anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak to jest z tym czasem na rozpatrzenie?

Client:40409938
#8 Zapaleniec#

Cześć wszystkim,

mam pytanie odnośnie reklamacji. Wszędzie piszą, że sklep ma 14 dni by odpowiedzieć na zgłoszenie reklamacyjne, w przeciwnym wypadku zostaje ona automatycznie uznana.

Ale nie mogę znaleźć jasnej informacji co w sytuacji, gdy sklep odpowie w tym terminie, ale nie wyda decyzji. Czy wtedy też obowiązuje ta zasada? 

Ile dokładnie dni ma sklep na ostateczną odpowiedź, że odrzuca lub uznaje? 

Dzięki!

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:40409938  zgodnie z prawem sprzedający ma 14 dni na odpowiedź na reklamcje jeśli tego nie zrobi z mocy prawa zostaje ona uznana.

Natomist co do decyzji reklamacyjnej to już zalezy od konkretnej sytuacji. W wielu przypadkach można ją wydac natychmiast choćmy na podstawie zdjęć a w innych przypadkach np reklamacja silnika w aucie który trzeba wymontować i rozebrac aby sprawdzić oczwiście może to trwac dłużej.

Nam w kilka dni temu kupujący zgłosił reklmacje zraszcza. Odpowiedzieliśmy na nią niemal natychmiast podając instrukcje co może być przyczyną nieprawidłowej pracy. Napisaliśmy tez że jeśłi po wykonanych czynnosciach usterka nadal bedzie wystepować prosimy o odesłanie zraszacza. Od kilku dni kupujący sie nie odzywa a my nie wiemy czy usterka ustąpiła czy tez nie. 

W tej sytuacji po upływie 14 dni reklamcja nie moze zostać odrzucona - nie mamy potwierdzenia  że zraszacz jest sprawny . Reklamacja tez nie moze zostać uznana ponieważ kupujący nie odesłał zraszacza i nie mamy potwierdeznia usterki.

Wiec dochowaliśmy prtawnych terminów odpowiadając na zgłoszenie natomiast dalsza procedura zalezy już tylko i wyłacznie od działań kupującego i jej czas jest zależny wyłącznie od kupującego.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Rozmowę to sobie może toczyć, ma 14dni na rozstrzygnięcie  czy uznaje czy nie, później już ta reklamacja jest uznana. Może rozpatrzyć na odległość, może kazać Ci odesłać na reklamację, może naprawić może wymienić a może coś zaproponować np, zwrot kosztów naprawy.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  musze spytać po raz kolejny ( bo juz kiedyś nie otrzymałem odpowiedzi). Który przepis prawa o tym mówi ? że czas na WYDANIE DECYZJI REKLAMACYJNEJ to 14 dni ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 jak zwykle bredzi ma odpowiedzieć do 14dni natomiast czasu na rozpatrzenie reklamacji ma cyt zapis tyle by została rozstrzygnięta w czasie niepowodującym niedogodności dla stron reklamacji a tzn że sprzedawca nie może celowo opóźniać reklamacji ale może ze względu dostępność części na co nie ma wpływu opóżnić decyzję reklamacyjną do czasu ich otrzymania i naprawy. @Client:40409938 sprzedawca ma 14dni na uznanie lub odrzucenie reklamacji ale przeprowadzić naprawę musi w rozsądnym terminie dlatego np jeśli zamowienie i sciągnięcie części potrwa to masz być poinformowany co do przypuszczalnego czasu wykonania takiej naprawy z drugiej strony gdyby przedmiot był ci bardzo potrzebny np kupiłeś kosiarkę a naprawa i ściągnięcie cześci z np Chin potrwa tyle że cały sezon nie masz czym kosić to negocjujesz ze sprzedawcą wyjście z sytuacji może np zaproponuje wymianę na inna kosiarkę za jakąś doplatą albo podobny model w tej samej cenie. Sprzedawca też czlowiek spokojna rozmowa pozwoli się dogadać.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sam bredzisz :

Art. 5615. KC


Uchybienie przez sprzedawcę terminowi do ustosunkowania się do żądania kupującego

Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 reklamacja uznana za rozpatrzoną pozytywnie czyli o jakim ustosunkowaniu się do roszczenia bredzisz? Druga rzecz człowieku co ty mi tu cytujesz? w transakcjach konsument sprzedawca co za ustawa obowiązuje? ty nawet tak podstawowych rzeczy nie rozróżniasz jak zastosowanie kodeksu cywilnego a ustawy konsumenckiej? teraz to żeś poleciał jak dzik w Bieszczady weź człowieku nie rób siary bo twoje kopiuj wklejki są sprzed epoki kamienia łupanego, wróć do szkoły poczytaj zapisy prawa, zrób sobie kopiuj wklej lifting dopiero się wypowiadaj:

1. 
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.

@_Likos_ @mdrogeria @kostas11 @Ziolko39 @medalik_2009 



oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael a po co Ty mnie wołasz? To, że Lew wkleja przepisy nie mając pojęcia czego i kogo dotyczą, to już chyba wszyscy stali bywalcy AG wiedzą. Nie ma również bladego pojęcia od strony praktycznej jak cały proces reklamacyjny wygląda, łącznie z tym, co może lub nie, zrobić Allegro w dyskusji. Ja tylko z utęsknieniem czekam, jak ktoś po jego radach na AG, będzie próbował coś u nas ugrać, bez żadnych podstaw.

Znalazłem na innym forum (SatKurier) gościa, który próbował odstąpić u nas od umowy mimo wyłączenia. "Rady" mu dawało 3 czy 4 takich "Lwów". Oczywiście, że musimy przyjąć, że Allegro nas usadzi, że dostanie kasę z AP a nas obciążą. Relacjonował na bieżąco, łącznie z tym jak obok złego sprzedawcy, korzystającego ze swoich praw, równie złe Allegro posłało go na drzewo i zamknęło dyskusję, którą oznaczył jako nierozwiązaną a wniosek AP wylądował w niszczarce. Wujkowie dobra rada nagle zniknęli z tematu na forum. A przy odrzuceniu odwołania gościa użyliśmy kilku jego wpisów z forum, gdzie przyznał się, że wiedział co kupuje (odtwarzacz bez tunera dvb-t2) ale liczył, że jednak dostanie coś innego (starą wersję z tunerem), mimo naszego prawidłowego opisu. Też dzięki "radom" z forum i wpisom typu "najwyżej oddasz jak będzie taki jak pisze sprzedawca".

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 bo należysz do kilku osób z forum które warto poczytać bo znają się na rzeczy 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@LEW433 To jeszcze się nie przekonałeś, że nasz kochany kiciuś pisze bzdury > szkoda, że jego nie można zareklamować jako felerny wyrób > tak się zaangażował w przejęcie stanowiska po 'naczelnej", że pisze byle co > a nóż załapie jakiś "w punkt" albo rozwiązanie

Nie widziałeś jak się zapluł parę dni temu, gdy ten co napisał post wybrał rozwiązanie kogoś innego > aż z tej złości ochrzanił autora.

oznacz moderatorów

Client:40409938
#8 Zapaleniec#

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, ale dalej wiem tyle samo co wczensiej 😄 

 

@_HolaOla_ 

Mogę prosić o jakieś Wasze stanowisko w tej sprawie? Może się wyklaruje sytuacja. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli od daty złożenia reklamacji minie 14 dni i konsument nie uzyska w tym czasie decyzji odnośnie uwzględnienia bądź odrzucenia reklamacji, wówczas uznaje się, że sprzedawca przyjął reklamację.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Client:40409938 ustosunkować się musi w ciągu 14 dni, czyli wydać decyzję.

Trochę tu niezbyt jasno to wg mnie ujęli. I rozumując, jak tu niektórzy piszą, że przepisy należy rozumieć zawsze dosłownie, to wg takiego podejścia, jakakolwiek odpowiedź sprzedawcy, choćby "Dziękuję za przesłanie zgłoszenia" jest odpowiedzią na reklamację. 😎 To tak nie działa. Odpowiedź w tym przypadku, po 14 dniach musi zawierać informację, czy sprzedawca akceptuje, czy też odrzuca roszczenia kupującego. O ile roszczenie zostało prawidłowo złożone. Czyli w przypadku UoPK, Kupujący może jedynie żądać naprawy lub wymiany w przypadku niezgodności z umową.

1.
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
2.
Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3.
Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
 

Doprowadzić do stanu zgodnego z umową, w możliwie najkrótszym czasie bez zbędnych niedogodności dla Kupującego. Tu bardzo wiele rzeczy ma wpływ na ocenę potrzebnego czasu.

Art. 43d UoPK

 
 
 
4.
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca
oznacz moderatorów

Client:40409938
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za doprecyzowanie. 

Właśnie problem jest z interpretacją. Sam nie wiedziałem czy samo potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia jest odpowiedzią. Obowiązek wydania decyzji tak/nie w 14 dni  jest bardziej logiczny, bo w przeciwnym razie wystarczyłoby rzeczywiście odpowiedzieć cokolwiek. 

oznacz moderatorów