anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie oceni kosztów dostawy

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Wielokrotnie podejmowaliście temat zasadności oceny kosztu wysyłki przez kupującego. Podczas zakupu akceptuje on warunki realizacji zamówienia, a więc samodzielnie wybiera i opłaca daną metodę dostawy.

Obecnie po zakupie kupujący może ocenić:

  • zgodność z opisem
  • obsługę kupującego 
  • koszt wysyłki.

Od 27 lipca 2022 r. usuniemy możliwość oceny kosztu wysyłki. Nie będzie można również edytować wcześniej wystawionych w tej mierze ocen.

mr_oma_0-1655286327713.png

Od 27 sierpnia koszt wysyłki nie będzie liczył się w jakości sprzedaży (miara Zadowolenie kupujących). Pamiętajcie jednak, że kupujący wciąż może odnieść się do kosztów dostawy w części opisowej oceny.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

RED
#21 Demiurg#

to nic nie zmienia dla z pkt widzenia sprzedawcy

system komentarzy powinien odzwierciedlać zgodność z umową przebieg transakcji

a nie tzw. subiektywność

 

nadal kupujący w serwisie allegro może bezkarnie twierdzić, że obsługa sprzedaży jest/była naganna mimo, że odbyła się zgodnie z zawartą umową

i mimo publikacji nieprawdy serwis nic z tym nie robi

 

jeżeli np: napiszę w ofercie że wysyłam towar po tygodniu w worku po ziemniakach

i tak zrobię to twierdzenie w komentarzu, że obsługa była naganna jest pomówieniem

 

zwracam także uwagę na grafikę przedstawioną przez @mr_oma znajduje sie tam nowość

ilość usuniętych ocen -czemu ten parametr ma to służyć - nie wiem

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@RED 
to nic nie zmienia dla z pkt widzenia sprzedawcy

Usunięcie oceny kosztów transportu w sytuacji gdy Kupujący (jak przyznało Allegro): "Podczas zakupu akceptuje warunki realizacji zamówienia, a więc samodzielnie wybiera i opłaca daną metodę dostawy." - jest konsekwencją zmian w orzecznictwie i popadanie kupujących zachęcanych przekazem o rzekomej beztrosce (czytaj: brakiem odpowiedzialności / bezkarności za swoje wpisy) w coraz częstsze kłopoty. Coraz częściej bowiem okazuje się, że to co jest zgodne z tzw. "zasadami Allegro" - np. w odniesieniu do szkody wyrządzonej opinią/komentarzem - ma co najmniej wątpliwą zgodność z obowiązującymi normami.
Rozgoryczeni kupujący mogli czuć się co najmniej wprowadzeni w błąd przez Allegro.
Ta zmiana leży więc w interesie samego Serwisu jak i Kupujących (zwłaszcza tych, którzy swoim komentarzem pragną zaszkodzić sprzedawcy) bo zapobiega przegraniu sprawy w sposób oczywisty przez kupującego, który oceniał de facto własny wybór kosztów dostawy na mniej niż 5*. W takich przypadkach sądy nie miały wątpliwości, że negatywna ocena wystawiona sprzedawcy przez kupującego - w zakresie kosztów dostawy (w sytuacji gdy faktyczny koszt dostawy ponoszony przez Kupującego był zgodny z jego wyborem) - była działaniem "z zamiarem" w rozumieniu przepisów kk i drugorzędną stawała się nawet treść komentarza (lub jej brak). Do skazania pozwanego wystarczyła: ocena kosztów dostawy niższa niż 5* i wykazanie, że faktyczny koszt dostawy był zgodny z wyborem dokonanym przez Kupującego (co było banalnie łatwe).

Nieuzasadniony wydaje się również optymizm sprzedawców (przynajmniej tych, którzy liczyć potrafią) w związku z zapowiedzianą zmianą:
Do tej pory od skrajnie niezadowolonego kupującego (w ofercie z dostawą w SMART!) otrzymywał 7*/15 (0.47), a po zmianach może dostać: 2*/10 (0.2) - czyli zgodnie ze statystyką Allegro: ocenę ponad 2x gorszą (mającą ponad 2x większy wpływ na obniżenie oceny w "rankingu szczurów").

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@A3dam masz rację z tymi średnimi ocenami i też o tym pomyślałem ale znów takie same obawy były przy likwidowaniu oceny za czas wysyłki i nie było tragedii.

Ocena kosztów wysyłki była (przynajmniej u mnie) jedną z najczęściej zaniżanych ocen, jeśli kupujący przerzuci ocenianie wysyłki na pole "obsługa" w przypadku gdy kupujący w żaden sposób nie kontaktował się przed lub po zakupie ze sprzedającym to też jest wystarczającym powodem do szukania odpowiedzi dlaczego i wyciągania konsekwencji.

Poza tym czy allegro pozwoli by poziom jakości sprzedających był coraz niższy? Co to mówi o serwisie? Co większy sklep to bardzo rzadko ma SS a średnia ocen również nie powala, negatywy idą w setki. Jedynie ci mali jeszcze się przejmują ocenami.

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@mr_oma tak sobie myślę, dlaczego allegro zdecydowało się całkowicie usunąć ocenę zamiast po prostu nie brać jej pod uwagę przy wyliczaniu średnich?

W ten sposób kupujący mogli by sobie dalej zaniżać a sprzedający nie byli by poszkodowani.

Teraz jak już wspomniał @A3dam ilość możliwych ocen do przeliczania zmniejszyła się z 4 do 2 więc każda obniżona gwizdka liczy się podwójnie. Jaki w tym cel allegro skoro kupujących wystawiających oceny są garstki i głównie wystawiają ci co zaniżają?

nie neguję że usunięcie ocen kosztów wysyłki jest bardzo na plus ale w takiej postaci w dłuższej perspektywie to chyba będzie kolejna zmiana pozornie pozytywna a szkodę sprzedających.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

Wiecznie Wam źle. Wielokrotnie czytałem narzekania że "dlaczego kupujący może oceniać koszt wysyłki jeśli je akceptuje".

Teraz kiedy allegro usuwa tą opcje to także są narzekania - bo zmieni sie wyliczanie średniej albo bo kupujący inaczej oceni obsługe.

Ehh nie dziwie sie że allegro nie bierze pod uwage narzekań użytkownników skoro co by nie zrobiło to i tak jest źle.

Jak dla mnie zmiana bardzo dobra !!!!

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ dlaczego piszesz do mnie 'wam' i dlaczego źle? Czy będzie źle to czas pokaże, ale perspektywy są bardzo pozytywne.

ja nigdy nie wnioskowałem by tą ocenę usunąć tylko żeby jej nie brać pod uwagę przy wyliczeniach średnich. Niech sobie kupujący ocenia nawet nastrój kuriera czy pogodę byle by nie miało to wpływu na moją punktację. Mała różnica ale jak duża.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@mix-mce  nie pisałem do Ciebie. Nie wywoływałem Cie. 

Pisałem ogólnie do osób które narzekają w tym wątku. Dlatego tez liczba mnoga.

Napisałem pod Twoim postem bo był ostatnim wpisem na dole.

oznacz moderatorów

DlaMistrzow_pl
#11 Animator#

A czy allegro zamierza coś zrobić z systemem oceniania, by zwrot ocen od klientów był większy? Sprzedaję aktywnie od ponad roku i już wtedy obiecywano zmiany. Jestem małym sprzedawcą i wciąż balansuję na granicy liczby ocen do programu SS (100 ocen) i mimo perfekcyjnej reszty składników oceny będę z niego wciąż wypadał. Niestety, nie wiem czy to wina asortymentu, grupy klientów czy jeszcze czegoś, ale ocenę wystawia mi średnio do 8% klientów. Reszta milczy. Ja, jak wiadomo, zrobić nic nie mogę, bo spamowanie po klientach z prośbą ocenę jest zapewne niezgodne z regulaminem, a po wtóre może odnieść odwrotny skutek.

I tak, wciąż istnieje problem nierozwiązany przez serwis, wymagania na które nie mam jak wpłynąć, a które wpływają na mnie (smart, SS, jakość sprzedaży).

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@DlaMistrzow_pl kupujący stracili motywację do wystawiania ocen w chwili kiedy sami przestali być oceniani. Nagadywanie ich o wystawienie komentarza raczej na pewno przyniesie mało pozytywne skutki. Jako kupujący przez ostatnie lata przy kilkudziesięciu zakupach wystawiłem może 2 komentarze bo po co mi się w to bawić?

Może niech allegro zrobi promocje że za każdy komentarz Moneta gratis czy coś, oczywiście allegro zwali koszt na sprzedającego bo inaczej nie potrafią, ale lepsze to niż nic.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@mix-mce Wiesz jak działa ocena i nie wystawiasz mich? Ja wystawiam dla dobra sprzedających.😐

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@LEW433 co w tym dziwnego? jestem doskonałym 'statystycznym' kupującym, leniwym i wymagającym. Jak będę grzecznie wystawiał każdemu oceny to czy coś to zmieni? Niech allegro mnie zachęci do ich wystawiania inaczej niż spamując.

Jedynie smutno mi jak czasem zgłaszam gdzieś że dostałem niekompletne zamówienie (zwykły mail nie jakieś groźby) i w 5 minut dostaję telefon i rzekę przeprosin... jako sprzedający jest to bardzo depresyjne jak bardzo trzeba ludzi w d.. całować by nie dostać negatywa. To uczy ludzi bardzo złych nawyków.

Jako sprzedający mam ponad obecnie 700 zamówień/mc czego wraca może 100 komentarzy (~15%) z czego zwykle wystawiają oceny ci co zaniżają za koszt wysyłki. Ten powód niedługo odpadnie, zobaczy co będzie dalej.

oznacz moderatorów