anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

kręcenie wora ?

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Niby proza życia , klientka zamawia paczkę na sobotę / Inpost / , i co ? ..a nic , wyjeżdża sobie na weekend , paczka dzisiaj wraca jako przeterminowana, oczywiście dyskusja z roszczeniami , sprzedawca niedobry bo za szybko wysłał  ,Inpost również BE! bo za szybko zabrał paczkę , siedziała w paczkomacie 49 , 5 H, szczegółowa weryfikacja wskazuje tylko jedno , WSZYSTKO ODBYŁO SIĘ KSIĄŻKOWO 

Wiem co mogę , wiem co muszę , zwykle wysyłam ponownie na swój koszt , jest tylko jeden szczegół , A!.. skończył mi się tegoroczny budżet na te pro-konsumenckie udogodnienia ...yhmmm ..jest tego z roku na rok coraz więcej .

Teraz co? , zwiększać budżet pro-konsumencki  i windować ceny czy zbierać batogi od pacj/klientów ?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

Biale_Stokrotki
#12 Orędownik

Chyba musisz przekalkulować co bardziej Ci się opłaca 😉 nie ma tu jednej prawidłowej odpowiedzi...

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mdrogeria  my już dawno nie wysyłamy na swój koszt. 

Stosujemy przepisy i grzecznie pytamy klienta czy woli dopłacić do ponownej przesyłki czy też rezygnuje z zamówienia ( rezygnacje z zamówienia traktujemy jako czytelną informacje oodstąpieniu od umowy)

Póki co wszystkie sprawy tego typu udaje nam sie załatwić polubownie. Albo dopłatą kupującego albo odstąpieniem.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_Likos_ Dzisiejszy przypadek jest prosty bo przesyłka bez smarka , co prawda w dyskusji poprosiłem klientkę o dopłatę , ale tylko dla zasady i czekam na reakcję .

Może mam trudniejszego klienta bo zwykle jest kopara , wymyślają niestworzone historie .

Teraz co ? , windować ceny ? , ze sprzedażą dzieje się to co się dzieje , pro=konsumencka kwotowa pula się kurczy , to dotyczy pewnie nie tylko mnie , chodzi o przesyłki usmarkane , klient często nie chce zrezygnować z zakupu bo w mojej branży jest ogromna huśtawka cenowa , dopłacić do ponownego nadania ani myśli bo przecież ma smarka .

oznacz moderatorów

pawlikt-p1
#8 Zapaleniec

Czytając z perspektywy osoby kupującej, takie rozwiązanie jest w porządku i zupełnie logiczne.
Sprzedający wywiązuje się z umowy i wysyła w terminie. Nie dam rady odebrać? Mogę przedłużyć czas na odbiór. Albo poprosić kogoś z rodziny/znajomego o odebranie.
Nie spodziewałbym się żeby Sprzedający proponował ponowną wysyłkę na jego koszt, bo z jakiej racji?

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz

@pawlikt-p1  napisał(a):

Czytając z perspektywy osoby kupującej, takie rozwiązanie jest w porządku i zupełnie logiczne.
Sprzedający wywiązuje się z umowy i wysyła w terminie. Nie dam rady odebrać? Mogę przedłużyć czas na odbiór. Albo poprosić kogoś z rodziny/znajomego o odebranie.
Nie spodziewałbym się żeby Sprzedający proponował ponowną wysyłkę na jego koszt, bo z jakiej racji?


@pawlikt-p1 I teraz mamy takie czasy, że grono Kupujących w takiej sytuacji oczekuje ponownej wysyłki towaru, ale nie na swój koszt.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz

Sprzedaż na Allegro nie jest obowiązkowa.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

w każdą stronę jest źle

za szybko źle

za późno jest źle

zakupy na allegro i używanie mózgu też nie jest obowiązkowe

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@RED tu wszystko poszło jak po sznurku jak to zwykle z Inpost , miało być w sobotę - było w sobotę , paczka przeleżała w paczkomacie 49,5 godz czyli o 1,5 godziny dłużej niż się należało .

@drekenzes pomyliłeś chyba wątki , odpowiadasz nie w temacie .

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz

@mdrogeria Zakładasz temat, a znasz odpowiedź 😉 Co byś nie zrobił na Allegro - będzie źle, więc musze przypominać, że sprzedaż tutaj jest nieobowiązkowa 😉 Na pocieszenie ci dodam, że sprzedawcy na T...u mają dużo gorzej - łącznie ze zmuszaniem do nierealnych cen i absurdalnych kar. Mam wrażenie że to wszystko idzie do wykończenia wszystkich maluczkich po stronie europejskiej jak i azjatyckiej (tyle że tam już zaczęły się protesty uliczne).

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#20 Guru ⭐⭐

@drekenzes  chodziło Ci o Temu🤔

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz

@KOGIEL_T Kiedyś zarejestrowałem się w jednej z firm żeby zobaczyć co tam mają w ofercie, a że co tydzień zdają relację z podróży, to tez wycinek wczorajszej relacji:

"Ale wtedy zauważyłam tę etykietę... Ta etykieta została dostarczona przez Temu - powiedziała mi szefowa. Nie mówi po angielsku, w każdym razie nie rozumie. Zapytałem ją, czy wie, co oznacza EC REP. Powiedziała, że może klient - nie ma pojęcia. Coco wyjaśniła, że to osoba w UE, która powinna reprezentować firmę w razie jakichkolwiek problemów z produktem. Puste spojrzenie. Nazwa firmy na górze - wcale nie jest ich firmą... Kto to jest? Wzruszenie ramion... Nie ma pojęcia. Rzecz w tym, że kojarzę te nazwy. Zrobiliśmy zakupy testowe w Temu i na etykietach były te same nazwy. Jeśli znajdziesz te adresy na mapach Google, to są pizzerie albo coś w tym stylu. Ostatnio sprawdzałem.

Potem zaczęła się totalna tyrada na temat Temu. Żądają towaru w cenach niemożliwych do dostarczenia... Więc ogranicz jakość do minimum, używaj podróbek albo szklanych koralików.

Potem wyjaśniła, że jeśli towar sprzedaje się zbyt wolno, Temu nalicza „czynsz”, a jeśli towar spóźni się o jeden dzień, zostaną ukarani grzywną. Kara jest naliczana tak wiele razy, że trudno na tym zarobić.

Ale wyjaśniła, że handel w Ameryce upadł, interesy nie idą najlepiej i żeby załatać tę lukę, w końcu zaczęli handlować z Temu, nawet jeśli to ciężka praca.

Temu ma bardzo przekonujących przedstawicieli, którzy dzwonią bez przerwy i obiecują gruszki na wierzbie, jeśli będziesz handlować... Ale rzeczywistość jest inna. Doszło nawet do protestów ulicznych z tego powodu."

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@drekenzes cyt ,, Przed upadkiem idzie pycha...,, Owszem znam ,ale to miejsce nie służy tylko do szukania odpowiedzi , wątek otworzyłem po to żeby poznać zdanie innych , być może moje nie jest najlepsze i warto pochylić się nad tematem .

_________________________________________________________________

człowiek głupim się rodzi , uczy się całe życie i głupim umiera

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz

@mdrogeria Allegro nic w tym temacie nie zmieni, Allegro się tylko dostosowuje do nawyków klientów. Winowajcami za taki stan rzeczy są hipermarkety, które w absurdalny sposób podchodziły do reklamacji w sklepach stacjonarnych. Po latach ci klienci nauczeni kombinowania pojawili się na Allegro.

Nie napisze o absurdach hipermarketów, bo jeszcze by ludzie podchwycili jak to wykorzystywać, ale AP na tle dużych sklepów to pikuś.

Jak mantrę powtórzę Twoje słowa - sprzedaż na allegro nie jest obowiązkowa. Allegro redukuje ilość sprzedających, ten portal został zakupiony prze inwestorów w celu odsprzedaży. Jak zobaczysz Eb..y, to oni się chwalą ilością sprzedawców, różnorodnością itp. Allegro kiedyś tez się chwaliło. A teraz tępią sprzedawców jak chwasty. Zapewne dla klienta docelowego, który byłby zainteresowany zakupem Allegro, większość sprzedawców to chwasty i cena wzrośnie, jak będzie zredukowana ich liczba. Portal ma być wyciśnięty jak cytrynka i sprzedany za najwyższą możliwą cenę. Uważa się, że takie portale najwięcej zarabiają na handlu chińszczyzną, więc wiesz. Płać i płacz, albo wyp..ierdusiaj...

A już to zjawisko problematycznych klientów pojawiło się kilkanaście lat temu. Kupujący wchodząc do sklepu zostawiali KULTURĘ przed wejściem do sklepu. Ze zjawiska sporadycznego stało się to smutną codziennością. Brak empatii, zrozumienia i szacunku do pracy drugiego człowieka. I na końcu płacz, czemu wszystko tak drożeje... zwali się winę na Tuska, kaczkę czy tez gąsiora, ale winy w samym sobie nikt nie widzi.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@drekenzes nie powtarzaj , że allegro nic nie zrobi bo zrobić nie może , a dlaczego ?...sam to napisałeś i jak wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego ,że musimy brać to takie jakie jest , albo wynocha . Pytam w wątku innych ,,jak sobie radzą z podobnymi sytuacjami ,, . Mam swój wypraktykowany od lat sposób  ,ale może pora coś zmodyfikować , może ktoś już wcześniej do dobił kreski jak ja w tej chwili i podzieli się ciekawym pomysłem.

oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#15 Entuzjasta

@RED 

Najpierw musieli by go mieć. Przypadek z dziś.  Sprzedaję jako osoba nie prowadząca działalności. Ale w pierwszych  słowach opisu podaję że jeżeli ktoś potrzebuje fakturę to ma mnie o tym poinformować. O tym że mało kto czyta opis wiem od dawna i stąd ta informacja na samym początku.Informacji o fakturze nie było towar wysłany, dziś odebrany i zdziwko bo nie ma faktury.

Dwa dni temu. Towar o wartości prawie 1 000 zł  który musi być zapakowany w 4 duże paczki w tym jedna o długości 160 cm, w związku z tym wyłączona darmowa wysyłka powyżej 100 zł, kupujący pisze aby mu to wysłać za darmo do paczkomatu, a najtańsza przesyłka tych 4 paczek to ponad 300 zł.  Stanęło na tym że odbierze osobiście.

oznacz moderatorów