anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący reklamuje że nie otrzymał paczki z przed 2 lat.

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

Witam mam taką sytuację że kupujący sobie przypomniał że 2 lata temu kupił drzewko i rozpoczął dyskusję że nie otrzymał przesyłki. Chcę to sprawdzić ale nie mogę bo w zamówieniach od kupujących nie mam w historii już potrzebnych danych takich jak np numer listu przewozowego. Jak sobie radzicie w takich sytuacjach?  

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

LEW433
#21 Demiurg#

Jak, odpowiadasz na dyskusję reklamacje, niech prześle Ci dowód na brak. Ale musi być mniej niż 2lata inaczej by nie otworzył dyskusji.

oznacz moderatorów

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

Ok dokładnie zamówienie z 25 paź 2022, 22:00. Nie mam numeru listu przewozowego bo nie mogę tak daleko się cofnąć w zamówieniach od kupujących. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Musi skądś mieć ten zakup skoro skalda, musisz mu coś odpisać.😁

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@pelagia__pl odrzuć reklamację , przez zaniedbanie kupującego zostałeś pozbawiony możliwości złożenia reklamacji u przewoźnika .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mdrogeria zrobili 2 lata protect i będzie jazda 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pelagia__pl wyślij mu numer paczki to musisz mieć na dowód, i napisz że minął termin składania reklamacji u przewoźnika 12 mc 🙂 a paczka została doręczona 🙂

Napisz jaki to przewoźnik ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

fedex

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pelagia__pl nie wiem jak fedex ale InPost przechowuje w MP do roku 🙂 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@pelagia__pl Numery przesyłek przechowuje Allegro, ostatnio ściągałem szczegóły dla pewnego okresu paczek i tam były wszystkie szczegóły, również niewidoczne w Allegro numery paczek. Jak sobie przypomnę gdzie to było to nabazgrolę.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@kostas11 a to znasz? 🙂

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/raporty-zamowien

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@pelagia__pl 

To tu:

allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/raporty-zamowien

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

darwik-firma
#12 Orędownik#

Mysle ze ten klijent  potrzebuje wizyty u lekarza specjalisty

oznacz moderatorów

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

Znalazłem na komputerze dowód nadania i dodałem go do dyskusji czekam na odpowiedź 😕 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Nadanie niestety nie równa się doręczenie bo paczka mogła zginac. Bez kontaktu z przewoźnikiem się nie obejdzie 

ale ją myślę że on się dowiedział że ma protecta. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Monika__L przewoźnik oleje sprawę bo reklamować dostawę można do 12 mc 🙂  a myślę że na taką reklamację każdy przewoźnik napisze że paczka została doręczona i nie wniesiono uwag w ciagu 12 miesięcy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@kostas11 W regulaminach przewoźnicy mają zapis, że terminy określa prawo przewozowe, a więc:

Art.  77.  [Przedawnienie roszczeń]

1. Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na podstawie ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się z upływem roku.

2. Roszczenia z tytułu zwłoki w przewozie, która nie spowodowała ubytku lub uszkodzenia przesyłki, przedawniają się z upływem 2 miesięcy od dnia wydania przesyłki.

3. Przedawnienie biegnie dla roszczeń z tytułu:

1)utraty przesyłki - od dnia, w którym uprawniony mógł uznać przesyłkę za utraconą;

2)ubytku, uszkodzenia lub zwłoki w dostarczeniu - od dnia wydania przesyłki;

3)szkód niedających się z zewnątrz zauważyć - od dnia protokolarnego ustalenia szkody;

4)zapłaty lub zwrotu należności - od dnia zapłaty, a gdy jej nie było - od dnia, w którym powinna była nastąpić;

5)niedoboru lub nadwyżki przy likwidacji przesyłek - od dnia dokonania likwidacji;

6)innych zdarzeń prawnych - od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.

4. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych dokumentów, najwyżej jednak na okres przewidziany do załatwienia reklamacji lub wezwania do zapłaty.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@Monika__L Reklamacje transportowe i ich terminy złożenia ujęte są u każdego przewoźnika w regulaminie. Na przykład Inpost ma taki zapis:

Reklamacja może zostać wniesiona nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia nadania Przesyłki,
z zastrzeżeniem § 11 ust. 2 Regulaminu

itd

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

To jakie działania podjęlibyście w takiej sytuacji?  Przecież to zakrawa o nienormalne. Znalazłem dok przewozowy bo wszystko robię z 1 Pc i nie robiłem w tym czasie formatowania. Czy tylko u mnie tacy klienci roszczeniowi są czy to już norma na na portalu Allegro? To nie jest normalne że ktoś reklamuje brak przesyłki po takim terminie?  

oznacz moderatorów