaje danych. Klientka płaciła za pobraniem – gotówki 50 zl przecież jej nie wyślę w kopercie. Doliczcie sobie kolejne minusowe punkty! Jestem zdruzgotany jak oceniacie tu sprzedawców. Na podsatwie czego? Wlaśnie tego, czystych absurdów!

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@HYDROREN  "W tym tempie nie mam żadnych szans się wybić."

To jasne że nie masz szans, a na pewno nie na Allegro.

Pomyśl, czy znasz jakiegoś bogatego robotnika, który dorobił się uczciwą pracą?

Musisz wyciągnąć właściwe wnioski z informacji Allegro.

oznacz moderatorów

HYDROREN
#10 Popularyzator#

Już wyciągnąłem kilka wniosków, to miejsce nie jest dla mnie. Jestem zbyt uczciwy i zbyt zdemotywowany przez te ich absurdalne oceny. Nie będe współpracować w takiej atmosferze systemu. Rozważam nad przeniesieniem się w inne miejsce, i tak niedługo sami mnie zlikwidują dodając mi ujemne punkty za brak opini od klientów w kolejnym miesiącu,  za brak zwrotów od klienta, za brak zapytań od klienta o przedmiot raz w miesiącu, będą leciec kolejne punkty. Odechciało mi się, tak szczerze mówiąc...  juz tu być. Tak wiem, nikt mi tu nie każe tu być.

oznacz moderatorów

HYDROREN
#10 Popularyzator#

Tylko wiesz… jeśli mali sprzedawcy wszyscy odejdą, to później zostanie tylko wysiew największych – a to się często kończy wyższymi cenami, gorszą obsługą, brakiem różnorodności ofert i brakiem konkurencji. Monopol i dyktowanie warunków przez największych. Więc… powodzenia wszystkim!

Gdy mali sprzedawcy znikają z platformy jak Allegro, zostają głównie duzi gracze – i to ma konkretne, negatywne skutki dla całej społeczności kupujących i sprzedających.

I jasne, może nie mam szans się wybić na Allegro – ale to nie znaczy, że trzeba się godzić na absurdalny system, gdzie karzą Cię za to, że klient nie wystawił opinii albo że nie zrobił zwrotu.

Co do „bogatego robotnika” – wolę być uczciwym małym sprzedawcą niż kimś, kto osiąga sukces kosztem zasad.

Każdy wybiera swoją drogę – ja przynajmniej śpię spokojnie.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@HYDROREN w tym momencie oni maja to gdzieś tracić czas na kogoś takiego jak ty... tak jak stwierdziłeś "sprzedaje kilka czy kilkanaście rzeczy w miesiącu" to nigdy się nie wybijesz (lecisz na początek cenami bo bandzie żeby sprzedaż wrosła kosztem zysku lub zawijasz interes)

Niestety takie są realia..

oznacz moderatorów

HYDROREN
#10 Popularyzator#

Właśnie dlatego napisałem ten post – bo znam te realia aż za dobrze. I mam po prostu dość.

Tak, sprzedaję kilka–kilkanaście rzeczy miesięcznie. Tak, wiem, że w tym systemie nie mam się jak wybić bez cięcia cen do absurdu albo rezygnacji z jakiegokolwiek zysku.

Ale czy to oznacza, że mam siedzieć cicho i udawać, że wszystko jest OK? Ten post to nie płacz, to głośne "mam dość" wobec systemu, który karze za brak opinii, brak zwrotów, brak pytań – czyli za rzeczy, które są… dobre.

I nie tylko sprzedawcy na tym tracą. Kupujący też w końcu to odczują.
Bo gdy znikną mali sprzedawcy, zostanie garstka największych, którzy będą mogli dyktować ceny i warunki.
Kiedyś już był monopol – i nikt za nim nie tęskni.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@HYDROREN w tej chwili w mierze "brak zwrotów od klientów" masz 0 pkt na 60 pkt. możliwych, więc my tych punktów nie odjęliśmy, po prostu z uwagi na brak zwrotów nie zdobyłeś nowych. Sama liczba -20 pkt. to porównanie z poprzednim miesiącem i w pełni się z Tobą zgadzam, że tak prezentowana może być myląca. W tej chwili pracujemy nad przebudową całego systemu, dlatego przekazałam już Twój przykład i uwagi do zespołu, który nad tym pracuje. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

HYDROREN
#10 Popularyzator#

Tak właśnie to wygląda — załączam zrzut ekranu.
W tabelce pokazane są aktualne punkty i widać, że mam -20 pkt w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Na wykresie z kolei pokazuje, że te punkty zostały mi odjęte wczoraj — i faktycznie tak było, bo jeszcze wczoraj miałem 200 pkt, a dziś mam już 180.

To pierwsza kwestia.

Druga sprawa: co się stanie, jeśli nie będę już robić zakupów (towarował się) i będę mieć tylko jedną sprzedaż miesięcznie albo wcale? Co wtedy?
Jeśli sprzedaż spadnie, a dodatkowo będą mi odejmowane punkty za to, że klient nie wystawił żadnej opinii w danym miesiącu, to przecież jakość sprzedaży w końcu spadnie poniżej poziomu neutralnego. I co wtedy?

HYDROREN_0-1747416648560.png

 

 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#17 Koryfeusz#

@HYDROREN  wówczas zobaczysz taki napis😉

alll.png

oznacz moderatorów

TechartGSM
#12 Orędownik#

@HYDROREN To nie kara, to brak nagrody...

oznacz moderatorów

HYDROREN
#10 Popularyzator#

@_HolaOla_Zgłoszenie przyniosło efekt – zwrócili mi 20 punktów, bo nie miałem jeszcze żadnych zwrotów od klientów więc może system jakoś dodał ten zwrot z tej  nierozwiązanej dyskusji i pozytywnie rozstrzygnęli dyskusje dla mnie, która trwała już 30 dni. Chciałem tylko poinformować.

oznacz moderatorów