Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Z dniem 1.10.2020 roku pojawi się nowy obowiązek raportowania do urzędu
skarbowego faktur sprzedaży według kodów oraz rodzajów transakcji.
Nakłada to na Was, drodzy Klienci, obowiązek informowania nas, księgowych o symbolach towarów i
usług, które sprzedajecie oraz procedur, które stosujecie.
Aby wdrożyć ten obowiązek w Waszych firmach bardzo Was proszę o sprawdzenie aktualizacji
Waszych programów do wystawiania faktur sprzedaży, abyście mogli wywiązać się z powyższego
obowiązku.
Poniżej zamieszczam szczegóły oznaczeń. Proszę sprawdzić czy obejmie Was nowy obowiązek.
Temat wydaje się skomplikowany, ale wspólnie sobie z nim poradzimy.
KODY GTU – Grupy Towarów i Usług, które będziecie wpisywać na swoich fakturach
sprzedaży: itd
W przypadku, gdy przedsiębiorca wystawił w danym okresie fakturę dotyczącą wskazanego niżej towaru lub usługi – wstawia cyfrę 1. Jeżeli takiego zdarzenia nie było – pole pozostawia puste.
Witam jak dobrze rozumiem ,koszt dostawy na fv nie jest przypisany do żadnej grupy ? od dwóch dni to wałkuje i czym więcej czytam tym mniej wiem 🙂
Dzięki za odpowiedz
ja też witaj w klubie
chory ten system
coraz bardziej myślę ,że ten kraj robi się chory!!
u Nas ,to potrafią tylko utrudnić !! może jakiś administrator jest i Nam pomoże ,bo 1 już jutro 🙂
Witam.
Mam pytanie do zaawansowanych sprzedawców szczególnie do tych zajmujących się częściami samochodowymi. Od jutra muszę księgowej oznaczać sprzedane na fakturę przedmioty kodami GTU. Rozumiem, że wszystkie części sprzedawane do samochodów osobowych muszą być oznaczone kodem GTU_07, oleje silnikowe GTU_03?
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam
Krzysztof
Tak, dokładnie.
Osoba, która aktualizowała mój program warsztatowy powiedziała, że prawdopodobnie akumulatory, żarówki i bezpieczniki to inna grupa - 06, ale nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia jego słów. Może ktoś wie?
Musisz poczytać o tej grupie GTU 3 co mieli namyśli piszą pozostałe oleje..
U mnie nawet księgowa nie wie jak to wszystko przypisać. Od dwóch trzech dni siedzę i czytam te załączniki i nic.. Tak to opisali, że masakra jakaś...
KOSZT dostawy będziesz do czegoś przosywac? Chyba nie, choć ja już sama zguoilam..
W ramach GTU 13 nie zostają oznaczone usługi:
Tak więc kosztów przesyłki chyba w ogóle nie oznaczamy żadnym GTU.
Ja znalazłam takie coś : że akumulator to grupa 5, ale pewności nie mam, niech mnie ktoś poprawi
Od 1 października 2020 r. w przypadku dokonywania którejś z poniżej wymienionych dostaw odpadów podatnicy muszą używać kodu GTU 5 w strukturze JPK_V7 (w sekcji ewidencyjnej) dla danej transakcji udokumentowanej fakturą VAT:
wraki przeznaczone do złomowania inne niż statki i pozostałe konstrukcje pływające – w grupowaniu tym znajduje się m.in. zużyty sprzęt gospodarstwa domowego (np. lodówki, pralki, odkurzacze, kuchenki, telewizory, radia), zużyta elektronika użytkowa (np. komputery, monitory, laptopy), zużyte transformatory, silniki, zużyte samochody, wagony kolejowe itp.;
odpady szklane;
odpady z papieru i tektury;
pozostałe odpady gumowe;
odpady z tworzyw sztucznych;
odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal;
niebezpieczne odpady zawierające metal – w grupowaniu tym znajdują się np.:
zużyte utrwalacze zawierające związki srebra, zużyte transformatory i kondensatory oraz zużyte urządzenia zawierające PCB (polichlorowane difenyle, polichlorowane trifenyle, monometylotetrachlorodifenylometan, monometylodichlorodifenylometan, monometylodibromodifenylometan oraz mieszaniny zawierające jakąkolwiek z tych substancji w ilości powyżej 0,005% wagowo łącznie),
odpady niebezpieczne, zawierające w znacznej części cynk (Zn) i ołów (Pb), powstający w procesie produkcyjnym (odpylania gazów ubogich w SO2 z pieców szybowych);
odpady i braki ogniw i akumulatory elektryczne (zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne);
surowce wtórne:
metalowe;
ze szkła;
z papieru i tektury;
z tworzyw sztucznych;
z gumy.
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-gtu-5-oznaczenie-dla-dostawy-odpadow-w-jpk-v7
tak, GTU 05, też znalazłem, ale jak sama nazwa grupy wskazuje to odpady - tylko zużyte akumulatory, który sprzedajesz FV przekazując odpad i wystawiając BDO
teraz zastanawiam się nad złomem.
O ile chłodnice aluminiowe i zużyte akumulatory to 05, ale nie wiem czy złom metalowy to:
- 05 (poz. 84 załącznika 15 do ustawy) - Odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal (PKWiU 38.11.58.0)
czy
08 (poz. 56) - Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali – wyłącznie odpady i złom metali nieszlachetnych (PKWiU ex 24.45.30.0)
dobra, cały złom to 05 (metalowy, niemetalowy, akumulatory) bo to odpady, a w 08 jest dostawa metali czyli służą do produkcji czegoś dalej
znalazłem np. świece żarowe w grupie CN 8511, a żarówki reflektorowe w CN 8539 22 10. Grupy te nie podlegają pod żadne GTU (GTU 07 to tylko 8701 - 8708), zatem jeszcze nie mają nadanego numeru. W związku z tym podejrzewam, że na tą chwilę nie podlegają pod oznaczenie podczas dostawy, akumulatory chyba też nie
Czyli z czasem będzie jeszcze więcej tych grup? 😏Nie wiem czy śmiać się czy płakać 🤣
A jak ja np. sprzedaje dajmy jakieś regulatory na układach scalonych, to co grupa GTU 6? 😏
Mam nadzieję, że jak to ruszy to ktoś to po Polsku wytłumaczy..
pkt. 59 załącznika 15 do ustawy o VAT mówi, że z układów scalonych tylko i wyłącznie procesory. Czyli nawet nie sterownik silnika, tylko gdyby ktoś sprzedawał sam procesor do niego lub zwykły procesor komputerowy
Czyli do moich produktów nie ma grupy? 🤣
Nie jest to prawda. Jeżeli chodzi o GTU 07, to nie wszystkie części oznaczasz tym kodem. Akumulator np. nie, ale zderzak już tak.