anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak to jest w końcu z tymi zwrotami ?

mikeza
#20 Guru#

Ile czasu ma na odesłanie zwrotu kupujący ? bo jakoś tego nie ogarniam. Mam taką sytuację, klient zakupił produkt w połowie czerwca, dostał go dokładnie 24.06, następnie 07.07 zgłosił odstąpienie od umowy (zakup przez pomyłkę). Załapał się w terminie 14dni. Wygenerował nr paczki zwrotnej dokładnie 07.07, po czym cisza. Dopiero po ponad miesiącu, dokładnie 11.08 wysłał tą paczkę. Notabene nadal za darmo, bo to był smart ? Czy nie ma jakiejś granicznej daty wysyłki ? ile czasu ważna jest taka etykieta, bo niedługo będzie tak, że ktoś odeśle po roku, korzystając z 14-dniowego odstąpienia od umowy. 

Otrzymano dane elektroniczne przesyłki 2021-07-07 19:48 Elektroniczny Nadawca
Nadanie przesyłki 2021-08-11 18:52 UP Elbląg 2
______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

LEW433
#21 Demiurg#

@mikeza 14 dni na zgłoszenie zwrotu od czasu odbioru i 14 dni na odesłanie, w sumie 28dni.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@LEW433 to w tym konkretnym przypadku minęło 48 dni od momentu otrzymania towaru do momentu jego odesłania.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

Dziś Allegro organizowało webinar z prawnikiem na temat zwrotów i reklamacji i padło właśnie pytanie co z takimi zwrotami. Okazało się, że przepisy nie regulują co powinno się zrobić w takiej sytuacji. Klient ma odesłać towar w ciągu 14 dni ale po jego przekroczeniu ustawa nie przewiduje żadnych konsekwencji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ares_ Czyli ile, tydzień, miesiąc, rok .......

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW334 Zasadniczo 14 dni, ale po przekroczeniu tego terminu nadal umowa jest rozwiązana i towar jest własnością sprzedawcy, więc kupujący może go odesłać teoretycznie i po roku. Rozumiesz?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@ares_ 
Pisałem o tym powyżej: Sprzedawca ma prawo naliczyć opłatę Kupującemu za bezumowne korzystanie z rzeczy (w tym również utratę wartości rzeczy niewynikającą wyłącznie z powodów przy odstąpieniu z Art 27)

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@A3dam  " Sprzedawca ma prawo naliczyć opłatę Kupującemu za bezumowne korzystanie z rzeczy (w tym również utratę wartości rzeczy niewynikającą wyłącznie z powodów przy odstąpieniu z Art 27)" zgadzam sie.

Czyli jeśli @mikeza  zapłaci 50 zł prowizji allegro ( i załóżmy że jej nie odzyska z powodu przekroczenia terminu)i jenoczesnie  naliczy klientowi 50 zł za bezumowne korzystanie z rzeczy . Ot taka zbieżnośc kwot. 

To wówczas wszysko bedzie zgodnie z prawem ???

Bo zdaje sie że od początku o tym pisalem tylko nazywając inaczej.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@_Likos_ 
Jeżeli kupujący skorzystał z konsumenckiego prawa do odstąpienia od umowy:
Na chwilę obecną nie widzę podstawy prawnej dla obciążenia Kupującego kosztami nieodzyskanej prowizji.
Sprzedawca ma jednak prawo do naliczenia Kupującemu np. opłaty za bezumowne korzystanie z rzeczy czy kwoty zmniejszenia wartości rzeczy (zarówno tej wynikającej z Art 27, jak i tej wynikającej z opóźnienia w zwrocie rzeczy). Kwoty te jednak powinny być naliczone rzetelnie (z należytą starannością) i uzasadnione (sprzedawca powinien móc w razie sporu z Kupującym potrafić uzasadnić wysokość potrąconej kwoty). Np. przyjęcie kwoty bezumownego korzystania z rzeczy na poziomie ceny usługi wypożyczenia takiej samej lub podobnej rzeczy przez analogiczny okres - nie budziła do tej pory żadnej wątpliwości sądów.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@ares_ nic nowego, w tym kraju przepisy niczego nie regulują do końca. Grunt to coś tam uchwalić, ale nie do końca itd.

Ciekawe co w sytuacji przetrzymywania po terminie drogiego towaru, klient odstępuje, a towar, który jest własnością sprzedawcy leży gdzieś tam u kogoś i marnieje 😞

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

tagoga17
#10 Popularyzator#

Kupujący ma 14 dni na odstąpienie od umowy, następnie tak jak już inni pisali i 14 dni na wysłanie paczkomatem. Po tym terminie 14 dni, etykieta traci ważność i na podstawie tej etykiety, nie ma możliwości wysłania. Kupujący może wygenerować nową etykietę, ale już płatną przez niego.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@tagoga17 etykieta nie straciła ważności, bo gość wysłał na tej samej, którą wygenerował 07.07, przy wysyłce 11.08. przecież mam śledzenie paczki i nr jest ten sam od momentu wygenerowania do momentu nadania. Jak widać kolejny raz allegro lubi robić ukłony w kierunku klientów, oferując im darmowe zwroty po terminie, opłacane z naszych prowizji i opłat 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mikeza, czy mogę Cię prosić o wskazanie numeru tej etykiety lub numeru zamówienia?

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@mr_oma  nr paczki: 00359007738704629228

zrzutka ze strony poczty pokazująca kiedy wygenerowano etykietę, a kiedy nadano paczkę.

Electronic shipment data received 2021-07-07 19:48 Elektroniczny Nadawca
Package dispatch 2021-08-11 18:52 UP Elbląg 2
______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mikeza, dziękuję Ci. Skontaktowaliśmy się z przewoźnikiem - gdy dowiem się czegoś więcej, wrócę z informacją zwrotną. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mikeza, skonsultowaliśmy się z przewoźnikiem. Dłuższy czas ważności etykiety może wynikać z przypadku losowego - zdarza się, że jest jakiś problem z etykietą lub punktem odbioru - wtedy czas ten może się wydłużyć.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

tagoga17
#10 Popularyzator#

Jeśli chodzi o prowizję to allegro zwraca bez problemu nawet po terminie jeśli napisze się do nich bezpośrednio i wyjaśni dlaczego dopiero teraz. Ja tak miałam i bez problemu nawet po 2 miesiącach zwracali. 

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mikeza, w sprawie zwrotu prowizji napisz do nas przez ten formularz. Opisz, proszę, tę sytuację - otrzymałam potwierdzenie, że nie powinno być problemów ze zwróceniem Ci prowizji.

Obecnie konsultuję, czemu etykieta nie straciła na ważności po takim czasie. Proszę Cię o chwilę cierpliwości. Gdy będę wiedziała coś więcej, dam tutaj znać. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów