anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient odsyła towar dwa miesiące od zakupu

aqqzabawki
#7 Wielbiciel#

Klient zakupił towar 30.01.2023. W dniu 06.02 zgłosił zwrot towaru (metodą poczty polskiej) której nigdy nie nadał. Również w dniu 06.02 dokonał kolejnego zakupu kolejnych 3 przedmiotów. W dniu wczorajszym tj. 12.04.2023 odebrałem paczkę wysłaną przez klientkę  z przedmiotami obu zamówień(drugie zamówienie w ogóle nie było zgłoszone do zwrotu). Co powinienem zrobić w takim wypadku jeśli od zwrotu zamówienia minęło o wiele więcej niż 14 dni.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

mdrogeria
#21 Demiurg#

@aqqzabawki zwróć kasę za to co masz w odstąpieniu i czekaj na rozwój wydarzeń .

oznacz moderatorów

aqqzabawki
#7 Wielbiciel#

To będzie oznaczało, że kupujący po zgłoszeniu odstąpienia od umowy może odesłać Ci towar po roku albo jak mu tam się spodoba?

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@aqqzabawki dokładnie tak, po zgłoszeniu odstąpienia od umowy kupujący może zwrócić towar kiedy chce i w stanie jakim chce ale odpowiada przed Tobą jako sprzedawcą zarówno za zmniejszenie wartości jak i opóźnienie w nadaniu przesyłki ... aczkolwiek ustawodawca nie określił jaka jest ta jego odpowiedzialność za opóźnienie. 

oznacz moderatorów

aqqzabawki
#7 Wielbiciel#

a co w przypadku nie zgłoszenia odstąpienia od umowy? też ma prawo zwrócić towar kiedy chce?

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@aqqzabawki odstąpienie od umowy klient ma obowiązek wysłać w ciągu 14 dni od daty otrzymania produktu. Jeżeli nie dopełnił tego obowiązku to nie musisz przyjmować zwrotu.

oznacz moderatorów

aqqzabawki
#7 Wielbiciel#

Niestety oba zamówienia były spakowane razem i nie miałem możliwości weryfikacji zawartości paczki. Klient po kontakcie oczywiście tłumaczył się ciężką sytuacją z powodu choroby dziecka i niemożliwością nawet zgłoszenia zamówienia do zwrotu jak również dokonania terminowego zwrotu już zgłoszonego zamówienia.  Od razu zapowiedział, że nie przyjmie zwrotnej paczki bo mu towar nie pasuje i już go nie chce.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@aqqzabawki Słuchaj jak nie minęło wiele czasu tylko kilka, kilkanaście dni to zwróć środki, nie warto walczyć, ale twój wybór.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@LEW433  napisał(a):

@aqqzabawki Słuchaj jak nie minęło wiele czasu tylko kilka, kilkanaście dni to zwróć środki, nie warto walczyć, ale twój wybór.


Warto 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ares_ Nie prawda, ma 14dni na zgłoszenie i 14dni na odesłanie co może być w sumie 28dni.

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@LEW433 miałem na myśli to, że klient ma obowiązek zgłosić zwrot (wysłać sprzedawcy odstąpienie od umowy) w terminie 14 dni od otrzymania paczki

@aqqzabawki jeżeli jest to towar który normalnie byś przyjął bez zastrzeżeń (nie widać, że jest używany) i który masz szanse sprzedać ponownie to @LEW433  ma racje, szkoda nerwów na przepychanki z klientem

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

zwrot towaru to nie jest odstąpienie od umowy

zwrot towaru to czynność wykonywana np: po odstąpieniu od umowy

 

@aqqzabawki poczekaj trochę np: 14 dni i napisz do Kupującego, że zaczynasz

procedurę recyclingu zwróconego towaru i powinien się cieszyć, że zrobisz mu to za darmo

oznacz moderatorów

mm-computers
#11 Animator#

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/

 

Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Ważne!
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w tym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy).

 

Jeśli Kupujący odeśle towar po dłuższym terminie to możesz np. obniżyć kwotę zwrotu ze względu na spadek cen w tym czasie / zestarzenie się towaru itp. Oczywiście skończy się to dla Ciebie źle (dyskusja, negatyw).

W sprawie zwrotu towarów z drugiego zamówienia (które nie było zgłoszone) - nie ma sensu się bić, bo Kupujący zgłosi zwrot i tyle. Zresztą już to zrobił w rozmowie telefonicznej.

oznacz moderatorów