Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ile czasu ma na odesłanie zwrotu kupujący ? bo jakoś tego nie ogarniam. Mam taką sytuację, klient zakupił produkt w połowie czerwca, dostał go dokładnie 24.06, następnie 07.07 zgłosił odstąpienie od umowy (zakup przez pomyłkę). Załapał się w terminie 14dni. Wygenerował nr paczki zwrotnej dokładnie 07.07, po czym cisza. Dopiero po ponad miesiącu, dokładnie 11.08 wysłał tą paczkę. Notabene nadal za darmo, bo to był smart ? Czy nie ma jakiejś granicznej daty wysyłki ? ile czasu ważna jest taka etykieta, bo niedługo będzie tak, że ktoś odeśle po roku, korzystając z 14-dniowego odstąpienia od umowy.
Otrzymano dane elektroniczne przesyłki | 2021-07-07 19:48 | Elektroniczny Nadawca |
Nadanie przesyłki | 2021-08-11 18:52 | UP Elbląg 2 |
@mikeza 14 dni na zgłoszenie zwrotu od czasu odbioru i 14 dni na odesłanie, w sumie 28dni.
@LEW433 to w tym konkretnym przypadku minęło 48 dni od momentu otrzymania towaru do momentu jego odesłania.
Dziś Allegro organizowało webinar z prawnikiem na temat zwrotów i reklamacji i padło właśnie pytanie co z takimi zwrotami. Okazało się, że przepisy nie regulują co powinno się zrobić w takiej sytuacji. Klient ma odesłać towar w ciągu 14 dni ale po jego przekroczeniu ustawa nie przewiduje żadnych konsekwencji.
@ares_ Czyli ile, tydzień, miesiąc, rok .......
@LEW334 Zasadniczo 14 dni, ale po przekroczeniu tego terminu nadal umowa jest rozwiązana i towar jest własnością sprzedawcy, więc kupujący może go odesłać teoretycznie i po roku. Rozumiesz?
@ares_
Pisałem o tym powyżej: Sprzedawca ma prawo naliczyć opłatę Kupującemu za bezumowne korzystanie z rzeczy (w tym również utratę wartości rzeczy niewynikającą wyłącznie z powodów przy odstąpieniu z Art 27)
@A3dam " Sprzedawca ma prawo naliczyć opłatę Kupującemu za bezumowne korzystanie z rzeczy (w tym również utratę wartości rzeczy niewynikającą wyłącznie z powodów przy odstąpieniu z Art 27)" zgadzam sie.
Czyli jeśli @mikeza zapłaci 50 zł prowizji allegro ( i załóżmy że jej nie odzyska z powodu przekroczenia terminu)i jenoczesnie naliczy klientowi 50 zł za bezumowne korzystanie z rzeczy . Ot taka zbieżnośc kwot.
To wówczas wszysko bedzie zgodnie z prawem ???
Bo zdaje sie że od początku o tym pisalem tylko nazywając inaczej.
@_Likos_
Jeżeli kupujący skorzystał z konsumenckiego prawa do odstąpienia od umowy:
Na chwilę obecną nie widzę podstawy prawnej dla obciążenia Kupującego kosztami nieodzyskanej prowizji.
Sprzedawca ma jednak prawo do naliczenia Kupującemu np. opłaty za bezumowne korzystanie z rzeczy czy kwoty zmniejszenia wartości rzeczy (zarówno tej wynikającej z Art 27, jak i tej wynikającej z opóźnienia w zwrocie rzeczy). Kwoty te jednak powinny być naliczone rzetelnie (z należytą starannością) i uzasadnione (sprzedawca powinien móc w razie sporu z Kupującym potrafić uzasadnić wysokość potrąconej kwoty). Np. przyjęcie kwoty bezumownego korzystania z rzeczy na poziomie ceny usługi wypożyczenia takiej samej lub podobnej rzeczy przez analogiczny okres - nie budziła do tej pory żadnej wątpliwości sądów.
@ares_ nic nowego, w tym kraju przepisy niczego nie regulują do końca. Grunt to coś tam uchwalić, ale nie do końca itd.
Ciekawe co w sytuacji przetrzymywania po terminie drogiego towaru, klient odstępuje, a towar, który jest własnością sprzedawcy leży gdzieś tam u kogoś i marnieje 😞
Kupujący ma 14 dni na odstąpienie od umowy, następnie tak jak już inni pisali i 14 dni na wysłanie paczkomatem. Po tym terminie 14 dni, etykieta traci ważność i na podstawie tej etykiety, nie ma możliwości wysłania. Kupujący może wygenerować nową etykietę, ale już płatną przez niego.
@tagoga17 etykieta nie straciła ważności, bo gość wysłał na tej samej, którą wygenerował 07.07, przy wysyłce 11.08. przecież mam śledzenie paczki i nr jest ten sam od momentu wygenerowania do momentu nadania. Jak widać kolejny raz allegro lubi robić ukłony w kierunku klientów, oferując im darmowe zwroty po terminie, opłacane z naszych prowizji i opłat 🙂
@mikeza, czy mogę Cię prosić o wskazanie numeru tej etykiety lub numeru zamówienia?
@mr_oma nr paczki: 00359007738704629228
zrzutka ze strony poczty pokazująca kiedy wygenerowano etykietę, a kiedy nadano paczkę.
Electronic shipment data received | 2021-07-07 19:48 | Elektroniczny Nadawca |
Package dispatch | 2021-08-11 18:52 | UP Elbląg 2 |
@mikeza, dziękuję Ci. Skontaktowaliśmy się z przewoźnikiem - gdy dowiem się czegoś więcej, wrócę z informacją zwrotną. 🙂
@mikeza, skonsultowaliśmy się z przewoźnikiem. Dłuższy czas ważności etykiety może wynikać z przypadku losowego - zdarza się, że jest jakiś problem z etykietą lub punktem odbioru - wtedy czas ten może się wydłużyć.
Jeśli chodzi o prowizję to allegro zwraca bez problemu nawet po terminie jeśli napisze się do nich bezpośrednio i wyjaśni dlaczego dopiero teraz. Ja tak miałam i bez problemu nawet po 2 miesiącach zwracali.
@mikeza, w sprawie zwrotu prowizji napisz do nas przez ten formularz. Opisz, proszę, tę sytuację - otrzymałam potwierdzenie, że nie powinno być problemów ze zwróceniem Ci prowizji.
Obecnie konsultuję, czemu etykieta nie straciła na ważności po takim czasie. Proszę Cię o chwilę cierpliwości. Gdy będę wiedziała coś więcej, dam tutaj znać. 🙂