anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

InPost Ważne zmiany (godziny odbiorów, dopłaty, podwyżki opłat)

kostas11
#21 Demiurg#

Przekazuję jak by ktoś nie chciał tego zauważyć 🙂  ciekawostki to sklejone paczki liczone jako niestandard 😞 sprawdźcie rejony po kodzie i zobaczcie do której możecie zamówić kuriera no i podwyżki 😞  Nie dotyczy zawartych umów i stałych podjazdów 🙂

Pragniemy poinformować Cię o zmianach, które wdrażamy w dokumentach InPost. Dotyczą one następujących obszarów:

  • Regulaminów usług InPost Paczkomaty 24/7 i InPost Kurier
  • Regulaminów Allegro Paczkomaty, Allegro Kurier oraz Usług odbioru przesyłek przez kuriera InPost w ramach Allegro Smart!
  • Zasad przygotowania i pakowania przesyłek InPost
  • Cennika usług InPost Paczkomaty 24/7 oraz InPost Kurier

Powyższe modyfikacje wchodzą w życie 1 kwietnia 2021 roku. Zaktualizowane dokumenty znajdują się pod linkiem https://inpost.pl/regulaminy.

Podsumowaliśmy dla Ciebie Najważniejsze zmiany w powyższych dokumentach:

1) Wprowadzamy nową organizację odbiorów przesyłek – standaryzujemy i wydłużamy dostępne godziny nadania z korzyścią dla Klientów (dla większości lokalizacji)

  • Ujednolicamy zasady dotyczące godzin nadań przesyłek dla wszystkich zleceń podjazdów ad-hoc, nadań w Paczkomatach i PaczkoPunktach, dla przesyłek InPost Paczkomaty, przesyłek InPost Kurier oraz przesyłek Allegro.
  • Wprowadzamy podział kodów pocztowych w całej Polsce na 4 strefy, których rodzaj jest uzależniony od odległości od oddziału:
        strefa A – godzina graniczna 16:00

        strefa B – godzina graniczna 15:00

        strefa C – godzina graniczna 14:00

        strefa D – godzina graniczna 13:00
  • Godzina graniczna w każdej ze stref to maksymalna godzina nadania w Paczkomacie/PaczkoPunkcie lub godzina zlecenia podjazdu kuriera, tak by przesyłka wyruszyła w dalszą drogę jeszcze tego samego dnia.
  • Istnieje możliwość sprawdzenia w jakiej strefie znajduje się wybrany kod pocztowy poprzez wyszukiwarkę dostępną na dedykowanej stronie https://inpost.pl/godziny-odbiorow
  • Wprowadzane zmiany nie dotyczą stałych podjazdów – dotychczasowe ustalenia z InPost pozostają bez zmian.

2) Przenosimy usługę nadania paczki bez etykiety wprost z panelu sterującego Paczkomatu, z opcją zakupu usługi, wyboru odbiorcy i płatności bezpośrednio przy maszynie, do aplikacji InPost Mobile – zmiana ta nie ma wpływu na możliwość nadania paczki bezpośrednio w Paczkomacie z wcześniej wygenerowaną i opłaconą etykietą.

  • Bezpośrednie nadania bez etykiety w aplikacji mobilnej są wygodniejsze i szybsze dla nadawcy przesyłki.
  • Zmiana będzie wdrażana stopniowo na poszczególnych typach maszyn. W przypadku większości z nich wyłączenie tej opcji nastąpi do końca kwietnia 2021 roku (pojedyncze maszyny mogą mieć tę opcję nawet do końca roku).
  • Zmiana nie dotyczy pozostałych procesów nadawania w Paczkomacie - przesyłek z etykietą od Klientów Biznesowych i Detalicznych; przesyłek bez etykiety w ramach produktów Szybkie Zwroty i Zwroty Allegro.
  • Główną przyczyną zmiany jest stosunkowo długi czas nadania paczki bezpośrednio z ekranu Paczkomatu, co w konsekwencji obciąża maszynę i blokuje ją dla pozostałych nadań i odbiorów.

3) Regulujemy zapisy dotyczące łączenia wielu opakowań jednostkowych w ramach jednej paczki („sklejki”)

  • W przypadku wysyłki składającej się z dwóch lub wielu odrębnych opakowań jednostkowych połączonych w jedną paczkę – bez zewnętrznego dodatkowego kartonu – paczka będzie kwalifikowana jako paczka niestandardowa, co wiąże się z naliczeniem dodatkowej opłaty określonej w Cenniku InPost Kurier.
  • Szczegółowe regulacje, wraz z przykładami, znajdują się w dokumencie Zasady Pakowania i Przygotowania Przesyłek InPost.
  • Przyczyną powyższej zmiany jest konieczność ręcznego sortowania tego typu przesyłek, bez wykorzystania automatycznych sorterów. Automatyczne sortowanie tego rodzaju paczek zwiększa ryzyko uszkodzenia, w procesie logistycznym, infrastruktury InPost lub samej przesyłki. Rekomendowanym przez InPost sposobem na uniknięcie dodatkowych opłat jest umieszczenie wielu opakowań jednostkowych w większym, zbiorczym kartonie.


4) Wprowadzamy zmiany w Cennikach usług InPost Kurier oraz InPost Paczkomaty 24/7.

Podyktowane są one szeregiem inwestycji jakich dokonaliśmy w 2020 roku, takich jak intensywny rozwój sieci paczkomatowej czy otwarcie drugiej Sortowni Centralnej, a także zaistnieniem istotnych czynników zewnętrznych, które wygenerowały wymierny wzrost kosztów operacyjnych po naszej stronie. Czynniki te to m.in.: inflacja, rosnące ceny energii elektrycznej, wzrost płacy minimalnej czy pandemia COVID-19. Zaktualizowane wersje cenników znajdują się pod linkiem https://inpost.pl/cenniki

Podwyższeniu ulegają ceny:

  • Przesyłek InPost Paczkomaty 24/7 dla Klientów Biznesowych i Detalicznych
  • Przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych
  • Usługi Paczka Niestandardowa dla przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych
  • Opłaty za weryfikację wagi i wymiarów dla przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych
  • Opłat za podjazd kuriera dla Klientów Detalicznych

Równocześnie informujemy, że - zgodnie z zasadami zawartej przez Ciebie umowy abonamentowej - ceny w Twojej ofercie nie ulegają zmianie.

5) Wprowadzamy aktualizację dokumentu „Regulamin dystrybucji opakowań i materiałów eksploatacyjnych” w ramach usługi InStore świadczonej przez InPost sp. z o.o.

  • Dokonujemy aktualizacji cen materiałów eksploatacyjnych, foliopaków i kartonów w naszym sklepie InStore, dostępnym w Managerze Paczek
  • Sytuacja rynkowa, w obszarze rosnących cen papieru i kartonu oraz folii, zmusza nas do podwyższenia cen naszych produktów.
  • Nowe ceny odzwierciedlają poziom podwyżek od naszych dostawców; równocześnie pracujemy nad uatrakcyjnieniem i rozszerzeniem dostępnego asortymentu, o czym będziemy informować w kolejnych komunikatach.
  • Nowy Regulamin wraz z Cennikiem znajdują się pod linkiem: https://inpost.pl/regulaminy
  • Nowe ceny dla asortymentu w sklepie InStore będą stosowane dla zamówień składanych od 25 marca bieżącego roku.


Dziękujemy za zapoznanie się z wprowadzonymi zmianami w dokumentach. W przypadku pojawiających się pytań i wątpliwości, prosimy o kontakt z InPost.

Z pozdrowieniami,

    Zespół InPost

 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

ZibiK30
#18 Luminarz#

@kostas11 Pytanie tylko co z tego dotyczy allegro wysyłki a co inpost 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ZibiK30 wszystko 😞 

  • Regulaminów Allegro Paczkomaty, Allegro Kurier oraz Usług odbioru przesyłek przez kuriera InPost w ramach Allegro Smart!
  • Zasad przygotowania i pakowania przesyłek InPost
________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kostas11 @ZibiK30  To niestety było kwestią czasu...przyzwyczaili ludzi, to teraz podnoszą ceny..

Ja jestem ciekawy tych godzin granicznych... Ostatnio nadałem paczkomatem o 18:30 a  zostało odebrane 13:30 nastepnego dnia. Pytałem kuriera - zabiera paczki codziennie pomiędzy 19 a 20 - więc jak do tego mają się godziny graniczne?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash myślę ze tu rynek wymusił jakieś standardy, co by sprzedawcy a przy okazji kupujący mieli podane konkretne godziny i terminy, a czy uda się to dopilnować przewoźnikowi zobaczymy po 1 kwietnia 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

co z tego  że podali godziny graniczne kiedy kurierzy przyjeżdżają jak im wygodniej, w mojej strefie "B" godzina graniczna to 15:00 i tylko dlatego że miałem dzisiaj  mniej paczek udało mi się dotrzeć do paczkomatu na 14:15 a tam już w najlepsze kurier pakuje swoje paczki do paczkomatu i gdyby nie to że w tym samym czasie ludzie odbierali paczki to nie miałbym szans na nadanie przesyłek, już kiedyś pytałem kuriera w jakich godzinach odbiera paczki z paczkomatu to powiedział że "różnie" tak że nie radzę zwlekać na ostatnia chwilę 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ELEKTROMARKET ale to od 1 kwietnia wchodzi 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

no to kurier jest w porządku ale ja i tak  będę nadawał jak najszybciej się da bez czekania na godzinę  graniczną bo ciężko im będzie upilnować tych godzin 

oznacz moderatorów