Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient nie odebrał przesyłki, ta z powrotem wróciła do mnie (sprzedawcy), ja proszę klienta o kontakt, ten zaś dopiero wtedy zgłasza zwrot: czy wszystko jest w porządku z jego strony?
I czy dostanę wtedy od allegro zwrot prowizji, skoro przesyłkę mam już z powrotem a na zamówieniu widnieje "zgłoszone do zwrotu"?
Tak zwrot prowizji dostaniesz.
Jeszcze jest kwestia obciążenia ciebie powrotem paczki bez odebrania przewoźnik mógł naliczyć parę złotych
jak zgłosił do zwrotu
to czekasz na zwrot
-----------------------------------
nie można zginać czasu i przestrzeni
tylko że się zwrotu (tzn. oficjalnego zwrotu) nie doczekam, skoro ta przesyłka powrotna już u mnie jest;
jak się domyślam, tę nieodebraną przesyłkę przez klienta, która do mnie wróciła, zapewne allegro potraktuje "jako zwrot";
ale nie mam pewności, dopiero rozpoczynam sprzedaż na allegro, i tego typu sytuacja zdarza mi się po raz pierwszy;
niech kliknie zwrot / anulowanie w systemie allegro na swoim koncie albo jak się nie da wyśle ci wiadomość przez allegro że odstępuje od umowy jako podkładkę pod odzyskanie prowizji
dziękuję za merytoryczną odpowiedź 🙂
@piotrkowska59 musisz czekać na decyzję konsumenta paczka jest jego i powinien se ją odebrać, u mnie kilka takich paczek leży 🙂 sam powrót paczki to nie wywiązanie się z umowy, możesz żądać odebrania, a potem zacząć naliczać za magazynowanie 🙂
Napisz maila co z paczką, jak to zakup smart niech odstąpi przez allegro dla ciebie prawie żaden koszt, a i spokój 🙂
@piotrkowska59 prawnie nie można zwrócić czegoś czego się nie odebrało i nie wywiązało z umowy narażając sprzedawcę na starty, możesz walczyć a czy sens, przekalkuluj 🙂
Jako Firma, możesz przyjąć takie odstąpienie, jak był to zakup w smart to żaden koszt dla Ciebie tylko sprawdź czy za zwrot nie zapłacisz ( paczkomat wraca za darmo niepodjęty, reszta obciąża ) jeśli zapłacisz to zgodnie z UK konsument pokrywa taki zwrot przy odstąpieniu więc odlicz od zwracanej kwoty 🙂 Tak jak zwrócisz kasę dostaniesz zwrot prowizji 🙂
bardzo dziękuję za sensowną odpowiedź 🙂
z pkt widzenia przepisów prawa - kupujący ponosi wszystkie koszta nieodebrania przesyłki
bo nie wykonał umowy np: koszta nieodebrania przesyłki
ma prawo odstąpić od umowy ale robi to poźniej
więc można mu te koszta odliczyć od zwrotu
ustawa konsumencka podaje kolejność czynności