Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam dylemat jak rozwiązać zwrot dokonany przez kupującego.
Zakupy dokonane 30.03.2022. Dzisiaj otrzymałam przesyłkę zwrotną z towarem, który wygląda jak na zdjęciach. Chodzi o ściereczki do okien VILEDA, wróciły do mnie w otwartych opakowaniach oraz użyte. Uzasadnienie zwrotu. "
@Twojczysty_dom to nie jest zwrot tylko reklamacja , musisz się do niej odnieść i rzeczowo klientce odpowiedzieć . Decyzję musisz podjąć sam , albo zrobi to za Ciebie allegro .
Poza nawiasem ... produkt ewidentnie się strzępi , to niedopuszczalne przy ściereczkach do szyb , więc albo to nie jest Vileda , albo wadliwa partia .
@mdrogeria
to nie jest zwrot tylko reklamacja
To jest zwrot w związku z reklamacją (z powodu wady wykrytej podczas użytkowania).
Towar został odesłany z powrotem do sprzedawcy celem rozpatrzenia reklamacji, więc zwrot nastąpił - co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości.
@Twojczysty_dom
W cytowanej treści zgłoszenia brak jest jednak żądania kupującego, który może (i powinien) żądać: usunięcia wady lub wymiany wadliwego produktu albo obniżenia ceny.
Możesz zapytać kupującego/Kupującą: jakie ma oczekiwania ?
Powinnaś ustalić czy zgłaszana wada faktycznie występuje, a jeżeli tak - to należy uznać reklamację i np. wymienić wadliwe ściereczki na egzemplarze niewadliwe.
@A3dam tak , masz rację niemniej klientka zgłosiła problem z produktem cyt . ,,wada wykryta podczas używania (Dzień dobry. Ściereczka pruje się, przez co zostawia paprochy na oknie/lustrze. ,,
Owszem niewłaściwy sposób wybrala na złożenie reklamacji , ale jako klient / konsument / wybrała najłatwiejszą formę jaką udostępnia allegro .
Jak pisałem wcześniej niedopuszczalne jest ,aby ściereczka przeznaczona do szyb pozostawiała paprochy . Nie podwejrzewam autora wątku o zamierzone działanie , produkt mógł być źle przechowywany / przegrzany , dlatego się kruszy / . Klientka nie zarządała wymiany więc bez gadania zwróciłbym kasę i przeprosił .
@mdrogeria
Całkowicie się z Tobą zgadzam - poza jednym "ale":
To był ZWROT (czyli odesłanie rzeczy do Sprzedawcy), a Kupująca wybrała odpowiedź w ankiecie "dlaczego zwracasz?" opcję REKLAMACJA, a nie ODSTĄPIENIE.
Powinieneś już chyba odróżniać złożenie oświadczenia o odstąpieniu od zwrotu (odesłania) rzeczy.
Klientka nie zarządała wymiany więc bez gadania zwróciłbym kasę
Klientka nie zgłosiła żadnych żądań, więc każda z ww. form zaspokojenia roszczenia przez Sprzedawcę jest dopuszczalna (w tym również zwrot zapłaconej ceny).
W sytuacji gdyby żądała zwrotu zapłaconej ceny - sprzedawca miałby na rozpatrzenie reklamacji nie 14, ale aż 30 dni, a gdy żądanie zwrotu ceny pojawiło się w pierwszej reklamacji tej wady - mógłby je zastąpić np. wymianą rzeczy na wolną od wad.
@A3dam Więszość klientów robi podobnie , więcej prawie wszyscy . Osobiście nie robłbym problemu tymbardziej ,że sprawa rozbija się o 6-7 zl netto / 2szt.. Co do pozostałych sztuk jakie jeszcze ma na stanie autor wątku szybko bym wycofał , to się nie nadaje do sprzedaży jako ściereczka do szyb .
@mdrogeria
Więszość klientów robi podobnie , więcej prawie wszyscy
Jeżeli celem Kupującego jest złożenie reklamacji - to robi to prawidłowo.
Zamiar kupującego (reklamacja) może być jednak nieprawidłowo odczytany przez sprzedającego (np. jako odstąpienie), zwłaszcza w sytuacji gdy wmawia mu się że zwrot jest tożsamy z odstąpieniem w sytuacji gdy są to dwie różne czynności.
W tym przypadku mamy do czynienia ze zwrotem i reklamacją (a nie np. zwrotem i odstąpieniem).
Stąd być może wziął się dylemat Sprzedawcy, że Kupujący odstąpił od Umowy odsyłając rozpakowane, używane rzeczy - bo gdyby Kupujący faktycznie skorzystał z prawa do odstąpienia (z Art. 27 UoPK) zamiast złożenia reklamacji - to za odesłane rzeczy należna kwota zwrotu byłaby znikoma.
nie robłbym problemu
Oczywiście nie należy robić żadnych problemów.
Najczęściej wystarczy zrozumieć, że zwrot rzeczy będący wynikiem złożonej reklamacji nie jest tożsamy z odstąpieniem, ale z przekazaniem rzeczy sprzedawcy do rozpatrzenia reklamacji i ew. usunięcia przez niego wady (np. poprzez wymianę produktu).
Oczywiście Sprzedawca ma również prawo do podjęcia decyzji o zwrocie środków nawet w sytuacji gdy Kupujący żądał naprawy lub wymiany.
@A3dam rozpisujemy się , rozrzewniamy nad paragrafami , a autor wątku zadał proste pytanie ,,Jak się ustosunkować do zwrotu towaru.,, . Po mojemu czytając nazsze wpisy wie mniej jak przed założeniem wątku . Dobrze ,że przytaczasz paragrafy , a ja wypowiedziałem swoje zdanie bo znam temat i branżę . Decyzja jak zawsze pozostaje po stronie przedsiębiorcy .
@Twojczysty_dom Jeżeli wada istnieje i zgłasza kupujący reklamacje to musisz ją rozpatrzyć i uznać, teraz tylko co chce kupujący, wymiany, obniżenia ceny czy zwrotu środków.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, trochę mi to rozjaśniło sytuację. Proszę mi jeszcze powiedzieć co z FV akturą która była wystawiona do zakupu a jest już zaksięgowana i rozliczona.
robisz jej korektę, ale jeśli podmiot profesjonalnie zajmuje się myciem okien np. w PKD ma usługi sprzątające to nie masz obowiązku rozpatrywania reklamacji z rękojmi.
Mogło być tak, że firma zakupiła przed świętami kilka szmatek, "obleciała" na nich kilka domów i po "sezonie" zwróciła. Jeśli szmaty nie były do użytku profesjonalnego, a domowego - to niech się wypcha, po prostu mogła je zajechać/
Rękojmi nie ale reklamację tak, więc może odesłać do producenta, ja bym odrzucił reklamację.😁
@milka1234567890
Jeżeli kupującym był konsument, a rzecz jest faktycznie wadliwa - to odrzucanie reklamacji jest co najmniej ryzykowne.
@Twojczysty_dom
Jeżeli wyłączyłaś rękojmię dla przedsiębiorców - to reklamacja z tytułu rękojmi przez kupującego będącego przedsiębiorcą może być oddalona.
@mdrogeria
Zasadniczo zgadzam się z Tobą, ale nie utożsamiaj proszę odstąpienia od Umowy ze zwrotem, a zwrotu z odstąpieniem od Umowy.
Autorka wątku prawidłowo zidentyfikowała, że doszło do zwrotu (przecież rzecz została odesłana i dotarła do sprzedawcy w stanie - jak na zdjęciach) jednak nieprawidłowo przyjęła, że doszło do odstąpienia od Umowy w sytuacji gdy kupujący nie złożył oświadczenia o odstąpieniu, ale złożył reklamację.
Twoja opinia, że to nie był zwrot - mogła tylko zagmatwać sprawę.