Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pytanie ponieważ otrzymałem od kupującego maila, z informacją, że chce zwrócić przedmiot, który uszkodził się (prawdopodobnie nie z jego winy). Czy mogę naprawić i odesłać przedmiot czy muszę zwrócić pieniądze? Nie było nigdzie oświadczenia odstąpienia od umowy. Ten mail został przesłany dokładnie 2 tygodnie od daty zakupu.
"Szanowni Panstwo,
niniejszym reklamuję xxxxxxxxxx zakupioną w dniu 16.10.2020 roku z powodu uszkodzenia tej xxxxxxxxxx podczas pracy
Proszę o informację w jaki sposób i na jaki dokładnie adres odesłać xxxxxxxxxxxxx.
Z powodu j/w żądam zwrotu kwoty 299 zł.
Dokumenty związane z zakupem poprzez allegro w załączeniu."
To jest reklamacja. Możesz towar wymienić, naprawić, lub zwrócić klientowi wszystkie koszty po odesłaniu. Wymiana lub naprawa także na Twój koszt, łącznie z kosztami wysyłki w obie strony.
Jeśli jest to pierwsza reklamacja tego przedmiotu, nie musisz zwracać pieniędzy za towar, zgodne z żądaniem klienta, choć możesz to zrobić. W pierwszej kolejności jest naprawa albo wymiana.
@R-X Nie ma zmiłuj się, reklamację musisz przyjąć.
U mnie z reklamacjami nie ma problemu tylko chodziło mi o to czy bezwarunkowo muszę zwrócić pieniądze czy mogę naprawić przedmiot.
Możesz naprawić.
@R-X tak przy pierwszej reklamacji możesz wymienić - naprawić, nie masz obowiązku zwracać pieniędzy, naprawiaj o odeślij byle to nie trwało tygodniami 🙂
W sytuacji wystąpienia wady konsument może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:
Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm02
Klient prowadzi działalność gospodarczą, dzisiaj otrzymałem maila:
Szanowny Panie,
poniżej moje żądanie ostateczne :
1/ żądam zwrotu kwoty 299 zł
2/ żądam zwrotu kwoty dot.odesłania wadliwego produktu-dok.w załączeniu
Powyższe w terminie 7 dni od daty 16.11.2020
Uprzedzam,iż wymiana xxxxxxx – przesłanie produktu-nie zostanie odebrana.
W przypadku odmowy sprawę kieruję na drogę postępowania sądowego ( także zawiadomienie do organów ścigania ),kieruję powiadomienie do UOKiK – przedsiębiorca wprowadza na rynek produkt niebezpieczny bez wymaganych certyfikatów-możliwość wywołania zdarzenia pożarowego produktu.-w konsekwencji możliwość powstania pożaru pomieszczenia,w którym jest sprzęt eksploatowany.Przedsiębiorca jest zobowiązany przepisami prawa zawiadomić UOKiK o wprowadzeniu na rynek produktu niebezpiecznego.
Skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego oznacza konieczność poniesienia kosztów procesu , kosztów powołanych biegłych oraz kosztów zastępstwa procesowego.Nadto należy nadmienić,iż takie działanie ma znamiona przestępstwa w postaci sprowadzenia niebezpieczeństwa dla życia i zdrowia odbiorcy produktu-rekomenduję zapoznać się z wł.art.KK.
Powiadomienie do Allegro z żądaniem usunięcia oferty, a w ostatecznym przypadku,w zależności od rozwoju sprawy,żądanie usunięcia konta Sprzedawcy.
Wstępne kroki na portalu Allegro już zostały zainicjowane."
W mojej ocenie klient wypełnił znamiona przestępstwa k.k. art. 115 § 12. Sprzedaję części które montuje się w urządzeniach, klient twierdzi, że uszkodzenie części może spowodować pożar (oczywiście twierdzi tak dopiero po chęci odesłania). Produkty konkurencyjne np. philips również zachowują się w podobny sposób.
@R-X Sam musisz podjąć decyzję, my ci tu napisaliśmy jak to wygląda w ramach reklamacji. Zapewne i wystawi Ci negatywną opinię, niestety.
@R-X Napisz mu, że zapomniał o Trybunale Praw Człowieka w Strasburgu i Międzynarodowej Helsińskiej Federacji na rzecz Praw Człowieka.
A jak wygląda zwot kosztów odesłania przesyłki gdy wysyłka była darmowa? Biorę ją na siebie prawda?
Tak, ty je ponosisz.
Ale jak to jest - to konsument kupił czy firma? Bo coś piszesz, że kupujący prowadzi DG.