Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient kupił nową książkę (podręcznik do nauki języka), czekał z oddaniem 2 tygodnie, w końcu jak paczka do mnie dotarła, widać, że podręcznik ma ślady używania. Pierwsze kilkanaście stron zagiętych wraz z okładką. Czy należy mu się zwrot kwoty mimo śladów użytkowania?
@yumezora przeczytał i oddał .... jeśli jesteś przedsiębiorcą , a klient konsumentem , owszem , należy mu się zwrot środków w takiej wysokości ile jest aktualnie warta książka .
Ok, czyli zwracam niepełną kwotę, którą ja ustalam. Dzięki za pomoc 🙂
@yumezora tak , w decyzji zwrotowej napisz dlaczego obniżyłeś kwotę
Mam jeszcze zdjęcie zwróconej książki, to może dołączę.
@yumezora nie , ale zachowaj je , przyda Ci się jak pac...klient będzie się burzył
Aaa racja, racja. Dzięki! Nigdy nie wiadomo...
@yumezora masz max 14 dni od zgłoszenia zwrotu na oddanie kasy bo towar wrocił mozesz zrobić wycenę ile teraz ta książka warta i pomniejs,yć zwrot zgodnie z art 34.4 uk lub wystawić na szybką licytację od 1 zł i oddać tyle za ile się sprzeda. Nie musisz przyjąć zwrptu jeśli podręcznik posiadał treści cyfrowe plus ograniczyłeś zwrot w ofercie jako wykluczony
Dzięki za pomoc! 🙂 Klient od razu po otrzymaniu paczki zgłosił zwrot, ale z wysyłką czekał 2 tygodnie (do ostatniego możliwego dnia, kiedy mógł odesłać). Faktycznie podręcznik ma kod QR z plikami do pobrania... I w takiej sytuacji nie mam obowiązku oddać mu pieniędzy?
Zwrot musisz przyjąć jak zakup konsumencko, ale zwracasz tyle ile teraz jest go wartość, taki pomniejszony zwrot musisz uzasadnić.
Ok, rozumiem. Dzięki wielkie! Dokładnie wypożyczył, nauczył się i oddał... Co za ludzie...
Co za ludzie.. trudno odpowiedzieć jednoznacznie.
@yumezora Z tymi plikami to raczej się nie wychylaj. Jeżeli te pliki mają jakąś konkretną wartość handlową to teoretycznie mógłbyś je wykazać w kalkulacji zużycia książki, ale pozostaje pytanie czy było cokolwiek zastrzeżone w ofercie sprzedaży o zawartości cyfrowej.
Jeżeli w ofercie nie było wzmianki o zawartości cyfrowej to nie traktuj tego kodu jak coś wartościowego.
Masz rację, dzięki za podpowiedź. Faktycznie nie mam wzmianki o plikach i ich zastrzeżeniu... Ok, czyli po prostu redukuję wartość podręcznika i kwotę uzależniam od jej aktualnego stanu. Klientowi wysyłam powód redukcji kwoty zwrotu.
👍
@yumezora tak , a klient otwiera Ci dyskusję w żywe oczy kłamiąc ,że książki nawet nie wyjął z opakowania , i tu przyda Ci się zrobione zdjęcie i link do tego wątku . Pamiętaj o zasadach postępowania w dyskusji .
dokładnie...
dokładnie tak się stało. Klient otworzył dyskusję i twierdzi, że ledwo co dotknął podręcznika... A zdjęcie widział. Nadal twierdzi swoje...
Zrób mu zwrot za tyle ile to warte i niech się goni (samo się wzieło i zużyło krasnoludki zadziałały)
racja, dzięki za odp 🙂 jak nie chce przyjąć zwrotu, to już chyba nic mu nie poradzę