Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymaliśmy informację z naszego działu księgowego że weszły nowe przepisy które regulują też płatności na platformach sprzedażowych w tym np Allegro. Czyli jeżeli klient kupi towar i zapłaci np 31.12.2023 (niedziela) to musimy wystawić jeszcze w ten sam dzień dokument sprzedaży, pomimo że wpłatę od klienta przez PAYU dostaniemy fizycznie na konto dopiero w następny dzień roboczy. Jako że jest to dzień wolny od pracy, nie ma możliwości wypisania w ten dzień dokumentu, wychodzi na to że po prostu trzeba zamknąć na weekend całą sprzedaż. Chyba że jest jakaś inna możliwość, której ja nie widzę? prosimy o pomoc jak rozwiązać ten problem, ponieważ nie chcielibyśmy zamykać sprzedaży.
Czy ów dział podał jakiekolwiek podstawy prawne? Powołał się na przepisy? Bo "problem" istnieje na styku każdego z miesięcy, a nie tylko roku. Obowiązki podatkowe powstają w dniu wydania towaru lub otrzymania zapłaty w zależności co jest wcześniej. A to, że środki fizycznie wpływają na konto bankowe następnego dnia roboczego, nic nie zmienia. To samo tyczy się P24, nie tylko PayU
Moment, w którym płatność za towary zostanie zarejestrowana w serwisie PayU, stanowi moment powstania obowiązku podatkowego po stronie Wnioskodawcy.
Jak dla mnie nic się nie zmieniło.
czyli rozumiem, jeżeli klient kupi np o godzinie 23:55 w dniu 31.12, to trzeba jeszcze w ten sam dzień wystawić dokument? bez użycia automatów nie bardzo jest to do zrobienia.
niekoniecznie wystawić dokument.
Rozpoznac przychód w tej dacie. Ujawnić sprzedaż w podatku, w jakikolwiek sposób.