anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kolejne nieodebrana paczka pobraniowa - obciążenie mojego rachunku kosztami wysyłek w obie strony

MAMY ROZWIĄZANIE!
czesciauto
#8 Zapaleniec#

Zamówienie nr: b091aea0-109e-11f0-853d-1159e70b958d, "Kupujący": haski240781 - kolejna nieodebrana przesyłka pobraniowa i kurier obciąża mój rachunek. Kiedy będzie można liczyć na wsparcie ze strony Allegro i eliminowanie "Kupujących" dopuszczających się takich praktyk, lub chociaż częściowe pokrywanie kosztów? Tylko nie piszcie Państwo: "NIGDY"... 😉

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@czesciauto na tę chwilę nic takiego nie planujemy, więc jedyne co mogę Ci poradzić, aby zapobiec temu typu sytuacjom to wyłączenie opcji za pobraniem. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów
czesciauto
#8 Zapaleniec#

Albo nie sprzedawać na Allegro.

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@czesciauto  naprawdę wierzysz w to, że po za Allegro, częściej będą odbierać pobraniówki 😁

oznacz moderatorów
czesciauto
#8 Zapaleniec#

Ostatnią nieodebraną przesyłkę pobraniową wysłaną w ten sposób miałem w zeszłym roku - zamawiający był w szpitalu i poprosił o wysyłkę raz jeszcze w późniejszym terminie. Jakoś tak bardziej odpowiedzialnie ludzie podchodzą do tematu, mam wrażenie... Oprócz Allegro sprzedajemy inne przedmioty stacjonarnie, wysyłkowo, przez Ovoko, itp... Fajnie byłoby mieć partnera w tym małym biznesiku, który nie tylko pobiera prowizję ale też myśli o dobrostanie wszystkich stron transakcji. Tak - z 17000 aukcji, które miałem, mam już tylko 7000. I powolutku dalej usuwam te ekonomicznie nieopłacalne...

oznacz moderatorów
Monika__L
#17 Koryfeusz#

Ale na co czekasz? Wyłącz pobrania 

oznacz moderatorów
czesciauto
#8 Zapaleniec#

Czekam na rozwiązanie, które zweryfikuje "Kupujących" notorycznie nie odbierających przesyłek pobraniowych - zamawiają ten sam przedmiot u 5 sprzedawców i 4 paczek nie odbierają. Nie ponoszą żadnych konsekwencji i to jest smutne. I generuje niepotrzebne koszty i tracimy przez nich czas. Nie sztuka "uwalić" 1/5 wysyłek (tyle mam za pobraniem) i wylać dziecko z kąpielą - może warto zadać sobie trud i pomyśleć nad jakimś innym rozwiązaniem. Kiedyś była możliwość oceniania się nawzajem i przegląd opinii o Kupującym dawał pewien obraz kto zacz. Jeżeli taka osoba miała kilkadziesiąt komentarzy z przewagą tych negatywnych o treści "Nie odebrał/odebrała przesyłki pobraniowej" lub "Żąda zwrotu kosztów dojazdu ze zwrotem do paczkomatu" - to wiadomo - trzeba unikać... Ale to raczej nie generuje zysku dla Allegro - nikt się nad tym raczej nie pochyli.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@czesciauto jeśli masz login kupującego, który "(...) "Kupujących" notorycznie nie odbierających przesyłek pobraniowych - zamawiają ten sam przedmiot u 5 sprzedawców i 4 paczek nie odbierają." - to podaj mi go proszę. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów
czesciauto
#8 Zapaleniec#

Nie mam takiej wiedzy i czasu żeby "weryfikować zakupy" konkretnych Kupujących. Natomiast Pani i Allegro - ma. Nie chodzi mi o ten konkretny przypadek, ale o jakieś systemowe rozwiązanie. Po to jest ta społeczność, żeby wspólnie eliminować patologie i będę sygnalizował takie przypadki. Jeżeli nie będziecie mieli Państwo wiedzy jaka jest skala - nie będzie w ogóle chęci zauważenia problemu i tacy mali sprzedawcy jak ja będą Wam w końcu uciekali. Nakładacie na nas (sprzedawców) całą masę obostrzeń, a nic by się nie stało jak by pojawił się zapis w regulaminie, że np. 3 nieodebrane paczki pobraniowe będą skutkowały zawieszeniem konta Kupującego/Kupującej na np. 30 dni. To tylko taki pomysł, Przesadnie rozgarnięty nie jestem i pewnie inni mają lepsze propozycje, ale warto coś z tym zrobić.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@czesciauto na Allegro miesięcznie zakupów dokonuje ponad 18 mln kupujących i nie weryfikujemy zakupów konkretnych kupujących jeśli nie mamy ku temu żadnych podstaw. Natomiast gdy dostajemy konkretne zgłoszenie o potencjalnych nadużyciach to oczywiście sprawdzamy, czy są słuszne. Jeśli mówisz o skali takich nadużyć to już same płatności za pobraniem jej nie stanowią, bo w tej chwili płatności za pobraniem to minimalny procent wszystkich transakcji na Allegro. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów
czesciauto
#8 Zapaleniec#

Jeżeli to minimalny procent jak, Pani twierdzi, to może warto przeanalizować pokrycie kosztu wysyłki zwrotnej - będziemy współdzielić straty. Partycypujemy w kosztach wysyłek "za darmo" w Smarcie, dajcie Państwo też coś od siebie w pobraniówkach.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@czesciauto przekażę Twoją sugestię do osób decyzyjnych w tej kwestii, ale rezultatów obiecać Ci  nie mogę. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów
czesciauto
#8 Zapaleniec#

Miło. Dziękuję. Dobrego weekendu. Adam.

oznacz moderatorów
Monika__L
#17 Koryfeusz#

bo to jest wyścig kurierów. odbiera tę peirwszą najwcześniejszą

oznacz moderatorów
GaleriaAV
#10 Popularyzator#

Brak możliwości oceniania kupujących jest krzywdząca i bezsensu. Doszło do tego że im już wolno wszystko i wszystko się należy (bo nie ma żadnego bata w postaci choćby opinii) a sprzedawca ma się gimnastykować i uprawiać magię  nawet gdy Allegro obiecuje (np terminy), przewoźnik tego samego nie gwarantuje .Problem w tym że nawet jak byś wiedział kto z kupujących jest mocno problematyczny, to Allegro i tak zablokowało ci możliwość wyłączenia  takiego kogoś ze sprzedaży jeżeli tamten nie ma udowodnionych naruszeń regulaminu czy prawa - nie masz prawa odmówić i tyle  w temacie. Wg mnie to nie równa gra.  Jak to się mówi w kasynie : stół zawsze wygrywa...

 

oznacz moderatorów