Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient nie odebrał paczki z paczkomatu która wróciła do mnie. W momencie wysyłki poszła do niego faktura (na przedszkole). Paczka wróciła do mnie. Czy jesli zgłosi zwrot to go moge/ nie moge przyjąć ?
@barwyflory_pl a przedmiot związany z działalnością kupującego?
@barwyflory_pl prawnie zwrot po odmowie odebrania paczki nie ma mocy prawnej 😞 towar należy do kupującego i powinien go odebrać, wezwij do odebrania paczki i poinformuj że za x czasu naliczasz za przechowanie, jak wartość towaru przekroczy przechowanie, sprzedaj na koszt kupującego produkt by pokryć straty 🙂
Lub
Jak będzie grzeczny i chcesz, dogadaj się, zrób korektę o koszty wysyłki i powrotu i oddaj resztę co zostanie 🙂
Możesz przyjąć ale nie musisz !!!
@kostas11 @Client:44052296 czy ja wiem czy związane z działalnością... pare artykułów dekoracyjnych. Nie odebrana z paczkomatu. Nie chce z nikim robić wojny, bo jestem w stanie uwierzyć że nie dostał smsa o paczce w paczkomacie (niespełna tydzień temu miałam identyczną sytuacje gdy coś czekało na mnie do odebrania). z mojej strony nie ma problemu żeby taki zwrot przyjąc w tej sytuacji, tylko bardziej pytam czy mogę to zrobić 😄
@barwyflory_pl ale przy braku odbioru nie ma znaczenia czy to na fv czy na firmę czy prywatnie, jest to nie wywiązanie się z umowy 🙂 oczywiście że możesz zrobić korektę i oddać kasę, pewnie smart - powrót za darmo wiec żadna strata 🙂
@kostas11 właśnie o to mi chodziło. Mam co teraz robić, wiec własnie z racji że smart to nie będe spinać tyłka i sie niepotrzebnie denerwować (a 2zł dopłaty do smarta przeboleje) 🙂 a tak korzystając z okazji, to jeszcze podpytam Cie w podobnym temacie: Jak wracam do mnie przesyłka opłacona, ale nie odebrana z paczkomatu i klient własnie nie daje znaków życia (ten klient o którym pisałam wczesniej się skontaktował po 2 dniach pytając o paczke) przez dłuższy czas to trzymasz taką paczkę w nieskończoność czy jakoś sam sie odzywasz do klienta? mam w sumie własnie 2 takie paczki które wróciły do mnie około 2 tyg temu. Ja miałam zapieprz i leżały w koncie, a klienci też ani sie nie upominają o ponowną wysyłkę, ani o zwrot hajsu- ogólnie jakby tematu nie było. Tyle ze ja mam i ich kase i ich towar. Wysyłasz jakąś regułkę/ zapytanie przy takich powrotnych paczkach?
@barwyflory_pl my takie paczki trzymamy 12 mies. Potem utylizacja. najpóźniej kupujący nam sie zgłosił po przesyłke gdzieś po 6-7 miesiącach
Jeżeli faktura była w paczce, to nie weszła do obiegu, więc nie powinno wystawiać się korekty - tak, wiem - większość wystawia korekty. Jeżeli faktura jest z tego samego miesiąca, to możesz ją anulować.
@MikroLITY fakturaa wysłana mailowo 🙂
dlatego do paczki wkładam papier ,wróci to się anuluje
A co na to kupujący, odezwał się?
@barwyflory_pl prawnie nie ma z tym problemu. Jeśłi chodzi o relacje miedzy firmami to jest to umowa taka na jaką sie strony umówiły. Często dostawcy wymieniają lub korygują nam produkty np przeterminowane albo nie rotujące. Jeśłi tak umówisz sie z kupującym spokojnie możesz przyjąć zwrot i wystawić korekte niezależnie od tego czy przedmiot był związany z działalnością czy też nie.
Jełsi przedmiot był związany z działalnoscią to po prostu nie musisz tego robić.
1.jeśli sprzedany przedmiot jest związany z DG kupującego to nie musisz przyjmować zwrotu. 2.Jeśli kupujący nie odebrał paczki, możesz obciążyć go kosztami wysyłki + zwrot. 3.musisz dać czas na odbiór od Ciebie zamówienia minimum 14 dni (wezwanie do odbioru). 4.jesli chcesz zwrócić wpłatę ( z kosztami lub bez ) pamiętaj o oświadczeniu o odstapieniu od umowy.