Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jestem sprzedawca, klientka kupiła odemnie golf, nowy z kompletem metek nigdy nie przymierzany. Po otrzymaniu towaru na drugi dzień wystąpiła o zwrot. Wczoraj otrzymałam przedmiot ale jest zniszczony. Golf jest rozciągnięty tak jakby ktoś próbował go nałożyć na znacznie większy rozmiar. Niestety nie da się już z nim nic zrobić bo cały przód jest jak falbanką, mimo że wcześniej przylegał ładnie do ciała. Klientka wykluca się o zwrot, bo rzekomo nawet go dobrze nie rozpakowała poprostu nie spodobał się jej kolor. A ja wiem jak golf wyglądał przed wysyłką i mam na to dowody w postaci zdjęć. Co mam teraz zrobić?
@fiszna Sprzedawca ma prawo pomniejszyć zwracaną kwotę, jeśli faktycznie doszło do zmniejszenia wartości rzeczy, ale odmówić przyjęcia zwrotu nie może. Dziwne, że golf tak się nagle zdeformował i do niczego się nie nadaje. Jeśli klientka nie otrzyma zwrotu środków lub kwota zwrotu zostanie zmniejszona, może się z tym nie zgodzić i wystąpić z wnioskiem do Programu Ochrony Kupujących. Były tu opisywane podobne przypadki, gdy po wypłacie rekompensaty, Allegro wymagał od sprzedawcy jej zwrotu i nawet dochodziło do blokady konta. Klientka też może mieć zdjęcia.
Materiał był elastyczny, ale został tak naciągnięty że nitki popękały. Czyli jak kupujący zniszczył rzecz, to i tak sprawa jest po jego stronie?
@fiszna Ty masz prawo zmniejszyć kwotę zawrotu, a klientka może się z tym nie zgodzić. Jeśli włączy się w to Allegro, zapewne stanie po stronie kupującej 🙂
@fiszna Do zwrotu ma prawo, jeżeli wartość jest mniejsza tego towaru to zwróć jej kwotę pomniejszoną, możesz (niestety) oczekiwać że otworzy dyskusję, Allegro stanie po jej stronie a nawet wypłaci zwrot z POK, to mogą ci zablokować konto.
Przykre jest to że jest ochrona kupującego, a o sprzedawcy nikt nie pomyslał, patrząc na to ja jestem bez pieniędzy i co gorsza bez towaru, bo zwrot jaki dostałam nie nadaje się do dalszej odsprzedaży 😞
@fiszna wszyscy się wypowiadają a czy Ty jesteś firmą czy osobą prywatna ?
Osoba prywatna - niedawno zamknęłam działalność
@fiszna jak sprzedałaś jako osoba prywatna i nie udostępniałaś zwrotów, to nie masz obowiązku ich przyjmować, a kupujący może reklamować ale nie jak kolor nie pasuje czy rozmiar chyba że błędnie podałaś w opisie 🙂
Osoba prywatna nie podlega pod ustawę konsumencką i powyższe wymogi nie mają tu zastosowania, a jak udostępniłaś zwroty musisz się dogadać.
No właśnie udostępniam zwrot, no nic widzę że jednak nic nie wskuram bo klientka zacięta i wyskakuje z groźbami. 16 lat sprzedaje, wiele zwrotów przyjęłam, ale pierwszy raz spotkałam się z zniszczonym zwrotem i niezbyt miłym kupującym. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi. Pozdrawiam
@fiszna no to musisz przyjąć ale za zniszczenie możesz obniżyć cenę 🙂
@fiszna "klientka zacięta i wyskakuje z groźbami" - jakimiś konkretnymi? Straszy Cię sądem?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Sądem jeszcze nie, aczkolwiek wcale bym się nie zdziwiła bo jest niesamowicie roszczeniowa, i nie chce napisać brzydko ale "chamska" w swoich wiadomościach. Straszy pisaniem do administracji allegro, negatywnych komentarach i zablokowaniu mi konta. Swoje konto mam 15 lat jak nie dłużej, od tyłu sprzedaje z 100% pozytywnych komentarzy, i jest to dla mnie naprawdę krzywdzące,
@fiszna no i nic Ci nie zrobi, oddaj kasę pomniejszoną ( czyli tyle za ile jesteś w stanie sprzedać używany produkt ) Opisz to dokładnie w dyskusji jaki powód i co załącz zdjęcia, wielu próbuje zastraszyć, niech pisze do administracji, niech blokuje Ci konto, nie ona jest od tego i nie ma takiej mocy 🙂 nega możesz załapać tu nic Ci nie pomoże 😞
@fiszna Wystaw ten golf na licytację (od 1 zł, bez ceny minimalnej, na 10 dni) i oddaj klientce tyle, za ile pójdzie.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄