anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jeden zwrot InPost a dwie przesyłki, druga z cudzym towarem

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

Witam wszystkich. Mam dość nietypową sytuację. Kupujący zgłosił zwrot towaru, nadał go w paczkomacie, paczka do mnie dotarła, zwrot środków został zrobiony. W dniu następnym kurier przynosi do mnie drugą paczkę zwrotną. Dziwię się, bo obecnie żadnego innego zgłoszonego zwrotu od klientów nie mam. Rozpakuję i okazuję się że w środku jest towar, którego nie sprzedaję i do tego jest uszkodzony (zapiska od kupującego w środku paczki). Ani paragonu ani formularza o odstąpieniu w przesyłce nie było.  Rozpoczynam śledztwo po numeru paczki i okazuje się że zwrot o dokładnie takim samym numerze do mnie już dotarł, to właśnie ten ostatni, który już przyjęłam i zwróciłam pieniędzy. Czyli mam dwie paczki zwrotne z dokładnie tym samym numerem, identyczną etykietą od InPostu. Jedna jest moja, druga zupełnie nie. Jak to w ogóle mogło mieć miejsce i co mam zrobić z tym popsutym cudzym towarem? Może kto z @InPost  mi podpowie co mam zrobić? Jak dobrze rozumiem, ktoś pomylił się w oddziale InPostu, naklejał jedną i tą samą etykiety na dwie przesyłki i ktoś ze sprzedawców teraz ma problem, bo kupujący mu twierdzi że nadał, a on nie dostał zwrotu. Mimo tego że prawdopodobnie w zwrocie mieści się informacja że paczka dotarła, bo dotarła do mnie! Jeśli ktoś że sprzedawców ma problem ze zwrotem lampki w kształcie świeczki - proszę o kontakt. Państwa świeczka leży u mnie i na razie nie wiem co mam z nią zrobić.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

mdrogeria
#21 Demiurg#

Ktoś będzie szukał paczki ,,,, teraz bądź mądry . Wypadalo by zgłosić fakt do Inpost-u przez infolinię lub POP

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Gasmin_pl Nie każdy tu zagląda, lepiej zgłosić do firmy kurierskiej.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@Gasmin_pl  Wygląda to na błąd w integracji in post-u bo jak można przyznać na dwie różne przesyłki taki sam numer odbioru pisz do in post niech ci wytłumaczą .Dla nich to też problem bo ktoś może nie otrzymać swojej paczki.

oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

Allegro nie jest w stanie pomóc, niestety. Do InPostu sprawa została zgłoszona, nie wiem czy to coś da, bo po numerze przesyłka jest doręczona (no bo jest), drugiej paczki o takim samym numerze  jasne że ich system nie pokazuje. Udało mi się pod etykietą InPostu znaleźć numer czasowej etykiety (ta którą kurier przykleja tuż po wyjęciu paczki z paczkomatu) - ona ma inną ostatnią cyferkę. Podałam ten numer paczki do Allegro - nie są w stanie znaleźć ten zwrot. Podałam ten numer do InPostu - paczka nie jest zarejestrowana w systemie. Więc będą szukać po zawartości paczki, a nie wiem czy to będzie skutecznie.

Może dlatego warto wkładać do zwrotu paragony...... Byłby paragon w środku - zadzwoniłabym do sprzedawcy. Byłby formularz zwrotu - zadzwoniłabym do kupującego.  A teraz spodziewamy się tylko na to, że InPost odszuka właściciela paczki po zawartości.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Gasmin_pl jeśli to przesyłka zwrotna pod etykietą pewnie jest 6-cio cyfrowy kod . To zapewne naprowadzi Inpost na właściwego odbiorcę .

oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@mdrogeria  No właśnie szukałam ten kod zwrotu, nie ma. Pudełko było owinięte workiem z Auchanu granatowego koloru, przez światło widać tylko to co nadrukowano na białej etykiecie. Żadnego innego kodu, nic napisanego długopisem lub pisakiem. Żadnego kodu zwrotu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Gasmin_pl to już problem inpostu , będą szukać po zawartości . Komuś się szykuje problem z klientem .😁

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@Gasmin_pl miałam ostatnio bardzo podobną historię!

Otrzymaliśmy paczkę ze zwrotem, wykonaliśmy przelew, dokumenty korygujące, wszystko ok, historia zakończona.

Parę dni później otrzymaliśmy drugą paczkę z naruszonym opakowaniem; w środku był produkt, którego co prawda jesteśmy importerem, ale sprzedaje go na allegro wiele innych firm. Na przesyłce znajdował się numer zwrotu jak w tamtej I paczce, ale nadawcą wg etykiety była inna osoba. Skontaktowaliśmy się z nadawcą telefonicznie i facet twierdził, że nie ma pojęcia co to za paczka, bo ani nie zwracał żadnego towaru kupionego na allegro, ani nigdy nie kupował tego, co było w paczce. Po wieeeeelu mailach wymienionych z inpostem i allegro (pozdrawiam serdecznie pracowników alle którzy nie czytają w ogóle historii korespondencji, bardzo to urozmaica życie gdy za każdym razem inna osoba odpowiada na naszą wiadomość) udało się znaleźć adres e-mail, która wygenerowała ten numer etykiety (podpowiem: poszukaj w managerze paczek). 

Podsumowując: nic się tutaj nie zgadzało 🙂 

Napisałam maila do tej osoby i oczywiście cisza, brak odpowiedzi. Jestem przekonana, że któryś z naszych klientów hurtowni dostał negatywa za brak przelewu zwrotnego po tym, jak klient odstąpił od umowy.

Najbardziej w tej całej sytuacji wkurzyła mnie nie sama pomyłka, bo to się zdarza - ale absolutny brak zainteresowania tematem ze strony inpostu oraz allegro. To mi zależało na tym, by ustalić właściwego odbiorcę i nadawcę paczki. 

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@Gasmin_pl 

Dziękujemy za zgłoszenie. 

W przypadku wystąpienia takiej sytuacji każdorazowo prosimy o zgłoszenie sprawy za pośrednictwem naszych kanałów:

1) czat/messenger

2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt

3) infolinia:  722 444 000 / 746 600 000

Warto przygotować takie informację jak numer dostarczonej przesyłki/numer kodu zwrotu, opis otrzymanej zawartości oraz numer telefonu.

Po otrzymaniu zgłoszenia od Klienta do oddziału obsługującego dany rejon adresowy wysyłane jest zgłoszenie z prośbą o weryfikację zgłoszonej sytuacji.

Oddział zobowiązany jest ustalić odbiór błędnej zawartości oraz prowadzić dalsze czynności mające na celu wyjaśnienie sytuacji.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@InPost Zaangażowaliście bota który robi Copy-paste nie sprawdzajac czy to pasuje do tematu?

Warto przygotować takie informację jak numer dostarczonej przesyłki/numer kodu zwrotu, opis otrzymanej zawartości oraz numer telefonu.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@mdrogeria   Mając trochę wolnego czasu po prace, zdecydowałam porządnie rozpakować ten granatowy worek i przeszukać jeszcze raz ten kod zwrotu. Kurcze, ale to nie jest żaden worek z Auchanu, tylko opakowanie od papieru toaletowego marki Auchan 😓 .   Co się z tymi ludźmi dzieje....

Paczka jutro wyruszy do InPostu. Będą szukać (albo już wiedzą gdzie ma pójść) po numerze od kuriera z paczkomatu. 123.jpg

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Gasmin_pl Przynajmniej nic się nie marnuje, nawet opakowanie od papieru.😁

oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@LEW433   może kupujący w taki sposób chciał powiedzieć co on myśli o tym towarze?

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Jaki towar takie opakowanie jedno i drugie do d....py.

oznacz moderatorów