Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klientka kupiła przedmiot na raty po 2h piszę i-mail (nie zgłasza oficjalnie zwrotu) że chce anulować zakup i żebym jej zwrócił pieniądze na konto.
Odpisałem że zwrot mogę zrobić ale wyłącznie przez allegro bo wtedy dostane zwrot prowizji.
Wkurzyła się i wystawiła komentarz Negatywny bo nie chcę wrócić jej pieniędzy na konto.
Zgłosiłem sprawę do allegro a oni nie usuną komentarza bo kupująca stwierdziła że jestem nie miły
jak to rozwiązać?
A jakie przepisy dotycza mnie jako kupujacej? Szczegolnie w tym przypadku? Sam jako klient uwazam, ze chocby ta ustawa o zwrotach konsumenckich powinna isc do poprawy i wykluczyc pewne rodzaje artykulow.
@LEW433 ty uważaj na słowa - może to ty szkalujesz swoich sąsiadów, dlatego tak łatwo ci osądzać. A po której stronie ja staję to moja sprawa i nie twój interes.
@Kasiulki2 Hmmm, skoro konsument nie jest słabszą stroną transakcji, to może Ustawa konsumencka jest niezgodna z Konstytucją? Ale to już niezależny Trybunał musiałby się wypowiedzieć, czyli jeszcze nieprędko to nastąpi 🙂
No!
A jednak czasem się zgadzamy.
Ja bym jeszcze podkreśliła tego bolda😁
Dwadzieścia z okładem lat temu czytałam broszurkę o prawach i obowiązkach (wtedy tak było!) konsumenta. Pamiętam do dzisiaj: prawa konsumenta szesnaście stron, obowiązki półtorej strony. Dla przedsiębiorcy odwrotnie.
Od tego czasu wiele się zmieniło. Nie na lepsze, niestety...
Ja uważam że w przypadku allegro na tą chwilę to sprzedawcy sa słabszą stroną bo poza wpisaniem konfliktowego klienta na czarna listę nie mamy żadnej obrony a ci wyraźnie nadużywają swoich praw. Może jest garstka [edycja] która próbuje cos sprzedać na allegro żeby [edycja] kogoś ale reszta to uczciwi sprzedawcy którzy w ten sposób zarabiają na życie.
Klient odstępujący od umowy, wybierając zwrot przez Allegro, otrzymuje taki komunikat.
"Zwrot dokonywany jest na konto, kartę płatniczą, rachunek powiązany z kredytem lub inną metodę płatności wykorzystaną podczas zakupu. Jeżeli nie będzie to możliwe sprzedający zwróci środki na poniższe konto. Jeśli zakup opłaciłeś ratami PayU złóż dyspozycję odstąpienia od umowy kredytowej u Pożyczkodawcy."
Zgodnie z ustawą o zwrotach konsumenckich musisz zwrócić pieniądze tę samą formą co zakup. Jeśli kasę otrzymałeś od instytucji to zwracasz jej, a nie klientowi.
Zgadza się. Ale widzę że nie skończy sie to tak łatwo już mi napisała że ma kilka kont więc będzie ciekawie
intersfera to nie jest wielki problem , naruszenie zasad .Zgłaszasz zakup zrobony wyłącznie w celu wystawienia oceny . Miałem .....bez problemu usunięta ocena , upomnienie dla kupującego z możliwością dalej idących konsekwencji . Zachowaj wiadomość od [edycja] .
Nazywanie kupujących [edycja] rażąco narusza zasady AG.
No do allegro też napisałem już w tej sprawie i wysłałem screen zresztą to napisała w dyskusji więc tez to widzą
intersfera pewnie z życzeniami Świątecznymi otrzyma upomnienie😁
Reasumując
Sprawę uważam za zamkniętą dziękuję allegro za pozytywne rozpatrzenie sprawy.
Uważam jednak że regulamin jest do poprawki aby uniknąć podobnych nadużyć.
No i polityka usuwania nieuczciwych komentarzy też powinna być zmieniona bo na tą chwilę to sprzedający jest traktowany jako cwaniak, oszust i złodziej i nie robi nic innego tylko myśli jak tu wyrolować klienta.
Gdzie sprawa wygląda zgoła odwrotnie i to kupujący nadużywają swoich praw i wystawiają negatywne komentarze z byle powodu nie raz szantażując sprzedawcę.
Moim zdaniem powinna wrócić możliwość wystawiania komentarzy kupującym wtedy zostało by ukrócone tego typu zachowania.
Pozdrawiam
tak naprawdę tutaj jest opisywany kolejny przykład gdzie nowomowa allegro,
sposób prezentacji treści przez serwis powoduje konflikty
do tego serwis nie próbuje ich w żaden sposób rozwiązywać
@la_nika ja bym był ostrożny w sugerowaniu, że Kupująca dokonała zakupu w celu uzyskania środków
@xyz96 tak na prawdę dobrze twierdzi że To jej zobowiązanie, jej kredyt, jej umowa z pożyczkodawcą.
oczywiście Sprzedawca powinien zwrócić środki tą samą metodą co je otrzymał
i przypomina wszystkim, że stwierdzenie: Konsument jest słabszą stroną umowy - jest częstym wątkiem w uzasadnieniach wyroków sądów, które przypominam kierują się sprawiedliwością społeczną
polecam lekturę
Marzy mi się apelacja od takiego wyroku, zarzucająca sądowi I instancji błędne przyjęcie, iż konsument jest słabszą stroną umowy, z załączeniem polecanej przez Ciebie lektury jako dowodu.
Byłaby kara za obrazę sądu?
😂🤣😂