Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na początku nadmienię, że zawodowo jestem sprzedającym na allegro (inne konto niż to, z którego piszę). Kupując kilka rzeczy na prywatne potrzeby i przy próbie ich zwrotu tj. wypełniania zwrotu z poziomu allegro natknąłem się na rzecz niecodzienną, a przynajmniej nie wiedziałem, że takie możliwości występują na allegro, co za tym idzie jeśli występują to jak można je skonfigurować z perspektywy sprzedawcy?
Przypadek pierwszy: zakup dokonany z formą wysyłki do paczkomatu opłacono ze smartem, koszt wysyłki 0zł, przy próbie wypełnienia zwrotu do tego zakupu jedyna forma zwrotu darmowego to zwrot w placówce poczty polskiej. Zawsze myślałem, że jedyna forma to nadanie w paczkomacie przy kupnie w tej właśnie formie.
Przypadek drugi: zakup dokonany z formą wysyłką allegro kurier dpd ze smartem (powyżej 100zł) za 0zł. Sprzedawca zupełnie ma wyłączoną możliwość darmowego zwrotu... Również tutaj myślałem, że zwrot w przypadku takich zamówień jest darmowy w placówkach poczty.
Sprzedawca nie ma możliwości ingerencji w zasady zwrotów usługi Smart. Ma jedynie możliwość wzięcia udziału w programie, udostępniając takie formy dostawy, które ze względu na warunek ceny zalicza się bądź nie, do Smarta
@superfejmus Oba przypadki - pisz do Allegro. https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a09c2d7f-ef5c-4001-847a-cbe75830e40e
1. Czy to Paczkomat Inpost? Pamiętaj że Poczta też ma swoje odpowiedniki
2. Czy w tym przypadku nie minęło 14 dni na zwrot?
Nie minęło 14 dni oczywiście. Co ciekawe i właśnie przejrzałem kilkanaście ofert losowych sprzedawców allegro, kilku, którzy oferują wysyłkę allegro dpd smart nie mają możliwości darmowego zwrotu, jest on opisany jako na koszt kupującego. Oficjalny sklep allegro zaś w swoich ofertach ma darmowy dla kupującego zwrot.
@superfejmus Zasady zwrotu w ramach Smart są opisane tu; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac... Na samym dole artykułu znajduje się kontakt do Allegro w tej sprawie - jeżeli masz jakiś problem, pisz.
Znam zasady zwrotów w allegro, od 15 lat kupuję od 10 lat sprzedaję na allegro
A to ciekawe? Bo przy znaczenie większej sprzedaży w grudniu, nie nam ani jednego zgłoszenia odstąpienia. Tu może leży przyczyna, nie ma zwrotu towaru to nie na zwrotu prowizji!
@superfejmus Wyjaśniliśmy obie sytuacje w Twoim zgłoszeniu mailowym, ale żeby było zupełnie jasne, już wyjaśniam.
W pierwszym przypadku zgłosiłeś chęć zwrotu 02.01.2021r., a więc przed nadaniem przesyłki przez Sprzedającego 03.01.2021r. W tej sytuacji, kiedy numer listu przewozowego nie był jeszcze nadany, generowana jest etykieta Poczty Polskiej. Niestety w takiej sytuacji nie ma technicznej możliwości wygenerowania kodu zwrotu do paczkomatu.
W drugim przypadku, dla przesyłki kurierem DPD możliwy jest darmowy zwrot w punkcie DPD, co będzie zaznaczone w formularzu zwrotu, gdy wypełnisz go w swoich ofertach.
Co to jest chęć zwrotu? Czyżby to było oświadczenie o odstąpieniu od umowy?
Jeśli tak, to sprzedający nie powinien wysłać towaru po otrzymaniu takiego oświadczenia, a kupujący nawet po ewentualnym wysłaniu nie musi przesyłki odbierać, prawda?