Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zakupił towar 30.01.2023. W dniu 06.02 zgłosił zwrot towaru (metodą poczty polskiej) której nigdy nie nadał. Również w dniu 06.02 dokonał kolejnego zakupu kolejnych 3 przedmiotów. W dniu wczorajszym tj. 12.04.2023 odebrałem paczkę wysłaną przez klientkę z przedmiotami obu zamówień(drugie zamówienie w ogóle nie było zgłoszone do zwrotu). Co powinienem zrobić w takim wypadku jeśli od zwrotu zamówienia minęło o wiele więcej niż 14 dni.
@aqqzabawki zwróć kasę za to co masz w odstąpieniu i czekaj na rozwój wydarzeń .
To będzie oznaczało, że kupujący po zgłoszeniu odstąpienia od umowy może odesłać Ci towar po roku albo jak mu tam się spodoba?
@aqqzabawki dokładnie tak, po zgłoszeniu odstąpienia od umowy kupujący może zwrócić towar kiedy chce i w stanie jakim chce ale odpowiada przed Tobą jako sprzedawcą zarówno za zmniejszenie wartości jak i opóźnienie w nadaniu przesyłki ... aczkolwiek ustawodawca nie określił jaka jest ta jego odpowiedzialność za opóźnienie.
a co w przypadku nie zgłoszenia odstąpienia od umowy? też ma prawo zwrócić towar kiedy chce?
@aqqzabawki odstąpienie od umowy klient ma obowiązek wysłać w ciągu 14 dni od daty otrzymania produktu. Jeżeli nie dopełnił tego obowiązku to nie musisz przyjmować zwrotu.
Niestety oba zamówienia były spakowane razem i nie miałem możliwości weryfikacji zawartości paczki. Klient po kontakcie oczywiście tłumaczył się ciężką sytuacją z powodu choroby dziecka i niemożliwością nawet zgłoszenia zamówienia do zwrotu jak również dokonania terminowego zwrotu już zgłoszonego zamówienia. Od razu zapowiedział, że nie przyjmie zwrotnej paczki bo mu towar nie pasuje i już go nie chce.
@aqqzabawki Słuchaj jak nie minęło wiele czasu tylko kilka, kilkanaście dni to zwróć środki, nie warto walczyć, ale twój wybór.
@LEW433 napisał(a):
@aqqzabawki Słuchaj jak nie minęło wiele czasu tylko kilka, kilkanaście dni to zwróć środki, nie warto walczyć, ale twój wybór.
Warto
@ares_ Nie prawda, ma 14dni na zgłoszenie i 14dni na odesłanie co może być w sumie 28dni.
@LEW433 miałem na myśli to, że klient ma obowiązek zgłosić zwrot (wysłać sprzedawcy odstąpienie od umowy) w terminie 14 dni od otrzymania paczki
@aqqzabawki jeżeli jest to towar który normalnie byś przyjął bez zastrzeżeń (nie widać, że jest używany) i który masz szanse sprzedać ponownie to @LEW433 ma racje, szkoda nerwów na przepychanki z klientem
zwrot towaru to nie jest odstąpienie od umowy
zwrot towaru to czynność wykonywana np: po odstąpieniu od umowy
@aqqzabawki poczekaj trochę np: 14 dni i napisz do Kupującego, że zaczynasz
procedurę recyclingu zwróconego towaru i powinien się cieszyć, że zrobisz mu to za darmo
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Ważne!
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w tym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy).
Jeśli Kupujący odeśle towar po dłuższym terminie to możesz np. obniżyć kwotę zwrotu ze względu na spadek cen w tym czasie / zestarzenie się towaru itp. Oczywiście skończy się to dla Ciebie źle (dyskusja, negatyw).
W sprawie zwrotu towarów z drugiego zamówienia (które nie było zgłoszone) - nie ma sensu się bić, bo Kupujący zgłosi zwrot i tyle. Zresztą już to zrobił w rozmowie telefonicznej.