anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący reklamuje że nie otrzymał paczki z przed 2 lat.

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

Witam mam taką sytuację że kupujący sobie przypomniał że 2 lata temu kupił drzewko i rozpoczął dyskusję że nie otrzymał przesyłki. Chcę to sprawdzić ale nie mogę bo w zamówieniach od kupujących nie mam w historii już potrzebnych danych takich jak np numer listu przewozowego. Jak sobie radzicie w takich sytuacjach?  

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

kostas11
#21 Demiurg#

@pelagia__pl rzadko się zdarzają, ja podał bym numer przesyłki, poinformował że zostało nadane i odebrane, i poinformował że zgodnie z PP czas na zgłoszenie problemów z paczką mija rok od nadania 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Roszczenie kupującego się przedawniło. Odrzuć reklamację jako wniesioną po terminie. 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@pelagia__pl Od jakiegoś czasu jest tego pełno, są sprzedawcy co mają takie zgłoszenia dosyć często. U mnie też się pojawiły. Ale u mnie mimo upływu 14 miesięcy link nadal działał, bo miał kolejnośc statusów pomieszane. Więc klient dostał na dzień dobry informację o odrzuceniu roszczenia (upłynął czas na reklamację) , oraz pytanie czy robimy zgłoszenie na policje z art. 286kk, bo paczka była odebrana.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pelagia__pl i co mówi tracking z tego nr listu przewozowego?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@pelagia__pl napisz kupującemu, że towar został wysłany zgodnie z umową, podaj numer przesyłki i napisz, że w momencie wysyłki towaru została udostępniona możliwość śledzenia przesyłki

nie wchodź w szczegóły

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED Nie poda nr bo nie zna, ale należy rzeczowo odpisać że po takim czasie odrzucasz reklamację, Ciekawe co spowodowało ze kupujący sobie nagle przypomniał o takim zakupie?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

bo ma czas, bo mu się nudzi i sobie sprawdza swoją aktywność w necie

bo towar szedł do innej osoby, niż kupujący więc nie wiedział/nie chciał wiedzieć czy przesyłka dotarła

 i ostatni powód bo może

moja teoria spiskowa brzmi, że allegro dlatego wyłączyło z allegro protect problemy z wysyłkami bo dotyczyło to też samego serwisu

 

oznacz moderatorów

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

Mam informacje że nie znaleziono takiej przesyłki o tym nr listu przewozowego. A pracownik Allegro milczy również klient który rozpoczął dyskusję. 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Byc może przewoźnik nie zapewnia tak długiego podglądu danych online ale wyślij mu te etykietę i niech sprawdza jej losy

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pelagia__pl przecież minął czas na złożenie reklamacji, przewoźnik nie przechowuje takich danych powyżej roku 🙂 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

To ciekawe jak ma to się mieć do 2 letnich ram dyskusji i protectow 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Monika__L dyskusje może se otwierać nawet żeby pochwalić sprzedawcę po 2 latach lub się przywitać 🙂 a protect jak kupujący będzie uparty to allegro wypłaci dla zadowolenia klienta bez obciążania sprzedawcy 😄

Er.. ma bardzo fajnie zrobione bo jak klient odbierze mi się wyświetla że zrealizowane, mogę se sprawdzić paczkę nawet sprzed 2 lat 🙂

Zrzut ekranu 2024-02-11 204232.png

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Numer przesyłki wraca do puli po ok. 13-18 miesiącach (w zależności od przewoźnika i ewentualnych reklamacji). Tak więc ten nr mógł już zostać wykorzystany dla innej przesyłki (a Fedex to operator globalny, nr przesyłek nadawane są globalnie).

oznacz moderatorów

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

Dyskusja została zamknięta z powodu że "Minęło już 30 dni od rozpoczęcia Dyskusji, a Kupujący nie określił, czy udało mu się rozwiązać problem." Finał jest tylko dlatego taki gdyż odnalazłem nr listu przewozowego oraz skan na moim PC. A przyczyną tej dyskusji jest moim zdaniem Allegro i ich głupkowate powiadomienia. Jak zapytałem dlaczego reklamuje przesyłkę z prawie 2 lat tak napisał klient : 

 

palinaaaa 6 lutego 2024 10:35

 

niestety tak. zamawiam bardzo dużo roślin do ogrodu i teraz zorientowałam się że mimo że ja zapłaciłam za przedmioty to kilka zakupów jest dalej w "przygotowaniu" lub dalej w "doręczeniu" więc rozpoczęłam dyskusję aby to wyjaśnić .
Dlatego moja rada dla innych sprzedawców jest taka że trzymajcie skany nadania przesyłki 2 lata bo nie znacie dnia ani godziny jak wam ktoś z podobną dyskusją wyleci a jak nie będziecie posiadać takiego dokumentu to pewnie Allegro odda kupującemu z POK a później będzie zaciągać z was należności. 
oznacz moderatorów