anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient złożył reklamację. Kto ponosi koszty wysyłki reklamacji"?

kamillacompl
#7 Wielbiciel
 
oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@kamillacompl 

Jeśli nabywca jest KONSUMENTEM (osoba prywatna kupująca od firmy), to sprzedawca ma obowiązek odebrać przedmiot na własny koszt i we własnym zakresie.

 

Screenshot 2024-11-27 at 05-50-19 Niezgodność towaru z umową - UOKiK – Prawa konsumenta.png

 

 

W pozostałych przypadkach koszt i logistyka jest po stronie nabywcy.

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@kamillacompl

W przypadku reklamacji z tytułu niezgodności z umową, koszt przesyłki ponosi sprzedawca. 

W przypadku reklamacji z tytułu gwarancji, kwestię tę reguluje sama gwarancja. Tu warto mieć na uwadze, że nawet jeżeli gwarant pokrywa koszty przesyłki, to od nabywcy do serwisu i od serwisu do nabywcy. Koszt wysyłki do sprzedawcy w celu pośrednictwa w zgłoszeniu reklamacji pokrywa kupujący.

 

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@kamillacompl 

Widzę, że @MOJEGRATY5 oraz @pecela odpowiedzieli Tobie na pytanie. Czy wszystko jest dla Ciebie jasne?

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Zazwyczaj sprzedawca firma o ile potrzebuje przedmiot reklamacji odbierać bo decyzję reklamacyjną wydać może np na podstawie zdjęć

oznacz moderatorów