Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient po przymiarce lampy stwierdził, że mu nie pasuje - takie ma prawo, ale
nie spakował lampy w oryginalne opakowania i tek wysłał zwrot
lampa w transporcie została porysowana
nie nadaje się do sprzedaży
Co robić ?
Chcesz powiedziec, ze jako profesjonalny sprzedawca nie znasz przepisów prawnych regulujących te kwestie? 😮
niestety nie wiem jestem młodym sprzedawcą
@zagan_impuls doskonale to rozumiem, ale zasada zwykle jest taka, ze zanim sie czlowiek za cokolwiek wezmie to powinien rozkminic wszystkie niuanse.
Jakis czas temu byl post goscia ktory wystawil czesci komputerowe i sprzedal je za 3500zl natomiast prowizja jaka wyszla to zaplaty to 700zł. I gość w wielkim szoku jak to jest mozliwe 😉
Masz rację czas się do edukować - dzięki za radę
@zagan_impuls moja powyzsza wypowiedz nie byla zlosliwa. Tylko jestem zaskoczony, ze biorac sie za handel na Allegro nie rozlozyles calosci na czynniki pierwsze.
Ja po lekturze postów na tym forum, wiem, że NIE bede handlowac na Allegro. A jako prywatny to nigdy. Wole fanty wyrzucic lub oddac potrzebujacym.
@Client:104371448 Może to pierwszy raz 😄
@zagan_impuls Przyjęcia zwrotu nie możesz odmówić ale masz prawo obniżyć zwracaną kwotę adekwatnie do realnej utraty wartości - musisz jednak odpowiednio uargumentować swoje wyliczenia. Co, jak, dlaczego.
Dziękuję
Witaj, @zagan_impuls.
Według art. 32. ust. 1. ustawy o prawach konsumenta z dn. 30 maja 2014 r. masz obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
Kwotę odpowiadającą zmniejszeniu wartości rzeczy możesz mu potrącić tylko wtedy, gdy udowodnisz, że korzystał z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Z Twojego opisu wynika, że ten przypadek nie zachodzi.
Powinieneś zatem niezwłocznie oddać kupującemu cenę zakupu wraz z kosztami wysyłki do niego.
Czyli z tego wynika, że ochroną objęty jest tylko nie ponoszący żądnych kosztów transakcji klient, a sprzedawca niech się buja ........ ? Uszkodzenie lampy powstało przez zaniedbanie i lekkomyślność klienta a straty po styonie sprzedawcy ??
@zagan_impuls Uszkodzenia lampy są wystarczającym dowodem na to, że kupujący "korzystał z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."
Ponadto - z chwilą złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy kupujący traci prawo własności do towaru (wraca ono do sprzedającego) i to w interesie kupującego jest takie zabezpieczenie przesyłki aby towar nie stracił na wartości.
@zagan_impuls Klient ponosi koszt odesłania rzeczy.
Uszkodzenie lampy powstało przez zaniedbanie i lekkomyślność klienta a straty po styonie sprzedawcy ??
Dokładnie. Potrącać z ceny można tylko te koszty, za które odpowiada klient niewłaściwie korzystający z rzeczy. A jak się słusznie domyślasz, po nadaniu przesyłki zwrotnej konsument już z Twojej rzeczy nie korzystał.
@Client:109199213 Ale odpowiada za jej zapakowanie. Jeśli wrzuci lampę luzem do reklamówki, owinie ją taśmą i nada taki zwrot to sprzedający ma za to odpowiadać? No proszę Cię 🙂
@komis-bell Przeczytaj wreszcie tę ustawę. Nie musisz od razu całej. Skup się na rozdziale czwartym.
I oczywiście, że sprzedawca ma prawo pozwać byłego nabywcę do sądu i w sądzie dochodzić rekompensaty za szkody w swoim towarze. Nikt mu tego prawa nie odbiera.
@zagan_impuls lepiej omijać posty lokalnego trolla tego forum.
Masz prawo potrącić kupującemu zwrot o ile tam uważasz (oczywiście odpowiednio to argumentując). Nikogo nie obchodzi czy do uszkodzenia doszło bo kupujący tą lampą rzucał, czy strącił ją kot czy dlatego, że nie potrafił jej z powrotem wsadzić w opakowanie. Fakt jest taki, że miała wrócić w stanie nienaruszonym a przyszła w stanie na śmietnik. Ty jej już nie sprzedasz jako nową.
Jeżeli wartość odesłanego towaru się pomniejszyła to masz prawo potracić, o tyle o ile się pomniejszyła>realnie a nie na palę.
@zagan_impuls a skąd wiesz że w transporcie a nie taką spakował czy położył na szkle i się porysowała potrącona przez kota ???
Szklanej kuli nie masz więc powołaj się na
Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.
oddaj tyle co warta jest porysowana czyli jako używana 🙂
Co innego jak by przyszła uszkodzona, połamana w transporcie, to powinieneś spisać protokół szkody jak widać uszkodzenia kartonu od razu a jak nie to do 7 dni, oddać klientowi całość kasy do 14 dni a sam złożyć reklamację, jak by przewoźnik odrzucił z powodu złego pakowania to wtedy występujesz z roszczeniem do kupującego o zwrot kasy 🙂
W momencie gdy odbierasz zwrot bez protokołu, jesteś w plecy 😄