anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient nie odebrał przesyłki, ta wróciła do sprzedawcy, a klient wtedy zgłasza zwrot: czy ma prawo?

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

Klient nie odebrał przesyłki, ta z powrotem wróciła do mnie (sprzedawcy), ja proszę klienta o kontakt, ten zaś dopiero wtedy zgłasza zwrot: czy wszystko jest w porządku z jego strony? 

I czy dostanę wtedy od allegro zwrot prowizji, skoro przesyłkę mam już z powrotem a na zamówieniu widnieje "zgłoszone do zwrotu"?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

Tak zwrot prowizji dostaniesz.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jeszcze jest kwestia obciążenia ciebie powrotem paczki bez odebrania przewoźnik mógł naliczyć parę złotych

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

jak zgłosił do zwrotu

to czekasz na zwrot

-----------------------------------

nie można zginać czasu i przestrzeni

 

oznacz moderatorów

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

tylko że się zwrotu (tzn. oficjalnego zwrotu) nie doczekam, skoro ta przesyłka powrotna już u mnie jest; 

jak się domyślam, tę nieodebraną przesyłkę przez klienta, która do mnie wróciła, zapewne allegro potraktuje "jako zwrot"; 

ale nie mam pewności, dopiero rozpoczynam sprzedaż na allegro, i tego typu sytuacja zdarza mi się po raz pierwszy; 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

niech kliknie zwrot / anulowanie w systemie allegro na swoim koncie albo jak się nie da wyśle ci wiadomość przez allegro że odstępuje od umowy jako podkładkę pod odzyskanie prowizji

oznacz moderatorów

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

dziękuję za merytoryczną odpowiedź 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@piotrkowska59 musisz czekać na decyzję konsumenta paczka jest jego i powinien se ją odebrać, u mnie kilka takich paczek leży 🙂  sam powrót paczki to nie wywiązanie się z umowy, możesz żądać odebrania, a potem zacząć naliczać za magazynowanie 🙂

Napisz maila co z paczką, jak to zakup smart niech odstąpi przez allegro dla ciebie prawie żaden koszt, a i spokój 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@piotrkowska59 prawnie nie można zwrócić czegoś czego się nie odebrało i nie wywiązało z umowy narażając sprzedawcę na starty, możesz walczyć a czy sens, przekalkuluj 🙂

Jako Firma, możesz przyjąć takie odstąpienie, jak był to zakup w smart to żaden koszt dla Ciebie tylko sprawdź czy za zwrot nie zapłacisz ( paczkomat wraca za darmo niepodjęty, reszta obciąża ) jeśli zapłacisz to zgodnie z UK konsument pokrywa taki zwrot przy odstąpieniu więc odlicz od zwracanej kwoty 🙂 Tak jak zwrócisz kasę dostaniesz zwrot prowizji 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

piotrkowska59
#7 Wielbiciel#

bardzo dziękuję za sensowną odpowiedź 🙂

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

z pkt widzenia przepisów prawa - kupujący ponosi wszystkie koszta nieodebrania przesyłki

bo nie wykonał umowy np: koszta nieodebrania przesyłki

ma prawo odstąpić od umowy ale robi to poźniej

więc można mu te koszta odliczyć od zwrotu

 

ustawa konsumencka podaje kolejność czynności

oznacz moderatorów