anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

kupił na raty i chce zwrotu pieniędzy na konto

intersfera
#10 Popularyzator#

Klientka kupiła przedmiot na raty po 2h piszę i-mail (nie zgłasza oficjalnie zwrotu) że chce anulować zakup i żebym jej zwrócił pieniądze na konto.

Odpisałem że zwrot mogę zrobić ale wyłącznie przez allegro bo wtedy dostane zwrot prowizji.

Wkurzyła się i wystawiła komentarz Negatywny bo nie chcę wrócić jej pieniędzy na konto.

Zgłosiłem sprawę do allegro a oni nie usuną komentarza  bo kupująca stwierdziła że jestem nie miły 

jak to rozwiązać?

oznacz moderatorów
114 ODPOWIEDZI 114

Boberek7608
#10 Popularyzator#

A jakie przepisy dotycza mnie jako kupujacej? Szczegolnie w tym przypadku? Sam jako klient uwazam, ze chocby ta ustawa o zwrotach konsumenckich powinna isc do poprawy i wykluczyc pewne rodzaje artykulow.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 ty uważaj na słowa - może to ty szkalujesz swoich sąsiadów, dlatego tak łatwo ci osądzać. A po której stronie ja staję to moja sprawa i nie twój interes.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Hmmm, skoro konsument nie jest słabszą stroną transakcji, to może Ustawa konsumencka jest niezgodna z Konstytucją? Ale to już niezależny Trybunał musiałby się wypowiedzieć, czyli jeszcze nieprędko to nastąpi 🙂

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

No!

A jednak czasem się zgadzamy.

Ja bym jeszcze podkreśliła tego bolda😁

Dwadzieścia z okładem lat temu czytałam broszurkę o prawach i obowiązkach (wtedy tak było!) konsumenta. Pamiętam do dzisiaj: prawa konsumenta szesnaście stron, obowiązki półtorej strony. Dla przedsiębiorcy odwrotnie.

Od tego czasu wiele się zmieniło. Nie na lepsze, niestety...

oznacz moderatorów

intersfera
#10 Popularyzator#

xyz96

Ja uważam że w przypadku allegro na tą chwilę to sprzedawcy sa słabszą stroną bo poza wpisaniem konfliktowego klienta na czarna listę nie mamy żadnej obrony a ci wyraźnie nadużywają swoich praw. Może jest garstka [edycja] która próbuje cos sprzedać na allegro żeby [edycja] kogoś ale reszta to uczciwi sprzedawcy którzy w ten sposób zarabiają na życie. 

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@intersfera 

Cofnęłam "wpunkt", bo nie lubię bluzgów.

Z resztą się zgadzam.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Klient odstępujący od umowy, wybierając zwrot przez Allegro, otrzymuje taki komunikat.

"Zwrot dokonywany jest na konto, kartę płatniczą, rachunek powiązany z kredytem lub inną metodę płatności wykorzystaną podczas zakupu. Jeżeli nie będzie to możliwe sprzedający zwróci środki na poniższe konto. Jeśli zakup opłaciłeś ratami PayU złóż dyspozycję odstąpienia od umowy kredytowej u Pożyczkodawcy."

Zgodnie z ustawą o zwrotach konsumenckich musisz zwrócić pieniądze tę samą formą co zakup. Jeśli kasę otrzymałeś od instytucji to zwracasz jej, a nie klientowi.

oznacz moderatorów

intersfera
#10 Popularyzator#

Zgadza się. Ale widzę że nie skończy sie to tak łatwo już mi napisała że ma kilka kont więc będzie ciekawie 2020-12-23 at 09-28-32.jpg

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

intersfera to nie jest wielki problem , naruszenie zasad .Zgłaszasz zakup zrobony wyłącznie w celu wystawienia oceny . Miałem .....bez problemu usunięta ocena , upomnienie dla kupującego z możliwością dalej idących konsekwencji . Zachowaj wiadomość od [edycja] .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nazywanie kupujących [edycja] rażąco narusza zasady AG.

oznacz moderatorów

intersfera
#10 Popularyzator#

No do allegro też napisałem już w tej sprawie i wysłałem screen zresztą to napisała w dyskusji więc tez to widzą 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

intersfera pewnie z życzeniami Świątecznymi otrzyma upomnienie😁

oznacz moderatorów

intersfera
#10 Popularyzator#

Reasumując

Sprawę uważam za zamkniętą dziękuję allegro za pozytywne rozpatrzenie sprawy.

Uważam jednak że regulamin jest do poprawki aby uniknąć podobnych nadużyć.

No i polityka usuwania nieuczciwych komentarzy też powinna być zmieniona bo na tą chwilę to sprzedający jest traktowany jako cwaniak, oszust i złodziej i nie robi nic innego tylko myśli jak tu wyrolować klienta.

Gdzie sprawa wygląda zgoła odwrotnie i to kupujący nadużywają swoich praw i wystawiają negatywne komentarze z byle powodu nie raz szantażując sprzedawcę. 

Moim zdaniem powinna wrócić możliwość wystawiania komentarzy kupującym wtedy zostało by ukrócone tego typu zachowania.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

tak naprawdę tutaj jest opisywany kolejny przykład gdzie nowomowa allegro,

sposób prezentacji treści przez serwis powoduje konflikty

do tego serwis nie próbuje ich w żaden sposób rozwiązywać

@la_nika ja bym był ostrożny w sugerowaniu, że Kupująca dokonała zakupu w celu uzyskania środków

@xyz96 tak na prawdę dobrze twierdzi że To jej zobowiązanie, jej kredyt, jej umowa z pożyczkodawcą. 

oczywiście Sprzedawca powinien zwrócić środki tą samą metodą co je otrzymał

i przypomina wszystkim, że stwierdzenie: Konsument jest słabszą stroną umowy - jest częstym wątkiem w uzasadnieniach wyroków sądów, które przypominam kierują się sprawiedliwością społeczną

polecam lekturę

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjModmxqeXtAhWRzaQKHZFZDWkQ...

 

 

 

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@RED 

Marzy mi się apelacja od takiego wyroku, zarzucająca sądowi I instancji błędne przyjęcie, iż konsument jest słabszą stroną umowy, z załączeniem polecanej przez Ciebie lektury jako dowodu.

Byłaby kara za obrazę sądu?

😂🤣😂

oznacz moderatorów