anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto odpowiada za przesyłkę udostępnianą przez Allegro. Allegro czy sprzedawca?

MAMY ROZWIĄZANIE!
kristof461
#8 Zapaleniec#

Mam do Was pytanie kto odpowiada to odpowiada za przesyłkę udostępnianą przez Allegro. Allegro czy sprzedawca?

Wiemy nie od dziś że sprzedawca odpowiada za przesyłkę do momentu wydania jej kupującemu. Niezależnie od tego czy jest to dobry przepis czy nie jeśli ktoś zgłosi uszkodzenie przesyłki już po jej otrzymaniu to i tak wina spada na sprzedawcę który musi przepychać się z firmą kurierską. No ale właśnie. Przeczytałem już parę opinii że w momencie kiedy wybieramy przesyłkę Allegro to sprzedawca nie jest bezpośrednio nadawcą tylko robi to Allegro w imieniu sprzedawcy. I tu rodzi się pytanie. Czy klientowi cokolwiek to zmienia czy też nie? Z jednej strony uważam że nie bo przesyłka nadal do momentu jej wydania jest własnością sprzedawcy. No chyba że przenosi on własność na Allegro. Z drugiej jeśli czytać przepisy dokładnie słowo w słowo to podkreśla się tam nie tyle sprzedawcę a nadawcę. A w tym wypadku to faktycznie sprzedawca nie jest bezpośrednim nadawcą. 
Jestem ciekaw waszej opinii. 

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29
drekenzes
#18 Luminarz#

@gdvorek  cyt: "a my bierzemy odpowiedzialność za Twoją przesyłkę na każdym etapie jej podróży"

Tak jest napisane w poradnikach i mailach od Allegro i jest to sprzeczne z tym co napisałeś. Więc mamy teraz konflikt, bo "pomagamy" vs "bierzemy odpowiedzialność" nie jest tożsame.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator
Moderator

@mdrogeria @sl-aw-ek @drekenzes oczywiście, po naszej stronie jest odpowiedzialność za przesyłkę na każdym etapie jej podróży np. rozpatrzenie reklamacji. Natomiast to po stronie sprzedawcy leży odpowiedzialność za zgłoszenie tej reklamacji. 

W moim wątku powyżej wszystko precyzyjnie wyjaśniłem.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@gdvorek wskaż proszę miejsce takiego wpisu , gdzie to sprzedawca MA! sie czymkolwiek zajmowac  , Wy jesteście nadawcą przesyłki /co nie ulega wątpliwości / i jak się chełpicie w oczach klientów to Wy ..dobre duszki bierzecie wszystko na siebie

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator
Moderator

@mdrogeria udzieliłem już powyżej odpowiedzi na to i powołałem się na konkretne prawo.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów
drekenzes
#18 Luminarz#

@gdvorek  napisał(a):

@mdrogeria @sl-aw-ek @drekenzes oczywiście, po naszej stronie jest odpowiedzialność za przesyłkę na każdym etapie jej podróży np. rozpatrzenie reklamacji. Natomiast to po stronie sprzedawcy leży odpowiedzialność za zgłoszenie tej reklamacji. 

W moim wątku powyżej wszystko precyzyjnie wyjaśniłem.


@gdvorek W każdym poradniku nie ma słowa o roli sprzedawcy, jest tylko informacja, że wszystkich zajmie się Allegro.  Ja rozumiem Twój opis, ale on nie pokrywa się z oficjalnymi komunikatami Allegro.

"Natomiast to po stronie sprzedawcy leży odpowiedzialność za zgłoszenie tej reklamacji. "

Gdzie to jest napisane w poradnikach i oficjalnych komunikatach? No nie ma. Czy jest informacja, że zajmie się wszystkim Allegro? Jest. Więc coś trzeba wyprostować, zmienić, ustandaryzować albo chociaż dopisać Twój wpis do poradników.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@drekenzes nie no tyle to nie 

oznacz moderatorów
kristof461
#8 Zapaleniec#

Jeszcze bezczelnie „ktoś” oznaczył odp admina jako rozwiązanie. Trzeba zapytać uokik 

oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

Allegro jest operatorem pocztowym (nr  wpisy B-00694). Tak więc zgodnie z prawem, to sprzedawca jest nadawcą (bo to on dysponuje towarem), a Allegro operatorem pocztowym. To, że fizycznie za transport odpowiada inny przewoźnik, nie ma najmniejszego znaczenia (operator pocztowy może zlecić realizację usługi innemu operatorowi).

Allegro nie może być nadawcą, bo przecież nie ma fizycznie towaru w posiadaniu (wyjątkiem jest fullfilment). W przypadku niektórych usług Allegro może być płatnikiem lub zleceniodawcą.

 

Natomiast jeżeli chodzi o reklamację, to operator nie może odsyłać swojego klienta do swojego podwykonawcy. To on odpowiada za przesyłkę przed nadawcą.
A reklamacje zgodnie z prawem zgłasza nadawca, a w pewnych warunkach może to być też adresat. Jednakże musi być formalne zgłoszenie problemu, bez tego operator nie może działać.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@pecela to pokaż przepisy prawa pocztowego jakie obowiązki i prawa ma operator pocztowy

i wytłumacz dlaczego przy smarcie przewoźnicy twierdzą, że nadawcą jest allegro i chcą jakiegoś upoważnienia?

@gdvorek jak wytłumaczysz wpisy allegro?

https://help.allegro.com/sell/pl/c/program-allegro-delivery

Program dostaw Allegro Delivery – informacje dla sprzedających

Ty nie ponosisz odpowiedzialności za transport przesyłki ani konsekwencji jej ewentualnego zagubienia lub zniszczenia. Pozwoli Ci to skoncentrować się na jakości sprzedawanych produktów, właściwym zapakowaniu przesyłki oraz przekazaniu jej kurierowi. Dla przesyłek przewożonych metodami Allegro Delivery bierzemy również odpowiedzialność za obsługę klienta.

 bo twierdzisz:

Jeśli jednak przesyłka jest nadawana przez Allegro (np. Allegro One, Allegro Smart!), to nadal odpowiedzialność pozostaje po stronie sprzedawcy, mimo że technicznie to Allegro organizuje wysyłkę. Sprzedawca jest wciąż stroną, która musi rozwiązywać problemy, bo to on sprzedaje towar i odpowiada przed kupującym.

Ktoś tu kłamie i mataczy

 

 

 

 

oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

@RED

Bo reklamację składa się do Allegro i to Allegro ma rozpatrzyć reklamację (rozpatrzyć a nie złożyć reklamację w imieniu sprzedawcy u swojego partnera czy podwykonawcy). Dla nadawcy nie ma znaczenia, czy będą przesyłkę obsługiwać bezpośrednio, czy zlecą to innemu przewoźnikowi.

A co do pełnomocnictwa w przypadku składania reklamacji bezpośrednio do przewoźnika (który jest podwykonawcą Allegro), to tu wszystko się zgadza. Nadawca przesyłki nie jest stroną dla firmy, której Allegro zleca transport. 

oznacz moderatorów