Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie, klient kupił po 20 sztuk na dwóch różnych aukcjach. Po tygodniu zgłasza zwrot, czy na tyle sztuk trzeba przyjmować zwrot czy można uznać to jako zakup celowy - hurtowy?
Pozdrawiam
@Dill-Auto, jeżeli kupił jako osoba prywatna, to musisz przyjąć zwrot
@Dill-Auto No nic nie zrobisz Allegro daje mu takie możliwości, oczywiście jak wspmniała @konto zamknięte, klient indywidualny nie firma.
Ok, a co jeżeli ktoś kupuje na fakturę i zwraca nawet zamawiając tylko jeden produkt?
@Dill-Auto póki co nie musisz przyjmować zwrotów od firm, to ma się zmienić od nowego roku i działalność jednoosobowa będzie traktowana jak konsument🙂
@konto zamknięte @Dill-Auto pod warunkiem że nie będzie to związane z działalnością 🙂
Dodany art. 38a wejdzie w życie z dn. 1.01.2021 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1495 oraz z 2020 r. poz. 568).
Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
@kostas11 Ten artykuł brzmi jakby go redagował pijany debil.
@WREDZIA-W1 sugerujesz że przepisywałem 😄 tak dokładnie jest kopiuj - wklej 😉
@kostas11 Nie sugeruję!!!! Mam na myśli, że durni ludzie tworzą idiotyczne prawa. No, przeczytaj to sam powoli. Przecież to się wzajemnie wyklucza.
Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą. Moim zdaniem tam powinno być NIEzwiązaną.
@kostas11 I po drugie: sprzedawca ma decydować co człowiek może kupić na firmę, a czego nie musi i ma prawo zwrotu??? Ma grzebać w PKD? Jak krawcowa kupi płyn do okien na firmę, to może zwrócić, bo niezwiązany z jej PKD? Przecież go używa w swojej pracowni.
@WREDZIA-W1 powiem Ci szczerze ma gdzieś ten przepis zawsze przyjmowałem zwroty od firm i będę przyjmował, jestem super firma i pozostawiam po sobie dobre wrażenie i tak nic mnie to nie kosztuje bo za wysyłkę i zwrot nic nie płacę, jedyne co to chwilka na wystawienie korekty, i zostawienie na niej kosztów wysyłki 😄
@kostas11 Za wysyłkę trochę płacisz, jeśli masz namyśli Smart 🙂 Niech Ci się uzbiera więcej zwrotów firmowych, to już tak różowo nie będzie 🙂
Każdy z nas jest konsumentem i wydawałoby się że prawo zapewniające możliwość dokonywania zakupów w sposób gwarantujący pełną satysfakcję powinno być powszechnie akceptowane. Sprzedawcy powinni być także tym zainteresowani w sposób taki, jak to przedstawia @kostas11
Świat nie jest jednak idealny. Można walczyć o jego naprawę, ale to bardzo trudna droga tylko dla wybranych. Szczerze życzę powodzenia @WREDZIA-W1
Póki co, rozumiem że przepis Art. 38a. wykluczył z ochrony działania nieuczciwej konkurencji (wykupienie i zwrot towaru konkurenta) o ile uda się to udowodnić.
Dostęp do informacji o kupującym jest już bezproblemowy, a nawet w przypadku wystawiana faktur obowiązkowy. PKD też jest dostępne i często korzystam jeżeli ktoś kupuje większą ilość towaru. To wszystko nie ma związku ze zwrotami, które w wypadku zakupu na fakturę zdarzają się rzadziej ze względu na konieczność wystawiana korekt.
Więc chyba nie ma dramatu większego niż ten do którego przywykliśmy.
@annas14-firma Dziękuję:) I ja Ci życzę tego samego 🙂 Powodzenia! I ogromnej cierpliwości do świata 🙂
@WREDZIA-W1 Nie sądzę. Pomyśl z czego żyją ci co pomagają redagować takie zapisy.
@annas14-firma Koszmar jakiś.
Święta racja. Przerażający bełkot, dawno takiego nie widziałam.
A potem będzie wielkie zdziwienie, że "wątpliwości interpretacyjne" i "rozbieżności w orzecznictwie". Przecież wykładnia językowa nie pozwala nawet na stwierdzenie, co konkretnie ma nie posiadać charakteru zawodowego - zawarta umowa, czy prowadzona działalność gospodarcza
@Dill-Auto
W zakładce zwroty masz jakieś bzdury o paragonie wpisane. Nie możesz tego wymagać przy zwrocie od konsumenta.
wygogluj gościa, zapytaj po co mu była taka ilość towaru
zakup towaru na fakturę czy paragon nie jest obligatoryjnym wyznacznikiem czy był to zakup konsumencki czy też nie
nie wiem co nabył Kupujący ale sprzedajesz środki chemiczne, które są używane przy działalności usługowej - ktoś olał fakturę bo nie chciał pokazać w razie kontroli ile zużywa środków - bo nie wystawia faktur swoim klientom lub jest na ryczałcie i robi na czarno - ale wtedy nie jest konsumentem bo otrzymał paragon
nowa ustawa o zwrotach dla firm to paranoja bo jak pisałem w innych postach prawnik będzie mógł zwrócić drukarkę (która mu nie podpasuje), która miała służyć u niego do setek stron wydruków np: wezwań do zapłaty
a lekarz np: komputer co miał służyć do wystawiania e-recept
największym absurdem jest oczywiście fakt jak u autora postu - sprzedawca nie wie jaki zawarł rodzaj umowy