Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam taką sytuację: kupujący dokonał zakupu i wpłaty przez PayU, następnie w wiadomości do sprzedającego napisał, że w związku z epidemią prosi aby na razie nie wysyłać przesyłki. Dla mnie to jasne i zrozumiałe. Przesyłka bedzie czekała na sygnał ok kupującego. Co w takim przypadku z oceną jakości sprzedaży ? Przestyłka nie zostanie wysłana w terminie. Obie strony się na to zgadzają i obie strony są konsumentami.
@konto zamknięte niestety allegro nie przewidziało takich sytuacji jak odroczona wysyłka. Nie przewidziało tego i wielu innych. Pisałem już tutaj wcześniej, że np. mając urlop allegro również ocenia jakość i szybkość nadań. To jest dopiero chore, żeby zmuszać sprzedającego, który ma urlop do nadań paczek w tym okresie, w celu utrzymania wysokich statystyk.
Również w wielu sprawach wysyłałem do nich zapytania, ale oni nie mają chęci poprawy swoich błędów.
Przykład: klientka kupuje trzy przedmioty i płaci przez PayU trzy razy koszty wysyłki.
Po kontakcie z nią zwracam jej przez PayU nadpłatę kosztów wysyłki, a przedmioty wysyłam w jednej paczce z ubezpieczeniem. Niby wszyscy zadowoleni. A jednak nie. Do wszystkich trzech przesyłek podaję jeden numer nadania, bo tak zostało wysłane. Otrzymuję maila: Jakość twojej sprzedaży wymaga poprawy. Ocena z numery przesyłke 33,33 % pomimo, że numery wpisano dla wszystkich przesyłek w terminie. Piszę do Allegro i otrzymuję odpowiedź, że przesyłki powinny zostać wysłane zgodnie z listą przesyłek, czyli nie w jednej za 15 zł tylko w trzech, po 8,50 każda.
Gdzie tu logika ? gdzie tu ułatwienia dla sprzedającego i dbanie o kupującego o czym Allegro wszędzie mówi i pisze.
Śmiechu warte to wszystko.
@konto zamknięte Miałam taki przypadek, że klientka poprosiła o tydzień zwłoki. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że czas wysyłki jest liczony do jakości. Spadło mi na łeb. Teraz robię tak, że generuję list przewozowy, numer wpisuję i anuluję zlecenie. Klientowi piszę co zrobię i po co i, że prawidłowy numer podam mailem jak wyślę. Wilk syty i owca cała 🙂
No tak, w sumie to można wpisać byle jaki numer i przewoźnika "inny".
Ale czy to o to chodzi ???
Przecież Allegro cały czas nas zapewnia, że wszystkie zmiany są dla naszego dobra, że ułatwiają sprzedaż, że kupujący dostaje towar wysokiej jakości w dobrej cenie z niskimi kosztami wysyłki. Przecież w większości przypadków jest zupełnie inaczej.
Jaki to ma sens ????
@konto zamknięte Sens w tym wszystkim jest, bo jakość sprzedaży eliminuje miganych sprzedawców. Są słabo pozycjonowani na listach i w wyszukiwarce. Jesteś doskonały - jesteś na pierwszych miejscach. Całkiem to niegłupie. Dobrze jednak byłoby, aby to wszystko było dopracowane i uwzględniało różne przypadki, a tak, niestety, nie jest, choć da się to zrobić.
No właśnie, czyli jak z większością rzeczy w Polsce. Pomysł dobry, wykonanie denne, a teraz wszyscy wyszukują sposobów jak obejść błędny system.
@konto zamknięte Polak potrafi 😀 Nie ma takiego głupiego systemu, którego nie da się w sprytny sposób ominąć 🙂
@konto zamknięte @WREDZIA-W1 @mikeza Pytałem już o to w tym wątku daaawnoo temu :
Ja podałem podobny przykład : Zakup, zapłata i email z prośbą : "proszę o wysyłkę za 10 dni bo wyjeżdżam na ferie i nie będzie miał kto odebrać"
A tutaj odpowiedź admina : Takie sytuacje to niewielki margines. I znowu, zdarzają się każdemu.
Tłumacząc na nasze : Masz pecha.
Rozwiązanie ( a raczej sposób ominięcia problemu wygenerowanego przez Allegro ) podała @WREDZIA-W1 : wpisz, anuluj ( tylko wytłumacz wpierw klientowi)
@konto zamknięte, jak pisze @mikeza faktycznie nasz regulamin nie obejmuje takiej sytuacji. Jest to jednak dobry moment do prowadzenia analizy i wyciągania wniosków. Mam nadzieję, że kolejne wdrożenia, czy zmiany regulaminu będę w takich sytuacjach satysfakcjonujące dla każdej ze stron.
Dziękuję Wam za sugestię, faktycznie, stali bywalcy wiedzą, że wątek ten jest wielokrotnie poruszany na Gadane.
Dobrego dnia! 🌱
Nie pomógł.
Czekam na rozwiązanie od Allegro.
@konto zamknięte Olej to statystyki liczą z 30 dni wstecz za miesiąc zapomnisz o tym 😄 Zawsze możesz po uzgodnieniu z kupującym informując go co i jak, wpisać nr wysyłki innego klienta i będzie wszystko się zgadzało 🙂
No tak, sposobów jeste wiele, ale czy to o to chodzi ?
Można założyć 12 kont i co miesiąc sprzedawać z innego - też sposób.
NIE PRAWDA - Pracownik Działu Technicznego Allegro twierdzi, że system działa prawidłowo i nic nie trzeba zmieniać.