Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Pytanko do obeznanych (pewnie @xyz96 coś powinieneś wiedzieć na ten temat).
Jak wygląda kwestia ewentualnego zwrotu kosztów dostawy DO klienta, w sytuacji gdyby to on zamówił kuriera po odbiór towaru, a następnie odstąpił od umowy i odesłał mi towar? Miał ktoś taką sytuację? Znacie przepisy?
Pytam ponieważ mam trochę rzeczy, które będę chciał wyprzedać ponieważ są trochę uciążliwe w pakowaniu (spory gabaryt itp.). Wolałbym je więc sprzedać tylko z odbiorem osobistym. Zastanawiam się jednak co zrobić gdyby ktoś nalegał na wysyłkę. Sam tego nie wyślę, ale ew. może gdyby klient sobie zamówił kuriera to zrobiłbym wyjątek.
Wiem, że np. gdy klient zamawia sobie kuriera i np. towar ulegnie uszkodzeniu, to jest to jego zmartwienie.
Tylko co z ew. odstąpieniem (gdyby towar dojechał oczywiście bez uszkodzeń)?
Oddajesz najniższy, zwykły koszt dostawy do klienta, jaki masz w danej ofercie.
@xyz96 chyba się mylisz
kupujący zwraca zwykły koszt dostawy do klienta, jaki masz w danej ofercie w momencie gdy
sam oferuje wysyłkę towaru swoimi środkami, swoim kurierem i itp
jak Kupujący sam organizuje odbiór towaru to rola sprzedawcy kończy się na wydaniu towaru
@RED Nie mylę się. Po odstąpieniu od umowy należy się zwrot ceny towaru i najtańszej wysyłki do klienta, podanej w ofercie. Klient nie ma obowiązku wybierać dostawcy zaproponowanego przez sprzedawcę, może wskazać innego przewoźnika. To, że sam mu zapłaci nie zmienia przepisów dotyczących zwrotu kosztów po odstąpieniu od umowy. Zmiana polega tylko na tym, że w takim przypadku odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę kończy się w momencie jej wydania przewoźnikowi.
@xyz96 No ale w przypadku, który opisał @konto zamknięte, nie ma kosztów wysyłki w ofercie, bo jest tylko odbiór osobisty, a to klient ma "widzimisię" i zamawia kuriera na swój koszt.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Czyli zgodnie z cennikiem sprzedawcy koszt wysyłki =0 i tyle zwraca przy odstąpieniu od umowy
Jeśli sprzedajesz prywatnie nie musisz przyjąć zwrotu , a w przypadku firmy tak .
Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący ty zwracasz w przypadku odstąpienia od umowy koszt nadania ze swojego cennika .
Jeśli oferujesz w cenniku dostaw tylko odbiór osobisty czyli zero zł nie zwracasz kosztu nadania przesylki
@xyz96 @mdrogeria o tym co piszecie wiem i tak to praktykuję.
Pytanie jednak było czy zasada zwrotu takiego kosztu działa również gdy TO KLIENT zamawia sobie sam kuriera po odbiór towaru.
Czyli konkret. Chcę sprzedać jako firma przedmiot tylko z odbiorem osobistym, ale ew. mam kupca, który chce wysyłkę i chce sam zamówić sobie kuriera (według własnego uznania i cennika) po odbiór takiego przedmiotu. Ja mam to tylko zapakować i przygotować do odbioru. Podjeżdża kurier, odbiera. Po np. 3 dniach klient się rozmyśla i chce zwrócić towar w ramach odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Odsyła towar na swój koszt (no i tu też kolejna sprawa bo jeśli wcześniej nie ma w ofercie informacji, że ewentualne odesłanie jest na koszt kupującego to taki koszt musiałbym zwrócić).
Pytanie teraz, co ze zwrotem kosztu, który poniósł kupujący zamawiając kuriera po odbiór przedmiotu ode mnie? Normalnie gdy ja bym wysyłał to wiem, że musiałbym zwrócić, ale jeśli to klient zamawia i on decyduje kogo i za jaką kwotę sobie zamówi? To mnie właśnie ciekawi.
Jeśli nie oferujesz wysyłki to w jaki sposób klient odbierze towar jest jego indywidualną sprawą i Ciebie zupełni nie dotyczy jak również odpowiedzialność za towar z Twojej strony kończy się w momencie wydania kurierowi .
@mdrogeria na logikę też mi się tak wydaje, ale jak pokazują polskie przepisy, nie zawsze to co logiczne ma w nich odzwierciedlenie 😉
Dlatego ciekaw jestem czy ktoś miał podobny przypadek albo jest w stanie rzucić jakąś konkretną podstawą prawną, wyrokiem sądu itp.
Sprzedawca oferuje tyko odbiór osobisty za zero zł . Jaką kwotę ma zwrócić za przesyłkę do klienta jeśli ten odstąpi od umowy ?
Adekwatnie Sprzedawca oferuje przesyłkę kurierską za zero zł Jaką kwotę ma zwrócić za przesyłkę do klienta jeśli ten odstąpi od umowy ?
To ,że klient odbiera osobiście nie zezwala przedsiębiorcy na uchylenie się od prawa konsumenta do odstąpienia od umowy .
Klient odbiera towar w z góry nie określony , ale własny sposób na którego jakość i koszt sprzedawca nie ma wpływu i w tym przypadku odpowiedzialność za towar który jest w drodze przechodzi na osobę , która zawarła umowę z przewoźnikiem . Dobrze jest w takim przypadku , aby kurier przy odbiorze widział co odbiera i potwierdzilto stosownym dokumentem . Sprzedawca odpowiada tylko za swoje czyny za które przjął wynagrodzenie .