Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
klient "odstąpił od umowy" odesłał towar a ja zwróciłem zapłacone pieniądze i... allegro odmówiło mi anulowania prowizji od sprzedaży ?? SZOK ! przecież wg.prawa umowa nie zostala zawarta.Więc za co mam zapłacić prowizję od sprzedaży ?? Dodatkowo jeszce poniosłem koszt zwrotu przesyłki. Sprawa nadaje się do UOKiK. Smieszna jest argumentacja allegro że pogorszyła się moja sprzedaż jako konsumenta !!....
Wobec tego "zapytam nieśmiało", jaka sprzedaż, skoro ostatni raz sprzedałem na allegro więcej niż 5 lat temu !! i zwrot prowzji od umowy niezawartej uzależnia się od sprzedaży sprzed kliku lat ?. Tym bardziej wydaje mi się to wszystko niepojęte i nie zrozumiałe dla mnie jaka i dla wielu osobób którym naświetliłem ten temat.
Czy "ktoś" kompetetny w tej materii może mi napisać jaka jest podstawa prawna do zapłacenia kwoty prowziji która została naliczona od transkacji która nie ma trybu wzajemnie skonsumowanego ??
Sprawa nadaje się do UOKiK i do Prokuratury jako próba wyłudzenia nieprawnie należnych pieniędzy.
Jedno jest pewne że NIE ZAPŁACĘ, bo to byłby brak szacunku do swojej osoby jak i do... własnych pieniędzy !
@blu-sky podaj mi podstawę prawną na podstawie której firma ( allegro ) powinna zwrócić za usługę ( prowizja od sprzedaży ) którą wykonała ???
Twoim tokiem myślenia przewoźnik też powinien nam oddawać za wysyłkę przecież klient zwrócił towar 🙂
Zwrot prowizji to tylko dobra wola allegro i zasady według których oddaje są opisane w regulaminie 🙂
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy Sprzedający zawarł umowę sprzedaży a Transakcja nie naruszała Regulaminu Allegro, Allegro może przyznać Sprzedającemu w bieżącym okresie rozliczeniowym rabat transakcyjny na świadczenie usług w ramach Allegro.
chyba kolego żartujesz sobie z dobrą wolą .... jaką usługę wykonała firma ( allegro ) nic nie wykonała ?? ... było skuteczne odstąpienie od umowy wieć proszę bez takich porównań .
W MM czy EuroRTV też tak jest ?? no nie ...mogę odstąpić od umowy i zwrócić towar w przeciagu 14 dni bez tych tekstów w stylu .. jak będzie dobra wola allegro.
Dobra wola to może być ....... dla mojej córki której daje co miesięczne kieszonkowe.....
@blu-sky a co ma do tego mm czy ertv, tam oddajesz jako konsument i nie ma osób trzecich 😉
Konsument zawiera umowę z tobą i tobie zwraca towar, a ty zawarłeś umowę na usługę z allegro i przewoźnikiem na dostawę. Mylisz usługę z towarem.
jaką usługę wykonała firma ( allegro ) nic nie wykonała, to po co tu sprzedajesz jak allegro nic nie robi, klient wlazł do ciebie przez reklamy opłacone przez allegro, na serwery opłacone przez allegro, na stronę o którą dbają pracownicy opłacani przez allegro itp.
Twoim tokiem myślenia przewoźnik też powinien nam oddawać za wysyłkę przecież klient zwrócił towar
dokładnie tak powinno być
ustawa konsumencka mówi, że nie było transakcji po odstąpieniu od umowy
kupujący odstępuję przez allegro więc serwis także powinien zwrócić wszystkie pobrane opłaty
bo tu kupił produkt i tu wybrał allegrowy transport
Jeżeli ustawa konsumencka wprowadza zasadę w w/w przypadku, że zawartej umowy nie było
to dotyczy wszystkich jej aspektów
tak jak pisał kiedyś @xyz96
@RED jest jeden problem, dostawa i sprzedaż przez portal to usługa a ona zgodnie w ustawą konsumencką :
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę
i temat rozwiązany 😄
@kostas11 g. prawda
dlaczego sprzedawca zwraca koszty transportu, mimo, że wykonał dostawę towaru?
allegro pobiera prowizje i opłaty od transakcji, których przy odstąpieniu od umowy nie ma
nie istnieją
RED, nie dopytuj bo zawsze będzie ten sam ich klasyczny bełkot i bicie piany że taki jest regulamin allegro ! Oni nie rozumieją tzw. "prozy życia" oni nie są dla klienta pro, co najwyżej pan konsultant odpisze na moje odwołanie że mu .....przykro ale nie może zmienić decyzji i tym samym anulować prowizji ! szkoda dłużej ciągnąć temat - trzeba ze wszystkich sił zwalczać takie patologiczne naliczenia co właśnie już rozpocząłem - sprawa skierowana w dniu dzisiejszym do IP UOKiK 🙂
@kostas11 Miałbyś rację gdyby allegro pobierało opłatę za obsługę, a nie prowizję od sprzedaży.
Nie powinni pobierać prowizji skoro sprzedaży nie było.
możesz się odwołać od tej decyzji
mi tez wiele razy odmówiło a po odwołaniu się przyznało
jakoś sprzedaży mam super wiec problemu nie ma
chyba ze masz poniżej neutrala to wtedy nie
otrzymalem takie info...
ogólny poziom jakości Twojej sprzedaży spadł poniżej neutralnego. Może to zmniejszyć zainteresowanie kupujących Twoimi ofertami.
jak mój poziom spadł skoro nie sprzedałem nic w przeciągu 6 lat a te pozostałe sprzedaże co miałem wcześniej to miałem 100% pozytywów przy 113 aukcjach
punktacja jest
widocznie masz słabe punkty za np wysylke czy szybko i czy w terminie '
czy zwrot oddałeś szybko
odpowiedzi na zapytania
odpowiedzi w dyskusjach
widocznie tutaj masz za mało punktów
zwrot zrobiłem na drugi dzień "przelew poszedł" w trzecim dniu ..dyskusja była prowadzona po przez smsy i poł.telefoniczne z kupującym. To kupujący zainicjował taką formę kontaktu...
jestem w szoku że nie bierze się całokształtu mojej sprzedaży. Nigdy nie dostałem nawet NEUTRALA tylko same pochwały i polecenia 113 aukcji a tutaj próbuje mnie się złupać na prowizję od transakcji która nie została wzajemnie skonsumowna
jak mój poziom spadł skoro nie sprzedałem nic w przeciągu 6 lat a te pozostałe sprzedaże co miałem wcześniej to miałem 100% pozytywów przy 113 aukcjach
Allegro bierze pod uwagę tylko oferty kupna i sprzedaży w ciągu ostatnich 30 dni. Tak jest wyliczana jakość obsługi. Po 365 dniach się kasują komentarze od dnia ich wystawienia. To że ktoś sprzedawał coś kilka lat temu to allegro ma to gdzieś. Bardzo dobrze że tak robią przynajmniej negatywne komentarze się kasują po roku 😎
dyskusja była prowadzona po przez smsy i poł.telefoniczne z kupującym. To kupujący zainicjował taką formę kontaktu...
Jak rozmowa toczy sie po za allegro to jak mają cię ocenić skoro nie widzą. Dlatego najlepiej używać centrum wiadomości. Może pomyśleli że to twój znajomy zakupił, a później ugadałeś się z nim że wystąpisz o zwrot prowizji aby mu zwrócić kasę. W przypadku małych cen to mało naliczają ale w przypadku np sprzedaży roweru gdzie potrącają 100zł to czasem kupujący ze sprzedawcą godzą się że ten wystąpi o zwrot prowizji nawet gdy nie doszło do zwrotu przedmiotu. Wszystko tylko aby odzyskać prowizję 😀
@blu-sky klient "odstąpił od umowy" odesłał towar a ja zwróciłem zapłacone pieniądze - dlaczego przyjąłeś odstąpienie od umowy?
bo klient stwierdził że towar niezgodny z opisem ( napisał że był paproch na słuchawce !! ) i odstąpił od umowy a allegro nakazało zwrot kwoty zakupu wraz z kosztami przesyłki.
Czyli mam towar z powrotem i dodatkowe koszty przesyłki z prezentem w postaci naliczenia prowizji...
Aktualizacja ; moje odwołanie nie zostało przyjęte a odpisujący konsultant stwierdził że jest mu bardzo przykro ale nie może zmienić decyzji ..więc ja również nie zmieniam decyzji i spłęntuję sprawę krótko : NIC WAM NIE JESTEM WINIEN i dalsze bicie piany z tym związane będzie traktowane jako :
A ile prowizji masz do zapłaty ?
OK.25 zł - kwota śmieszna, ale to nie jest problemem kwota tylko zasada i w jaki sposób chcą mnie złupać na kasę... choćbym miał zapłacić 5 zł czy 10 zł to nie ma żadnego znaczenia, chodzi dla mnie o zasadę i bezczelne podejście do tematu. Mój poświęcony czas na to pisanie jest 10x cenniejszy niż kwota należna ale nie odpuszczę ! Zresztą sprawa już jest przekierowana do UOKiK
Jeżeli jesteś osobą prywatną to mogłeś nie przyjmować zwrotu 😉