anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Koronawirus, a ocena jakości sprzedaży.

konto zamknięte
Nie dotyczy

Witam.

Mam taką sytuację: kupujący dokonał zakupu i wpłaty przez PayU, następnie w wiadomości do sprzedającego napisał, że w związku z epidemią prosi aby na razie nie wysyłać przesyłki. Dla mnie to jasne i zrozumiałe.  Przesyłka bedzie czekała na sygnał ok kupującego. Co w takim przypadku z oceną jakości sprzedaży ? Przestyłka nie zostanie wysłana w terminie. Obie strony się na to zgadzają i obie strony są konsumentami.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

mikeza
#20 Guru#

@konto zamknięte  niestety allegro nie przewidziało takich sytuacji jak odroczona wysyłka. Nie przewidziało tego i wielu innych. Pisałem już tutaj wcześniej, że np. mając urlop allegro również ocenia jakość i szybkość nadań. To jest dopiero chore, żeby zmuszać sprzedającego, który ma urlop do nadań paczek w tym okresie, w celu utrzymania wysokich statystyk.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Również w wielu sprawach wysyłałem do nich zapytania, ale oni nie mają chęci poprawy swoich błędów.

Przykład: klientka kupuje trzy przedmioty i płaci przez PayU trzy razy koszty wysyłki.

Po kontakcie z nią zwracam jej przez PayU nadpłatę kosztów wysyłki, a przedmioty wysyłam w jednej paczce z ubezpieczeniem. Niby wszyscy zadowoleni. A jednak nie. Do wszystkich trzech przesyłek podaję jeden numer nadania, bo tak zostało wysłane. Otrzymuję maila: Jakość twojej sprzedaży wymaga poprawy. Ocena z numery przesyłke 33,33 % pomimo, że numery wpisano dla wszystkich przesyłek w terminie. Piszę do Allegro i otrzymuję odpowiedź, że przesyłki powinny zostać wysłane zgodnie z listą przesyłek, czyli nie w jednej za 15 zł tylko w trzech, po 8,50 każda. 

Gdzie tu logika ? gdzie tu ułatwienia dla sprzedającego i dbanie o kupującego o czym Allegro wszędzie mówi i pisze.

 

Śmiechu warte to wszystko.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Miałam taki przypadek, że klientka poprosiła o tydzień zwłoki. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że czas wysyłki jest liczony do jakości. Spadło mi na łeb. Teraz robię tak, że generuję list przewozowy, numer wpisuję i anuluję zlecenie. Klientowi piszę co zrobię i po co i, że prawidłowy numer podam mailem jak wyślę. Wilk syty i owca cała 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

No tak, w sumie to można wpisać byle jaki numer i przewoźnika "inny".

Ale czy to o to chodzi ???

Przecież Allegro cały czas nas zapewnia, że wszystkie zmiany są dla naszego dobra, że ułatwiają sprzedaż, że kupujący dostaje towar wysokiej jakości w dobrej cenie z niskimi kosztami wysyłki. Przecież w większości przypadków jest zupełnie inaczej. 

Jaki to ma sens ????

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@konto zamknięte  Sens w tym wszystkim jest, bo jakość sprzedaży eliminuje miganych sprzedawców. Są słabo pozycjonowani na listach i w wyszukiwarce. Jesteś doskonały - jesteś na pierwszych miejscach. Całkiem to niegłupie. Dobrze jednak byłoby, aby to wszystko było dopracowane i uwzględniało różne przypadki, a tak, niestety, nie jest, choć da się to zrobić.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

No właśnie, czyli jak z większością rzeczy w Polsce. Pomysł dobry, wykonanie denne, a teraz wszyscy wyszukują sposobów jak obejść błędny system.

 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@konto zamknięte  Polak potrafi 😀 Nie ma takiego głupiego systemu, którego nie da się w sprytny sposób ominąć 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@konto zamknięte @WREDZIA-W1 @mikeza Pytałem już o to w tym wątku daaawnoo temu :

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/sprzeda%C5%BCy-jako%C5%9B%C4%87-psia-ko%C5%9B%C4%87/td-p/3989

Ja podałem podobny przykład : Zakup, zapłata i email z prośbą : "proszę o wysyłkę za 10 dni bo wyjeżdżam na ferie i nie będzie miał kto odebrać"

A tutaj odpowiedź admina : Takie sytuacje to niewielki margines. I znowu, zdarzają się każdemu.

Tłumacząc na nasze : Masz pecha.

Rozwiązanie ( a raczej sposób ominięcia problemu wygenerowanego przez Allegro ) podała @WREDZIA-W1 : wpisz, anuluj ( tylko wytłumacz wpierw klientowi)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@konto zamknięte, jak pisze @mikeza faktycznie nasz regulamin nie obejmuje takiej sytuacji. Jest to jednak dobry moment do prowadzenia analizy i wyciągania wniosków. Mam nadzieję, że kolejne wdrożenia, czy zmiany regulaminu będę w takich sytuacjach satysfakcjonujące dla każdej ze stron. 

Dziękuję Wam za sugestię, faktycznie, stali bywalcy wiedzą, że wątek ten jest wielokrotnie poruszany na Gadane.

Dobrego dnia! 🌱

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Nie pomógł.

 

Czekam na rozwiązanie od Allegro.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Olej to statystyki liczą z 30 dni wstecz za miesiąc zapomnisz o tym 😄 Zawsze możesz po uzgodnieniu z kupującym informując go co i jak, wpisać nr wysyłki innego klienta i będzie wszystko się zgadzało 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

No tak, sposobów jeste wiele, ale czy to o to chodzi ?

Można założyć 12 kont i co miesiąc sprzedawać z innego - też sposób.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

 

 

 

NIE PRAWDA - Pracownik Działu Technicznego Allegro twierdzi, że system działa prawidłowo i nic nie trzeba zmieniać.

oznacz moderatorów