Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dyskusja została już zamknięta. Kupująca zakupiła krzesło na cele firmowe na fakturę vat , przy wyłączonej rękojmi dla przedsiębiorców . Kupująca zażądała rabatu , najpierw 150 zł potem 200 zł w związku z rzekomym uszkodzeniem krzesła ( zadrapanie na łączeniu – nieistotne dla funkcjonowania i niewidoczne przy użytkowaniu) . Kupująca złożyła reklamację do DPD twierdząc że to przewoźnik uszkodził krzesło , otrzymała decyzję odmowną – nie poinformowała mnie o ewentualnym odwołaniu . Zaproponowałem trzykrotnie wezwanie kuriera w celu odbioru przesyłki i rozpatrzenia reklamacji . Kupująca odmówiła wydania krzesła . Wydałem decyzję oddalającą reklamację . Poniżej tekst tej decyzji;
Decyzja reklamacyjna W nawiązaniu do Pani reklamacji uprzejmie informuję, że po raz kolejny dokładnie przeanalizowaliśmy zgłoszenie. Przypominam, że zakup został dokonany na fakturę VAT, w ramach prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej, a więc jako przedsiębiorca. Zgodnie z informacją zawartą w ofercie sprzedaży, rękojmia została wyłączona dla nabywców niebędących konsumentami, zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego. Niezależnie od powyższego, mimo braku obowiązku prawnego, z naszej strony zaoferowaliśmy możliwość odbioru towaru kurierem na nasz koszt w celu weryfikacji zgłoszonego uszkodzenia. Niestety, odmówiła Pani wydania towaru, czym uniemożliwiła przeprowadzenie procedury reklamacyjnej. Dodatkowo, szkoda została zgłoszona przez Panią do przewoźnika, który stwierdził, że uszkodzenie nie powstało w transporcie, a więc nie ponosi za nie odpowiedzialności. Nie mamy informacji o złożonym odwołaniu i ewentualnej odpowiedzi na nie . Z uwagi na powyższe – tj. brak podstawy prawnej do dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi oraz uniemożliwienie weryfikacji towaru – reklamacja zostaje ostatecznie odrzucona.
@mirek_man ładnie uzasadniłeś .
@mdrogeria bardzo ładnie, tylko teraz nasuwa się pytanie, czy pracownikowi Allegro będzie się chciało czytać taki długi tekst, czy przyklepie rację kupującemu😉
@KOGIEL_T allegro nie może podważyć decyzji sprzedawcy , będą mięli życzenie to wypłacą rekompensatę ze swojej kiesy ,ale podejrzewam ,że bez odesłania towaru do sprzedawcy ten myk nie przejdzie tym bardziej ,że mówimy tu o transakcji B2B
@mdrogeria to, że nie mogą podważyć tej decyzji, to wiem, ale dobrze wiesz, że zdarzało im się czytać pobieżnie i wypłacać z AP, a później wszystko odkręcać😉 w sumie to jestem ciekaw jak się kończyły te historie gdzie kazali kupującemu zwracać kasę z AP🤔
@KOGIEL_T wiem , nie przeczytają to będą odkręcać
to nie ja to AI
Kupująca chce zjeść ciastko i mieć ciastko. Na Allegro to normalna sprawa 😉
W dyskusji napisała że często tak robi i żaden się jej jeszcze nie postawił , 22 lata na allegro ...
@mirek_man no jeśli tak napisała w dyskusji, to nie musisz się niczym przejmować😉
@mirek_man napisz to do allegro protect
oczywiście serwis nie raczył Ci nawet przekazać jakie kwotowo jest roszczenie kupującego bo i po co.
Allegro ma przecież przystąpić do tego roszczenia - takie akcje tylko tutaj w serwisie
@KOGIEL_T "dobrze wiesz, że zdarzało im się czytać pobieżnie i wypłacać z AP" Coś ostatnio przesadzają z nadgorliwością bo mam więcej odrzuconych AP w tym roku niż przyznanych.