Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Każdy sprzedawca musi zdefiniować czas wysyłki. Jest on podany w każdej aukcji. Niech to będą 2 dni (oczywiście chodzi o 2 dni robocze). Jak jest liczony ten czas?
Przykładowo: sprzedawca uzyskał wpłatę w poniedziałek. Do kiedy musi nadać przesyłkę, by zmieścić się w terminie opisanym w aukcji jako "2 dni"? Czy Allegro precyzuje tę kwestię w regulaminie, gdyby ktoś miał wątpliwości?
Czytałem te zapisy, ale one są ogólnikowe i nic nie wnoszą do sprawy. Czy ktoś zatem może odnieść się do konkretnego, podanego wyżej przykładu?
@majorDownar jeśli status płatności nie jest zakończony to taka przesyłka nie liczy się do statystyk. Dopiero w momencie zmiany statusu (faktycznej płatności za towar) masz liczony czas do nadania.
przy 2 dniach masz 48 godz. ( oczywiście piszę o godzinach roboczych ) na wysyłkę od momentu otrzymania wpłaty bądź wybrania pobrania przez klienta. Istotne jest dodawanie etykiet w tym terminie. Jeżeli klient dokona zakupu o 7:00 w poniedziałek a etykietę utworzyłeś o godzinie 9:00 w środę to niestety przekroczyłeś już termin 😉
Dla mnie to mały absurd , bo powinny być liczone po prostu dni robocze a nie godziny. Dlatego dużo sprzedawców dodaję etykietę od razu po zakupie klienta, a wysyła później 😉
Osobiście jako sprzedawca tego nie praktykuję , ale widzę po swoich zakupach jak sprzedawcy dodają etykiety.
Wydawałoby się prosta sprawa, a co wypowiedź to inna interpretacja. Dlatego bardzo przydałaby się oficjalna wykładnia Allegro w tej sprawie, a takiej nie znalazłem. To ważna kwestia, gdyż klienci są bardzo czuli na czas dostawy, liczą go sobie wedle własnego uznania i od tego własnego liczenia stawiają wymagania lub mają zarzuty.
Wróćmy do mojego przykładu: klient płaci za towar w payu w poniedziałek, sprzedawca wysyła towar w środę. Pytanie: czy został spełniony wymóg wysyłki w ciągu 2 dni roboczych?
Interpretacja pierwsza
Tak. Wysyłka nastąpiła w dwa dni - od poniedziałku do wtorku mija pierwszy dzień, od wtorku do środy mi drugi dzień. Godzina nie ma znaczenia, byle wysyłka wyszła w środę.
Interpretacja druga
Nie. Od poniedziałku do środy są 3 dni robocze: poniedziałek, wtorek, środa. Wysyłka w poniedziałek to dzień pierwszy, we wtorek to dzień drugi, w środę to dzień trzeci.
Interpretacja trzecia
To zależy. Jeżeli od uzyskania przelewu do nadania wysyłki upłynęło ponad 48 godzin, to wymóg 2 dni nie został spełniony. Jeżeli upłynęło mniej niż 48 godzin, to wymóg został spełniony, mimo że w obu wypadach przelew nastąpił w poniedziałek, a wysyłka w środę.
Ja osobiście działam zgodnie z pierwszą interpretacją - dwa dni robocze, to dwa dni odległości od dnia zapłaty, do dnia wysyłki, godzina się nie liczy. Ważne by wysyłka wyszła w środę.
Sprawa etykiet jest drugorzędna i nie ma tu znaczenia. Czas liczy się od dokonania przelewu przez klienta.
Podsumowując: nie chodzi o prowadzenie jałowych sporów. Chodzi o to, jakie jest w tej sprawie zdanie Allegro, gdyż ono obowiązuje obie strony transakcji do niego, chcąc nie chcąc, musimy się odnosić. Ja niestety zdania Allegro na ten konkretny temat nigdzie nie znalazłem i to niestety daje pole do wiecznych rozbieżności interpretacyjnych.
Wiele już tematów na ten temat było, ale kiedyś mi Allegro wytłumaczyło na moim przypadku, gdzie mam określoną wysyłkę 24h a wpłaty przyjmuje tylko z góry przez Allegro Finanse (bez pobrań i odbiorów osobistych)
Czas nadania w terminie liczony jest do 24h od zamiany statusu zamówienia na "zakończona" do momentu zmiany statusu na wysłane/odebranie/przyjęte u przewoźnika! Pod warunkiem wprowadzenia numeru przesyłki do systemu Allegro, tak aby system mógł zczytać dokładną datę i godzinę odebrania przesyłki od klienta.
Wyprowadzenie samego przewozowego listu przed wysłaniem, bez wysłania paczki nic nie da, a robią to automatycznie systemy przyjmujące zamówienia z allegro.
@majorDownar Już o to pytałem na tym forum, ale nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Po swoich statystykach oraz zapisach w pomocy allegro (2 dni(48 h)) jestem prawie pewien, że godzina ma znaczenie.
Generowanie etykiety też ma znaczenie, bo wpływa na: Numery przesyłek uzupełnione w terminie
Czyli w dalszym ciągu mamy niejasność i jesteśmy zdani na rozbieżne interpretacje, choć w tej akurat kwestii istnieje możliwość przyjęcia konkretnego rozwiązania, do którego wszyscy (sprzedający i kupujący) mogliby się odnosić w razie wątpliwości. Szkoda, że Allegro nie chce przyjąć żadnego rozwiązania.
Tatlok używa określenia 24h, a nie dzień roboczy, co może wpływać na definicyjne rozbieżności, o czym pisałem wcześniej (24h to bardzo konkretny czas, natomiast dzień roboczy już nie tak bardzo - wysyłka o 13, 14 czy 15 to ta sama informacja w kontekście dnia roboczego, bo cały czas jest to ten sam dzień, mimo różnych godzin, natomiast przy pojęciu 24h godzina 14 może być jeszcze w ramach 24h, a godzina 15 już powyżej 24h), natomiast w opisach terminu wysyłki spotyka się bardzo różne określenia (do 24h, zwykle 24h, 2 dni itp.) Wszystko to jest niejednoznaczne i często skłania kupujących do zadawania pytań: Wpłaciłem wczoraj, dlaczego moje przesyłka jeszcze nie wyszła? Kiedy wyjdzie moja przesyłka?
Jednoznaczna definicja Allegro ukróciłaby większość takich sytuacji.
@majorDownar Godzina nadania przesyłki ma znaczenie. Czas jest liczony w przypadku przesyłek pobraniowych od momentu zakupu, a w przypadku płatności z góry od zmiany statusu płatności na "zakończona". Jeśli więc stanie się to o 12:00 w poniedziałek, a przesyłkę nadasz w środę o 13:00, czas dwóch dni zostanie przekroczony.
Dodam, że zegar zatrzymuje się w weekendy i święta.
Czy to jest oficjalne stanowisko Allegro? Jeżeli to jest oficjalne stanowisko Allegro, to sprawę mielibyśmy wyjaśnioną - 2 dni, czyli 48 godzin (a w zasadzie do 48 godzin) licząc od chwili uzyskania przelewu (godzina i minuta), do chwili nadania przesyłki (godzina i minuta). Oczywiście chodzi tu płatności payu, gdzie mamy tak szczegółowo podany czas. No, ale 90% osób wybiera te formę płatności.
A zatem błędne jest stanowisko osób, które uważają, że nie ma znaczenia godzina, a jedynie dzień. Innymi słowy nie każda płatność w poniedziałek, a wysyłka w środę oznacza automatycznie zmieszczenie się w dwóch dniach roboczych.
Wyjaśniona została także inna ważna kwestia: od poniedziałku do środy upływają dwa dni robocze, a nie trzy dni robocze, jak twierdzą niektórzy. Błędne jest twierdzenie: płatność wykonana w poniedziałek i dwa dni na wysyłkę, znaczy, że wysyłka ma się odbyć w poniedziałek (dzień pierwszy) lub wtorek (dzień drugi).