anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient chce zwrócić uszkodzony mechanicznie towar, który uzywał przez prawie 2 lata co robic ?

musicman76
#12 Orędownik#

Witam dokładnie 2021-03-11 czyli mija juz prawie 2lata klient kupił drogie słuchawki 499zł teraz chce je zwrócić w ramach gwarancji, słuchawki są uszkodzone. Czy według dziesiejszych praw mam przyjąć zwrot używanych prawie dwa lata słuchawek ? 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

mdrogeria
#21 Demiurg#

@musicman76 zwrotu nie musisz , ale reklamację musisz rozpatrzyć i rzeczowo się do nie odnieść  ,zastanawia mnie tylko na jakiej podstawie rozpatrzysz reklamację bez kontaktu z towarem . .

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Kupujący przysłał zdjęcia słuchawek ktore wyglądają jakby ktoś na nie usiadł, rekojmia trwa 1rok czasu a minął już 1rok i 11 miesiecy, więc napisze mu że niestety uszkodzenia mechaniczne nie podlegają gwarancji.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@musicman76 coś mnie chyba ominęło  ,od kiedy rękojmia ,,trwa 1rok czasu ,, ?... no chyba ,że słuchawki sprzedałeś jako używane .

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Może chodziło mu o to, że "domniemanie winy" sprzedawcy trwa rok a w drugim roku to kupujący musi udowodnić, że wada nie wniknęła z niewłaściwego używania?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@musicman76 skoro rękojmia trwa rok tzn że musiałeś sprzedać jako prywatny? W każdym razie ja bym napisał że reklamacja odrzucona z powodu wygaśnięcia rekojmi zakup sprzed 1 stycznia 2023 oznacza że rękojmia trwała 1 rok 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael niestety , firma .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria jak firma to nowy rękojmia 2 lata ale jak to używka była to 1 rok 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@musicman76 Aby nikt nie mógł Ci nic zarzucić to poproś o odesłanie  słuchawek w celu rozpatrzenia reklamacji. Jeśli uszkodzenia będą fizyczne to rozpatrz ją negatywnie i poproś kupującego o odbiór słuchawek.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

2lata ale to kupujący po roku musi udowodnić, że  wada nie wniknęła z niewłaściwego używania.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@musicman76  jeśłi kupujący sklada reklamacje z tytułu rękojmi w drugim roku użytkowania produktu to na kupujacym spoczywa ciężar udowodnienia że wada produktu była od początku. NIezależnie od wszystkiego kupujący ma zdaje sie 30 dni na zgłoszenie wady o jej wykrycia. Jeśłi tego nie robi prawo do reklamacji z tytulu rękojmi wygasa

Ergo

Pierwsze pytanie jakie bym zadal to kiedy wykrył wade ( jeśli jest ona widoczna to raczej wczesniej niż miesiąc temu)

Jełsi by sie okazało ze mineło mniej niż 30 dni od wykrycia wady to poprosiłbym kupujacego o wukazanie w jaki sposób ta wada miałaby istnieć w chwili sprzedazy i pozostac niezauważona.

Wszyscy musimy pamietać że sprzedający z tytuły rękojmi odpowiada za wady produktu które są w momencie transakcji - to wówczas kupujący ma otrzymać pełnowartościowy produkt. NIe można odpowiadać za wady powstałe później z winy użytkownika.

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Minęło 1 rok i 11 miesięcy więc przed końcem roku kupijący sie nie zgłosił że wykrył wadę tylko dopiero teraz, zresztą to nie jest wada w załączonych zdjęciach widać że produkt jest po prostu połamany, więc co mozna mu napisać ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Że uszkodzenie jest pochodzenia mechanicznego i jako takie nie wynika z wewnętrznej wady ujrytej produktu więc nie podlega reklamacji tj odrzucasz roszczenie reklamacyjne

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_ nie ma w ustawach terminu 30dni

kiedyś był termin 2 miesiące ale nie wiem czy to nie zostało zlikwidowane

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Kupujący napisał że uszkodzenie, czyli "wada" nastąpiła 10 lutego bieżącego roku a produkt zakupił 11 marca 2021 i jest to wada mechaniczna produkt połamany, czy ma jakies prawo do zwrotu pieniedzy za towar ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie wada musi być ukryta i wyniknąć z użytkowania produktu w sposób nie przekraczający normalnego zarządy rzeczą czyli np popsuje się głośnik w słuchawkach to tak ale poskaczę po słuchawkach spadną mi z 4 piętra to nie

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Jak chce zwrócić w ramach gwarancji, to możesz odesłać klienta do serwisu gwarancyjnego (chyba że w warunkach gwarancji jest możliwość zgłoszenia usterki u sprzedawcy).

W przypadku gwarancji obowiązują postanowienia zawarte w karcie gwarancyjnej, a prawo się w nie nie wtrąca. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@musicman76 Czyli trafiłeś na następnego, który usiłuje "wycyckać" sprzedawcę 

No cóż to są uroki handlu na Allegro > a zaraz jakiś troll go poprze

oznacz moderatorów