anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący odesłał produkt bez wcześniejszego kontaktu

MAMY ROZWIĄZANIE!
pphu-nalewajko
#9 Pomysłodawca#

Witam

Jak w tytule,może znajdzie się ktoś,kto będzie umiał wyjaśnić problem.Z takim czymś spotkałem się po raz pierwszy.Sprzedaję na allegro od 14 lat.

Jestem sprzedawcą i po zakupie wysłałem towar do klienta.Kupujący odebrał paczkę 14 grudnia.19 grudnia otrzymałem odstąpienie od umowy.Nic specjalnego,klient się rozmyślił i ma do tego prawo i z tym nie dyskutuje.Problem w tym,że w odstąpieniu napisał,,brak jednego elementu w paczce,,Wcześniej nie było żadnego kontaktu z prośbą o dosłanie brakującego przedmiotu,nie było też żadnego dowodu w postaci choćby zdjęcia jak wyglądała sama paczka.Klient nie zrobił nic.Wysłał tylko odstąpienie na podstawie którego mam zwrócić pieniądze.20 grudnia napisałem,że nie zgadzam się z takim odstąpieniem.Sam zainicjowałem spór na allegro z myślą że ktoś przyjrzy się sprawie i to wyjaśni.Cała korespondencja jest dostępna.Pracownicy allegro pisali tylko o prawach kupującego.Nie zwrócili nawet uwagi na to czego dotyczy problem.Dzisiaj,a jest 27 stycznia otrzymałem informację z allegro,że kupujący ma prawo skorzystać z ,,ochrony kupujących,,Jeśli nic dalej z tym nie zrobię to zwrócą mu pieniądze,a mi ograniczą sprzedaż.Krótko mówiąc mogą zablokować konto.Zaznaczam,że nie była to jakaś wielka kwota,więc z obawy o zablokowanie pieniądze zwróciłem.

Teraz proszę sobie wyobrazić sytuację,gdzie ktoś kupuje np.na 2,3 tysiące.po 10 dniach wysyła odstąpienie od umowy i pisze,,brak przedmiotu w paczce,,Nie prosi o dosłanie przedmiotu,nie wysyła żadnego dowodu w postaci zdjęcia.Wysyła tylko odstąpienie ze zwrotem pieniędzy.Sprzedawca oczywiście z takim odstąpieniem się nie zgadza.Klient otwiera spór.Allegro jest po stronie kupującego.Po pewnym czasie kupujący korzysta z prawa do ochrony.Allegro zwraca mu pieniądze i być może blokuje konto sprzedawcy.Wniosek jest prosty.Sprzedawca nie ma towaru i jeszcze musi zwrócić pieniądze.Moim zdaniem taka sytuacja może doprowadzać do nadużyć.Mam nadzieję,że wyjaśniłem wszystko dość jasno.Może komuś da to do myślenia.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34
xyz96
#21 Demiurg#

@arzbigsc 

teraz pisze że ona już była używana założył ją do auta ale nie pracuje jak powinna,

No więc złożył reklamację - zgłosił wadę. Przy reklamacji towar nie musi być nowy, nietknięty, może być montowany. Klient może nawet domagać się zwrotu kosztów montażu i demontażu. Nie ma obowiązku odsyłania paragonu i opakowania. To nie jest zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja, więc przy zwrocie wpłaty nie można nic potrącać. Najlepiej więc jednak uznać reklamację i zwrócić kupującemu wszystkie koszty, inaczej konto może pozostać zablokowane bezterminowo. W tym przypadku widać, że klient sam nie za bardzo wiedział, na czym polega różnica pomiędzy zwrotem i reklamacją, ale jeżeli odesłał towar po 21 dniach, to pozostaje tylko reklamacja, bo na zwrot czas minął. 

oznacz moderatorów
arzbigsc
#9 Pomysłodawca#

gdyby zgłosił reklamACJE NIE BYŁO BY PROBLEMU,JAK MAMY REKLAMOWAĆ CZĘŚĆ U PRODUCENTA ,NA JAKIEJ PODSTAWIE?

oznacz moderatorów
pphu-nalewajko
#9 Pomysłodawca#

Sprzedajecie drogie rzeczy,więc macie problem.Mój przykład dokładnie tu opisałem,ale rzecz nie była droga i kasę zwróciłem.Nie miałem wyjścia.Jeśli sprzedasz drogą rzecz,a klient odstąpi od umowy i wystarczy że napisze,,brak przedmiotu w paczce,, to już po tobie.Założy spór i na koniec skorzysta z ochrony kupujących,gdzie allegro zwróci mu pieniądze i zablokują konto.Czekać tylko,kiedy oszuści to wyczują

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
arzbigsc
#9 Pomysłodawca#

dokładnie,może zniszczyć drogą rzecz i napisać,uszkodzone w transporcie i koniec,nie ma obowiązku sprawdzania przesyłki przy kurierze

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@arzbigsc popełniliście błąd na etapie dyskusji

reklamacje należy odrzucić w terminie i tyle

a jak kupujący pójdzie do pok to należy pisać do pok, że działacie zgodnie z prawem

i za to nie może was allegro karać

większość wypłat z pok opiera się na niedotrzymywania ustawowych terminów odpowiedzi na reklamację przez sprzedawców

 

oznacz moderatorów
arzbigsc
#9 Pomysłodawca#

dla allegro sprzewawca jest tylko dostarczycielem kasy bez żadnych praw,traktują nas jak szmaty,musisz oddać kasę bo Cię zablokują i koniec handlu

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@arzbigsc 
Czy Kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy czy nie ?

P.S.
 jeżeli odesłał towar po 21 dniach, to pozostaje tylko reklamacja, bo na zwrot czas minął. 
Nieprawda

teraz pisze że [...], - No więc złożył reklamację
Nieprawda

To nie jest zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja
Tego jeszcze nie wiemy

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

O! Teraz będzie rozbijanie czegoś na atomy 🙂 

oznacz moderatorów
arzbigsc
#9 Pomysłodawca#

nie przedstawił żadnego pisma,tylko odesłał 

oznacz moderatorów
pphu-nalewajko
#9 Pomysłodawca#

Pół biedy jak to będzie mała kwota.Problem jak sprzedaż coś bardzo drogiego.Wystarczy,że dostaniesz odstąpienie z wiadomością,,brak przedmiotu w paczce,,Potem klient założy spór,a na koniec skorzysta z ochrony kupujących.Stracisz drogą rzecz,allegro odda kasę i zablokują ci konto.Miałem tak,wiec wiem co piszę i będę pisał o tym w nieskończoność.U mnie  była mała kwota,więc z obawy ją zwróciłem.Współczuję tym,którzy sprzedają drogie rzeczy.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
Templar78
#11 Animator#

Warto zaopatrzyć się w kamerę przemysłową oraz serwer ( w obecnej chwili nie jest to drogie ) I na opakowaniu umieszczać informację  : " NAGRYWAMY PROCES PAKOWANIA "  Wiele firm tak robi . Masz wtedy dowód na to że wszystko zostało wysłane  i że kupujący próbuję Ciebie oszukać . 

A oszustwo jest ścigane przez prawo z urzędu bez względu na wartość oszustwa 

oznacz moderatorów
cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

Nawet kamera nie pomoże. Zbyt dużo debili kupuje na Allegro.  Właśnie jestem w trakcie dyskusji z takim. Dwa tygodnie temu kupił kilka przedmiotów które zostały wysłane nastepnego dnia. Czwartego dnia po nadaniu przesyłka została odebrana ( tak wynika z monitoringu ), a po 11 dniach od odebrania kupujący rozpoczyna dyskusję gdyż " nie otrzymał zakupionych przedmiotów. Obawiam się że będę musiała zwrócić pieniądze gdyż nie jestem w stanie udowodnić że nie jestem wielbłądem.

oznacz moderatorów
AlleStino5
#8 Zapaleniec#

stary chwyt oszustwo dużo klientów tak robi bo allegro na to pozwala 

oznacz moderatorów
ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

a co w przypadku gdy kupujący nie odebrał paczki a paczka wróciła z uszkodzoną zawartością a kupujący oczekuje zwrotu i zakłada spór? jak w takiej sytuacji może się zachować sprzedający? czy sprzedający może też rozpocząć spór s kupującym? 

oznacz moderatorów
cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

Rozpocząć może, ale kasę i tak będzie musiał zwrócić.

oznacz moderatorów