anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący ubliża telefonicznie i mailowo (allegro) oraz życzy utraty zdrowia (groźby?)

MAMY ROZWIĄZANIE!
Podlogi-Radom
#9 Pomysłodawca#

Drodzy, Sprzedawcy. 
Towar wysłany do Klienta od ręki. Dostawa na następny dzień. Towar odebrany - rezultat dostawy - dostawa bez uszkodzeń. Wszystko OK.

Rezultat:

Klient życzy mi utraty zdrowia (groźby), ubliżanie przez telefon. Sugeruje, że nie oplacilem prowizji Allegro (naruszenie regulaminu!), zarzuca indolencję, głupotę, rozmowa przez telefon zakończyła się inwektywami ze strony Klienta i rzuceniem słuchawką przez Klienta (rozmowa nagrana 🙂 jako dowód, mam prawo nagrywać). Próby dojścia przyczyny problemu za pośrednictwem czatu Allegro - kończą się inwektywam.

Wisienka na torcie , zarzut Klienta - "Teraz dzięki Panu muszę zrobić 300 km by odebrać paczkę." wyłuskany z obelg, obśmiewczych określeń sklepu i sprzedawcy, wyśmiewanie miejscowości skąd pochodzimy - wiadomo Radom ... hahaha. HEJT 100/100. Klient poinformowany, że DPD daje możliwość przełożenia daty dostawy /formy (zgodnie z Regulaminem DPD). Powtarzany zarzut "Teraz dzięki Panu muszę zrobić 300 km by odebrać paczkę." - jest dla nas nielogiczny - nie dowozimy przecież klientów pod adres jaki podali do dostawy, nie ingerujemy w adres dostawy ani nie mamy wpływu na dokładną datę i godziną dostawy DPD. 

Na wszelki wypadek komunikacja z Klientem wyłącznie telefonicznie - rozmowa rejestrowana i za pomocą Allegro (korespondencja zachowana w systemie Allegro).

Tle wprowadzeniem do tematu.

Pytanie do Sprzedawców i administracji Allegro:

- zakładając że dostaniemy negatywy w ocenach transakcji - czy to etyczne tak budować system ocen aby tolerować hejt, życzenie utraty zdrowia i agresję słowną ze strony klienta ? Cała korespondencja elektroniczną i telefoniczna do wglądu w razie potrzeb na życzenie Kancelarii Prawnej i/lub Allegro.

- zakładając że dostaniemy negatywy w ocenach transakcji , jak Allegro podchodzi do takich nieetycznych praktyk, zakrawających o hejt i pogróżki. Ja wiem, zapewne nic nam się nie stanie, ale ... padła propozycja życzenia nam problemów zdrowotnych, możemy się obawiać dosypania czegoś do najbliższych zakupów do siedziby firmy, np. pizzy ?????

- co robicie drogie Allegro aby wyeliminować nieuczciwe praktyki podchodzące pod groźby i oszczerstwa/zniesławienie ze strony Klientów (to margines, ale jest i jest bardzo widoczny mimo, że nieliczny)

- co robicie drodzy Sprzedawcy w takich sytuacjach ? Jakieś porady ?

Jak się domyślacie, jeśli zostaniemy przyparci do ściany - Kierujemy za pośrednictwem Kancelarii sprawę jak się to zwykło mawiać "do sądu". Wiem proces długotrwały i kosztowny, ale tak mamy na to fundusze, a ew. wygrana zasili jak zwykle WOŚP. Więc motywacja jest pozbawiona egoizmu, chodzi nam o zasady.

Czy ktoś z Allegro chce zająć się tą sprawą ? Chętnię pomogę udostępniając wszelkie dowody jakie posiadam.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
az1rael
#21 Demiurg#

do sądu swoją drogą ale groźby są ścigane z kk przez organy ścigania wystarczy zgłosić odzew będzie szybko

oznacz moderatorów
matt_rose
Moderator
Moderator

@Podlogi-Radom Dziękuje za informację, przykro mi, że taka sytuacja Ciebie spotkała.

Nie tolerujemy takiego zachowania jakie opisałeś w swojej wiadomości, jednocześnie nie możemy odpowiadać za to jak mogą reagować klienci.

Zgłoś to proszę za pomocą formularza kontaktowego i opisz dokładnie sytuację. Dołącz wcześniej zapisane wiadomości, dzięki temu szybciej się z Tobą skontaktujemy i będziemy mogli podjąć odpowiednie kroki.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów
Podlogi-Radom
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję, dane są zbierane aby je udostępnić w odpowiedniej formie Allegro z dodatkowymi naszymi przypisami i wyjaśnieniami, obecnie obserwujemy rozwój wypadków.
Zaznaczam, że towar Klient otrzymał w absolutnej zgodzie z zasadami Allegro w I jakości i terminowo. Nie upublicznię tu oczywiście dok. przewozowych, nr przesyłek, itp. danych wrażliwych - z oczywistych względów, zresztą administracja Allegro ma i tak do nich dostęp 🙂 już teraz. Dziękuję, za odzew. Mój post miał na celu bardziej uwrażliwienie Allegro i dyskusję wśród Sprzedawców, na ten temat.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Allegro w takich sytuacjach stara się nie zajmować stanowiska, nie chce być stroną ponieważ wg prawa musieliby pójść z tym do sądu, blokada tak ale tego zakupowego czy wszystkich tego kupującego, bo założy nowe do zakupu.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tacy są po każdej stronie, powinno się wyjaśniać i jak są dowody eliminować.🤗

oznacz moderatorów
Podlogi-Radom
#9 Pomysłodawca#

racja. Tylko, że Allegro przygotowało dla Klientów stosowne narzędzie , jednocześnie umywając ręce od szkód wyrządzanym Sprzedawcom. Uważam , że to jest nierówne traktowanie stron. Przypominam że  Allegro działa dzięki kupującym ale też sprzedawcom pobierając od nich opłaty jak w naszym przypadku przekraczające 10 tys. zł mc ... Może warto, aby Allegro pomyślało o swojej przyszłości i opracowało także rozwiązania pomagające Sprzedawcom unikania hejtu i obelg, gróźb ze strony Kupujących. Zły humor Kupującego nie jest wytłumaczeniem naruszania prawa i dobrych zasad wyniesionych z domu.

Oczywiście droga sądowa jest ostatecznością, jednak jest wykorzystywana w tego typu incydentach, w tym przypadku o ile skorzystamy, będziemy przekazywać wygrane kwoty wpłat na WOŚP/ CARITAS, niech dzieciaki mają jakiś pożytek 🙂 .

 

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@Podlogi-Radom 

Złóż stosowne zawiadomienie na najbliższym komisariacie lub w prokuraturze. Groźby karalne są ścigane na wniosek poszkodowanego, po zgłoszeniu sprawą zajmie się już prokurator.

Jak gościowi o 6:00 przyjdzie policja do domu, to się może nauczy, że nie wolno nikomu grozić. A jak prokurator będzie chciał zrobić pokazówkę, to wejdą do niego nie drzwiami, lecz z drzwiami.

oznacz moderatorów