Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
27 listopada kupujący zgłosił zwrot części zakupionego towaru (odstąpienie bez podania przyczyny). Następnego dnia otrzymał zwrot wpłaty. 4 grudnia zwróciłem się do kupującego z prośbą o dokonanie zwrotu. Do dnia dzisiejszego (10.12) kupujący nie wygenerował numeru przesyłki i nie zwrócił towaru.
Czy allegro proponuje w takiej sytuacji jakąś formę "nacisku" na nieuczciwych kupujących? Czy sprzedający może się jedynie uśmiechać patrząc jak ktoś przywłaszczył sobie jego towar?
Nie licz na Allegro.
@outlet_tucana dlatego zawsze wstrzymuj się ze zwrotem, do momentu otrzymania przesyłki, bo nie każdy kupujący jest tak uczciwy jak Ty
A skąd był pomysł żeby zwracać pieniądze?
zrobiłeś prezent
No cóż, młody stażem sprzedający stwierdził, że opóźnienie zapłaty wpłynie negatywnie na jakość sprzedaży (w kontekście uzyskania Super Sprzedawcy).
Piszesz, że zrobiłem prezent - pewnie tak. Napisałem powyżej, że nie sam towar jest największym problemem. Pytanie - dlaczego Allegro dopuszcza tego typu patologie?
Jakie opóźnienie?
szybkie zwroty liczą się od momentu otrzymania paczki zwrotnej
dlateho allegro nie wspiera patologii tylko Ty się pospieszyłeś i allegro nie ma z tym wiele wspólnego
są w kodeksie cywilnym na to paragrafy
@bosek_2804 inne paragrafy - były już tutaj podawane na forum
@outlet_tucana napisz do kupującego, że w myśl przepisów nie jest już właścielem
i idziesz z tym na policję - jego dane znasz, a szczegółowe ma allegro
wyznacz graniczny termin
Myślę, że to jest jakieś rozwiązanie - zgłoszę temat na policji. Ponieważ towar był poniżej 800 zł to będzie to traktowane jako wykroczenie. Ale wezwanie na przesłuchanie, tłumaczenie się na komisariacie itd. pewnie będzie jakimś utrudnieniem dla takiego przyjemniaczka. Jeśli allegro nic nie robi z takim zachowaniem, to pewnie samemu trzeba to jakoś ruszyć.
A smutny finał tej imprezy będzie taki, że taki nieuczciwy kupujący kupi u mnie znowu jakąś **piiip**ołę i wysmaruje mi taki komentarz, że się przez następny rok ze sprzedażą nie pozbieram...
Nigdy nie wykonuj zwrotów przed realnym otrzymaniem towaru, skąd pewność ze kupujący zwróci towar nieuszkodzony ?
Gdy zwraca uszkodzony, używany itd zawsze masz prawo pomniejszyć kwotę zwrotu.
Ponadto nie jednokrotnie kupujący zgłaszają zwroty a ostatecznie jednak nie odsyłają towaru, lub chcą go sobie pozostawić.
Pod warunkiem jednak, że wartość przywłaszczonej rzeczy jest wyższa niż 800 zł. Poniżej tej wartości czyn podlega pod kodeks wykroczeń a nie kodeks karny...