anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący opłacił towar + przesyłke, a następnie jej nie odebrał.

BlackCashLomb
#7 Wielbiciel#

Witam,

 

 

klient kupił piekarnik i zapłacił za przesyłkę 249zł . Następnego dnia po wpłacie, wysłaliśmy towar. Kupujący zadzwonił, że go nie chce. Kurier zrobił zwrot i obciążył nas kosztami zwrotnymi. Kupujący zażądał zwrotu pieniędzy, a my zwróciliśmy 100% kosztów piekarnika, a za przesyłkę już nie, ponieważ musieliśmy zapłacić za zwrot. Czy mamy obowiązek mu również zwrócić za przesyłkę?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

kostas11
#21 Demiurg#

@BlackCashLomb tak poprawnie bo koszt zwrotu jest po stronie konsumenta 🙂 czyli oddajesz za sam towar 🙂 

Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

BlackCashLomb
#7 Wielbiciel#

tak poprawnie bo koszt zwrotu jest po stronie konsumenta? czyli mamy oddać kasę?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@BlackCashLomb koszt odesłania jest po stronie konsumenta więc odliczacie koszt powrotu paczki od kwoty jaką zapłacił za towar i wysyłkę,  poczytaj UK przyda się na przyszłość, powinni robić egzaminy przed otwarciem firmy 😄

W tym przypadku poprawnie oddaliście za sam towar !!!  Towar + wysyłka do klienta - powrót paczki = Towar !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@BlackCashLomb oddajesz za towar + najtańszą wysyłkę z oferty nie smart i odbiór osobity - koszt powrotu tej paczki bo kupujący nie wywiązał się z umowy i nie odebrał

oznacz moderatorów

mm-computers
#11 Animator#

moim zdaniem powinniście zwrócić koszt wysyłki (najtańszy z dostępnych w ofercie) oraz koszt towaru. Pomniejszyć o koszt zwrotu paczki.

 

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki

ale uwaga!
Zgodnie z art. 23 ustawy - konsument ponosi koszty wysyłki towaru do sprzedawcy tylko wtedy, gdy sprzedawca poinformował o konieczności poniesienia tych kosztów przez kupującego. Jeśli sprzedawca nie udzielił tej informacji, to koszty zwrotu przesyłki ciążą na sprzedawcy.

oznacz moderatorów