Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam dokładnie 2021-03-11 czyli mija juz prawie 2lata klient kupił drogie słuchawki 499zł teraz chce je zwrócić w ramach gwarancji, słuchawki są uszkodzone. Czy według dziesiejszych praw mam przyjąć zwrot używanych prawie dwa lata słuchawek ?
@musicman76 zwrotu nie musisz , ale reklamację musisz rozpatrzyć i rzeczowo się do nie odnieść ,zastanawia mnie tylko na jakiej podstawie rozpatrzysz reklamację bez kontaktu z towarem . .
Kupujący przysłał zdjęcia słuchawek ktore wyglądają jakby ktoś na nie usiadł, rekojmia trwa 1rok czasu a minął już 1rok i 11 miesiecy, więc napisze mu że niestety uszkodzenia mechaniczne nie podlegają gwarancji.
@musicman76 coś mnie chyba ominęło ,od kiedy rękojmia ,,trwa 1rok czasu ,, ?... no chyba ,że słuchawki sprzedałeś jako używane .
Może chodziło mu o to, że "domniemanie winy" sprzedawcy trwa rok a w drugim roku to kupujący musi udowodnić, że wada nie wniknęła z niewłaściwego używania?
@musicman76 skoro rękojmia trwa rok tzn że musiałeś sprzedać jako prywatny? W każdym razie ja bym napisał że reklamacja odrzucona z powodu wygaśnięcia rekojmi zakup sprzed 1 stycznia 2023 oznacza że rękojmia trwała 1 rok
@az1rael niestety , firma .
@mdrogeria jak firma to nowy rękojmia 2 lata ale jak to używka była to 1 rok
@musicman76 Aby nikt nie mógł Ci nic zarzucić to poproś o odesłanie słuchawek w celu rozpatrzenia reklamacji. Jeśli uszkodzenia będą fizyczne to rozpatrz ją negatywnie i poproś kupującego o odbiór słuchawek.
2lata ale to kupujący po roku musi udowodnić, że wada nie wniknęła z niewłaściwego używania.
@musicman76 jeśłi kupujący sklada reklamacje z tytułu rękojmi w drugim roku użytkowania produktu to na kupujacym spoczywa ciężar udowodnienia że wada produktu była od początku. NIezależnie od wszystkiego kupujący ma zdaje sie 30 dni na zgłoszenie wady o jej wykrycia. Jeśłi tego nie robi prawo do reklamacji z tytulu rękojmi wygasa
Ergo
Pierwsze pytanie jakie bym zadal to kiedy wykrył wade ( jeśli jest ona widoczna to raczej wczesniej niż miesiąc temu)
Jełsi by sie okazało ze mineło mniej niż 30 dni od wykrycia wady to poprosiłbym kupujacego o wukazanie w jaki sposób ta wada miałaby istnieć w chwili sprzedazy i pozostac niezauważona.
Wszyscy musimy pamietać że sprzedający z tytuły rękojmi odpowiada za wady produktu które są w momencie transakcji - to wówczas kupujący ma otrzymać pełnowartościowy produkt. NIe można odpowiadać za wady powstałe później z winy użytkownika.
Minęło 1 rok i 11 miesięcy więc przed końcem roku kupijący sie nie zgłosił że wykrył wadę tylko dopiero teraz, zresztą to nie jest wada w załączonych zdjęciach widać że produkt jest po prostu połamany, więc co mozna mu napisać ?
Że uszkodzenie jest pochodzenia mechanicznego i jako takie nie wynika z wewnętrznej wady ujrytej produktu więc nie podlega reklamacji tj odrzucasz roszczenie reklamacyjne
@_Likos_ nie ma w ustawach terminu 30dni
kiedyś był termin 2 miesiące ale nie wiem czy to nie zostało zlikwidowane
Kupujący napisał że uszkodzenie, czyli "wada" nastąpiła 10 lutego bieżącego roku a produkt zakupił 11 marca 2021 i jest to wada mechaniczna produkt połamany, czy ma jakies prawo do zwrotu pieniedzy za towar ?
nie wada musi być ukryta i wyniknąć z użytkowania produktu w sposób nie przekraczający normalnego zarządy rzeczą czyli np popsuje się głośnik w słuchawkach to tak ale poskaczę po słuchawkach spadną mi z 4 piętra to nie
Jak chce zwrócić w ramach gwarancji, to możesz odesłać klienta do serwisu gwarancyjnego (chyba że w warunkach gwarancji jest możliwość zgłoszenia usterki u sprzedawcy).
W przypadku gwarancji obowiązują postanowienia zawarte w karcie gwarancyjnej, a prawo się w nie nie wtrąca.
@musicman76 Czyli trafiłeś na następnego, który usiłuje "wycyckać" sprzedawcę
No cóż to są uroki handlu na Allegro > a zaraz jakiś troll go poprze