Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po raz pierwszy zdarzyła mi się następująca sytuacja. Klient dokonał u mnie zakupy kilku produktów na allegro (ale nie opłacił). W wiadomość do sprzedającego podał dane do faktury i poprosił o fakturę z terminem płatności lub proforme bo jako Stowarzyszenie tylko tak mogą robić zakupy. No spoko... tylko jak mu np wystawie taką pro forme, on ją opłaci to czy będę w stanie nadać przesyłkę przez managera (nie mam umowy z inpostem)?
@barwyflory_pl jeśli zapłaci na konto jakie podasz na pro- formie nie nadasz przesyłki przez sytem allegro . Będziesz miał tylko możliwość nadania przez stronę przewoźnika lub brokera ... niestety drożej .
Jeżeli jest to zakup SMART to klient MUSI zapłacić przez Allegro finanse, inaczej nie nadasz przesyłki darmowej. Zadzwoń do niego i wytłumacz jak to wygląda.
@ares_ a co tu tłumaczyć , @barwyflory_pl ma zaznaczone jakie formy płatności akceptuje ,, Allegro Finanse ,, . Jeśli się nie kalkuluje wystarczy krótka odpowiedź ,, przepraszamy akceptuemy wyłącznie płatności .....,,
Klienci często nie wiedzą jak to wygląda z perspektywy sprzedawcy więc warto z nimi porozmawiać i wyjaśnić. Wysyłając wiadomość ,, przepraszamy akceptujemy wyłącznie płatności .....,, tracisz klienta i zamówienie, rozmawiając masz szanse na zamówienie i zadowolonego klienta który może wróci.
@ares_ tak , jeśli w grę wchodzi duży zakup i kalkuluje się dołożyć do kosztów dostawy , ale o tym zdecyduje autor wątku .
@mdrogeria
jeśli w grę wchodzi duży zakup i kalkuluje się dołożyć do kosztów dostawy
Ale przy wystawieniu proformy mamy do czynienia z zupełnie nowym (innym) zamówieniem (poza Allegro) od tego Kupującego i na proformie mogą być ujęte te same towary lub usługi (np. transport) ale w zupełnie innych cenach niż na Allegro.
Mogą być takie same ceny, ale nie muszą. Mogą być niższe (bez prowizji Allegro) lub wyższe (bez dofinansowań Allegro).
Dlatego (powtórzę po raz kolejny): Składanie zamówienia na Allegro i prośba o proformę - nie ma sensu.
@A3dam trudno tu mówić o transakcji poza allegro , wiąże się to z pewnym ryzykiem również dla sprzedawcy . @barwyflory_pl pisze ,że klient zakupu dokonał ,ale go nie opłacił . Wiesz pewnie jaki stosunek allegro ma do takich transakcji . Jeśli już godzę się / w porozumieniu z klientem / na taką transakcję piszę do allegro wniosek o naliczenie prowizji ,,,, mam spokojną głowę .
i właśnie o to miałam teraz pytać. Teoretycznie allegro chyba juz naliczyło prowizje w momencie jak klient zamowil. Rabat transakcyjny robią w momencie jak zamówienie jest automatycznie anulowane. Z drugiej stronyjak nadam poprzez managera to bedzie widoczny numer przesyłki na allegro wiec jawny dowod ze zamowienie zrealizowałam. A jesli allegro zrobi automatyczny zwrot prowizji to wtedy moze mi się zrobić problem, choc wcale w tym przypadku "oszukać" alegro nie planowałam. miałam juz pójsc klientowi na reke ale wlasciwie kwestia tychh prowizji mnie tylko utwieerdziła ze takie pójscie na ręke klientowi może mi przyniesc wiecej szkody niż pozytku
@mdrogeria
klient zakupu dokonał ,ale go nie opłacił .
Klient złożył zamówienie z obowiązkiem zapłaty, ale go nie opłacił.
I to przesądza (kiepską) pozycję kupującego w takiej sytuacji.
"Dokonałby" zakupu jakby opłacił zamówienie.
Wiesz pewnie jaki stosunek allegro ma do takich transakcji .
Wiem jaki stosunek mają do tego przepisy prawa.
Ja w takiej sytuacji uprzedzam, że przy płatności faktury (proforma) bezpośrednio na konto trzeba doliczyć koszt wysyłki kurierem, bo nie da się zapłacić proformy na konto i mieć smarta. Smart jest możliwy tylko przy opłaceniu przez allegro. Można oczywiście mając proformę opłacić właśnie przez allegro ale to nie będzie opłata FV (proforma) za zamówienie na konto firmy.
@DrukiHD przy transakcji ze ,, Stoważyszeniem ,, nie przejdzie ,taka księgowość , nr rachunku z przelewu musi być zgodny z numerem podanym na fakturze .
@barwyflory_pl
Prośba o wystawienie proformy do zamówień złożonych przez Allegro nie ma sensu. Kupujący wybierając złożenie zamówienia przez Allegro (zakup z obowiązkiem zapłaty) zobowiązuje się je opłacić wybraną metodą płatności przez Allegro Finanse (lub "za pobraniem" - jeżeli taka metoda jest udostępniona przez sprzedawcę). Ewentualna prośba o wystawienie przez sprzedawcę proformy i jej opłacenie - nie zwalnia Kupującego z obowiązku opłacenia zamówienia złożonego przez Allegro.
Jeżeli Kupujący chce zapłacić poza Allegro to powinien nie składać zamówienia na Allegro - bo komplikuje sobie sytuację.
właśnie o tej płatnej dostawie poinformuję. Zastanawiałam się czy ogólnie bede w stanie nadać to zamówienie z pozycji managera, ale jak zrobiłam małą próbkę bez realizacji to widze ze wyszukuje mi to zamówienie i można je wysłać w ceniee 8,99. Szczerrze mówiąc nie zależy mi za bardzo na takich problematycznych zamówieniach i najchetniej bym odpisała tak jak niektórzy tutaj radzą że akcjeptuje tylko płatności przez allegro ffinanse i tyle. Problem w tym, że sprzedaję od kilku miesięcy i dosc zalezy mi na opiniach bo w sumie nawet jeden niesłuszny negatyw może mi dosc skomlikować sprawę a głupie jest to że klient może mi wystawic ocene juz w tym momencie, nawet jak jeszcze nie oplacił zamówenia. Dlatego chciałam mu pójsc na rękę i zrealizować takie zamówienie. 🙂
@barwyflory_pl nawet jeśli dostaniesz negatywa to zostanie on usunięty wraz z systemowym anulowaniem nie opłaconej transakcji .
głupie jest to że klient może mi wystawic ocene juz w tym momencie, nawet jak jeszcze nie oplacił zamówenia.
Ocena wystawiona przez Kupującego, który uchybi swoim obowiązkom i nie opłaci zamówienia zostanie usunięta wraz z anulowaniem przez Allegro nieopłaconego zamówienia po upływie 7 (lub 14) dni.
dosc zalezy mi na opiniach
Oceny pozytywnej z takiej niedoszłej transakcji też nie będzie .
@A3dam ma rację
to kolejny przykład dziadostwa allegro, które nie potrafi ogarnąć tak prostego tematu jak proforma
by to przeszło system serwisu i było transakcją objętą prowizją i wysyłkami allegro
odbiory osobiste dało się ogarnąć, a proformy nie
oo super. i tą informacją zalatwiliście mi sprawę 🙂 odpiszę Panu grzecznie, że niestety ale nie prowadzę sprzedaży poza allegro
@barwyflory_pl
odpiszę Panu grzecznie, że niestety ale nie prowadzę sprzedaży poza allegro
Takiej wiadomości prawdopodobnie nie puści cenzura.
@barwyflory_pl taką widomość klient może różnie odebrać , po mojemu lepiej napisać ,że akceptuję wyłącznie płatności przez AF