anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[GPSR] – sprzeczne informacje Allegro, –80 pkt mimo wyłączeń kategorii (sprawa 53933748)

ZiolowyDwor
#8 Zapaleniec

Działałem zgodnie z opublikowanymi materiałami Allegro (kategorie wykluczone z GPSR). Wczoraj doradcy potwierdzili brak naruszeń i brak punktów ujemnych. Dziś pojawiło się –80 pkt „za naruszenie regulaminu” oraz informacja, że „GPSR ma być uzupełnione we wszystkich ofertach” na podstawie nieopublikowanej jeszcze interpretacji UOKiK. Proszę o wyjaśnienie i cofnięcie kary.


Kontekst i linki Allegro

Moje oferty są właśnie w kategoriach wykluczonych (wg ww. pliku), co wczoraj potwierdził doradca.


Oś czasu (Europe/Warsaw)

  • 09.09.2025, 14:23 – według Allegro na koncie wprowadzono ograniczenie.

  • 09.09.2025, ok. 17:01–17:24 – na czacie doradcy Allegro potwierdzili:
    brak punktów ujemnych,
    brak ostrzeżeń/ograniczeń,
    – plik z wyłączeniami kategorii jest aktualny, a moje kategorie są wykluczone z GPSR.
    Numer sprawy z czatu: 53933748 (log rozmowy dostępny u Allegro).

  • 10.09.2025 (dziś) – w panelu pojawia się –80 pkt „za naruszenie regulaminu”, przy równoczesnej informacji, że „GPSR trzeba uzupełnić we wszystkich ofertach” zgodnie z rzekomą nową interpretacją UOKiK, której nie ma jeszcze w Help Center i nie była oficjalnie komunikowana.


Niespójności po stronie Allegro

  • Oficjalne materiały (Help Center + plik z 02.09.2025) wskazują wyłączenia kategorii → tym się kierowałem.

  • Wczoraj Allegro potwierdziło brak naruszeń i punktów.

  • Dziś – –80 pkt i teza o „GPSR w każdej ofercie” na podstawie nieopublikowanej interpretacji UOKiK.

  • Dodatkowo doradca twierdził, że oferty bez GPSR są automatycznie kończone/odpinaneu mnie nic takiego nie nastąpiło, co podważa zasadność sankcji.


Czego oczekuję od Allegro

  • Cofnięcie –80 pkt i przywrócenie widoczności (rollback do stanu sprzed 09.09, 14:23).

  • Jeśli powołujecie się na nową interpretację UOKiK, proszę o numer i datę dokumentu, zakres, moment wejścia w życie, oraz kiedy i jak sprzedawcy zostali skutecznie powiadomieni (aktualizacja Help Center, usunięcie pliku z wykluczeniami). Do czasu publikacji takich zmian nie powinno się karać sprzedawców działających wg oficjalnych materiałów Allegro.

-------------------------

  • Czy ktoś z Was dostał punkty ujemne lub ograniczenia mimo, że wystawia w kategoriach wskazanych w pliku „categories-excluded-from-gpsr-02-09-2025.xlsx”?

  • Czy ktoś otrzymał od Allegro oficjalny dokument/komunikat nt. „GPSR w każdej ofercie” (numer/datum interpretacji UOKiK)?

  • Jakie macie doświadczenia z automatycznym „kończeniem/odpinaniem” ofert bez GPSR – czy faktycznie działa?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

ZiolowyDwor
#8 Zapaleniec

odpowiedź od doradcy :)))

"Odnośnie nowego rozporządzenia UOKIK uzyskałam informacje, że nie otrzymaliśmy oficjalnego dokumentu w tej sprawie, jeśli potrzebuje Pan oficjalnego potwierdzenia uprzejmie prosimy o zwrócenie się z prośbą uzyskania takiego dokumentu bezpośrednio do Urzędu Doradca Allegro | 11:58"

to chyba jakiś żart...

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@ZiolowyDwor widzę, że prowadziłeś z nami rozmowy mailowe.

Dodatkowo złożyłeś reklamację, dlatego z mojej strony nie będę powielał konsultacji. Rozpatrzymy Twoją sprawe w trybie reklamacyjnym i wrócimy do Ciebie mailowo w zgłoszeniu nr 53933748.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

ZiolowyDwor
#8 Zapaleniec

Dzięki za reakcję i potwierdzenie nr sprawy 53933748.
Dla porządku: ten wątek dotyczy nie tylko mojej reklamacji, ale rozbieżności między Help Center a praktyką nakładania ostrzeżeń/–80 pkt. W materiałach Allegro (w tym plik „categories-excluded-from-gpsr-02-09-2025.xlsx”) kategorie wykluczone są wprost wskazane, a jednocześnie sprzedawcy dostają punkty ujemne za rzekomy brak GPSR. Wczoraj doradcy potwierdzili u mnie brak naruszeń i brak punktów, dziś naliczono –80.

Do czasu publikacji oficjalnej aktualizacji (link do zaktualizowanego artykułu, numer/datę interpretacji UOKiK, zakres i datę wejścia w życie) proszę o:
– zamrożenie sankcji na moim koncie i przywrócenie stanu sprzed 09.09, 14:23,
– jasny, publiczny komunikat w tym wątku dla wszystkich sprzedawców, żeby nie tracili jakości/widoczności na podstawie nieopublikowanych zmian.

Czekam na rozstrzygnięcie mailowe w 53933748 i poproszę też o informację tutaj, gdy Help Center zostanie zaktualizowane. Dzięki.

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@ZiolowyDwor oczywiście!

Ja również ze swojej strony zostawiłem link do tego wątku i to aspektów jakie poruszasz. 

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

ZiolowyDwor
#8 Zapaleniec

Dziękuję serdecznie. Byłaby możliwość aby odniósł się Pan do wiadomości od doradcy allegro:
""Odnośnie nowego rozporządzenia UOKIK uzyskałam informacje, że nie otrzymaliśmy oficjalnego dokumentu w tej sprawie, jeśli potrzebuje Pan oficjalnego potwierdzenia uprzejmie prosimy o zwrócenie się z prośbą uzyskania takiego dokumentu bezpośrednio do Urzędu Doradca Allegro | 11:58""

 Do czasu publikacji takich zmian nie powinno się karać sprzedawców działających wg oficjalnych materiałów Allegro. Czy zgodzi się Pan ze mną?

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@ZiolowyDwor jeśli pytasz o moją prywatną opinię to zgadzam się z Tobą. Pozwól, że ja zadam to pytanie odpowiedniemu zespołowi i wrócę do Ciebie z informacją co udało mi się ustalić.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

ZiolowyDwor
#8 Zapaleniec

@gdvorek dzięki za głos. Dopytam precyzyjnie jako moderatora Allegro (oficjalne stanowisko), bo prywatnie widzimy to podobnie:

  1. Czy do czasu publikacji zaktualizowanych materiałów w Help Center (oraz jasnego komunikatu dot. ewentualnej „interpretacji UOKiK”) Allegro wstrzyma egzekwowanie sankcji za GPSR i cofnie już naliczone punkty/ostrzeżenia sprzedawcom działającym wg aktualnych artykułów i pliku z wykluczeniami (02.09.2025)?

  2. Czy plik z wykluczonymi kategoriami nadal obowiązuje dla rynku PL — tak/nie? Jeśli nie, to od kiedy i gdzie to ogłoszono?

  3. ETA na oficjalną aktualizację Help Center / komunikat dla sprzedawców oraz czy po publikacji pojawi się okres przejściowy bez sankcji?

Dla porządku: moja sprawa jest w toku (nr 53933748), ale zależy mi też na publicznym, jednoznacznym komunikacie dla wszystkich – żeby nikt nie dostawał punktów ujemnych na podstawie nieopublikowanych zmian. Dzięki!

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@ZiolowyDwor skonsultowałem Twoje pytania również z odpowiednim zespołem i wracam z odpowiedzią.

  1.  Jakie obowiązki nakłada na Ciebie rozporządzenie GPSR – Informacje w ofertach - w tym artykule jest dokładnie opisane jakie informacje powinieneś podać, aby uzupełnić dane wymagane przez GPSR.

    Otrzymałem informację, że mają na uwadzę treść z tego artykułu nie widzą podstaw, aby wycofać nałożone sankcje.

  2. Tak, wykluczone kategorie miedzy innymi produkty spożywcze, rośliny , żywność dla zwierzat, suplementy (itp.) pozostają wykluczone z GPSR zgodnie z rozporządzeniem.

  3. Help Center jest aktualizowany na bieżąco. Dodatkowo otrzymałem informację, że zespoły wysłały bardzo duzo komunikacji w temacie GPSR (również wiadomości SMS). O wszystkich zmianach zawsze informujemy mailowo.

Również otrzymałem informację, że nie wszystkie Twoje oferty są wystawione w kategoriach wykluczonych z GPSR. Masz również oferty w kategorii Uroda - Pielęgnacja - Ciało - Kąpiel i prysznic - Sole i kule, która nie jest wykluczona i zapewne właśnie te oferty były powodem zastosowania sankcji.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów