Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
klient kupił piekarnik i zapłacił za przesyłkę 249zł . Następnego dnia po wpłacie, wysłaliśmy towar. Kupujący zadzwonił, że go nie chce. Kurier zrobił zwrot i obciążył nas kosztami zwrotnymi. Kupujący zażądał zwrotu pieniędzy, a my zwróciliśmy 100% kosztów piekarnika, a za przesyłkę już nie, ponieważ musieliśmy zapłacić za zwrot. Czy mamy obowiązek mu również zwrócić za przesyłkę?
@BlackCashLomb tak poprawnie bo koszt zwrotu jest po stronie konsumenta 🙂 czyli oddajesz za sam towar 🙂
Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.
tak poprawnie bo koszt zwrotu jest po stronie konsumenta? czyli mamy oddać kasę?
@BlackCashLomb koszt odesłania jest po stronie konsumenta więc odliczacie koszt powrotu paczki od kwoty jaką zapłacił za towar i wysyłkę, poczytaj UK przyda się na przyszłość, powinni robić egzaminy przed otwarciem firmy 😄
W tym przypadku poprawnie oddaliście za sam towar !!! Towar + wysyłka do klienta - powrót paczki = Towar !!!
@BlackCashLomb oddajesz za towar + najtańszą wysyłkę z oferty nie smart i odbiór osobity - koszt powrotu tej paczki bo kupujący nie wywiązał się z umowy i nie odebrał
moim zdaniem powinniście zwrócić koszt wysyłki (najtańszy z dostępnych w ofercie) oraz koszt towaru. Pomniejszyć o koszt zwrotu paczki.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki
ale uwaga!
Zgodnie z art. 23 ustawy - konsument ponosi koszty wysyłki towaru do sprzedawcy tylko wtedy, gdy sprzedawca poinformował o konieczności poniesienia tych kosztów przez kupującego. Jeśli sprzedawca nie udzielił tej informacji, to koszty zwrotu przesyłki ciążą na sprzedawcy.