Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dlaczego Allegro nie obciąża Kupujących za nadużywanie Allegro SMART.
Kupują jakieś 2 produkty żeby koszt zakupu przekroczył 40 zł i mieć darmową dostawę po czym zwracają część tego zakupu a finalnie mają SMARTA.
Przykład z którym spotkałem się już kilka razy.
Kupujący kupił 2 produkty za 20 zł.= 40 zł i zaraz po dostawie zwraca 1 produkt za 20 zł.
Ewidentnie kupują więcej żeby mieć darmową dostawę i robią to dość często tzw. cwaniaki.
Nie wiem czy Allegro takie sytuacje uwzględniało ale dla Sprzedających do dość denerwujące.
cicop allegro uwzględniło to w opłatach dla sprzedających ,a Ty związane z tym procederem koszty musisz to wkalkulować w cenę końcową . Nic nie zrobisz .
@cicop Dlatego że jest to zgodnie, mają taką możliwość i z niej korzystają, powiedz na jakiej podstawie chcesz ich karać?
Ja nie chcę nikogo karać. Ja ogólnie mam to w Dużej D.... To Allegro na tym traci nie ja. U mnie akurat to Kupujący najbardziej ryzykują przy zwrotach ponieważ sprzedajemy wyłącznie produkty szklane i szkło ma to do siebie że jest kruche i bardzo zniszczalne 🤔🙂
Dlaczego mieliby ryzykować?
W praktyce, sprzedając taki towar powinno się odbierać zwroty we własnym zakresie, a jeśli jednak klient zmuszony jest wysyłać taki przedmiot we własnym zakresie, to robi to na wyłączne ryzyko przedsiębiorcy.
Jeszcze mało wiesz.
Czyli myślisz że kupisz towar i odeślesz źle zabezpieczony lub potłuczesz zapakujesz, odeślesz i zwrócą Ci kasę?😆
Bo ludzie nie znają prawa, az w końcu przyjdzie pieniacz, zawoła UoKIK, skorzysta z POK, jak się będziesz stawiał to zrobią Ci Pulp Fiction wiesz z czego... 🙂
Oczywiście zwroty musimy przyjmować ale zwrot wysyła Kupujący i przy zwrocie to Kupujący za niego odpowiada w 100%. Jeżeli przychodzi zwrot potłuczony to spisujemy protokół szkody z Kurierem bierzemy świadka i wykonujemy sesję fotograficzną. Wysyłamy pismo do Kupującego że towar dotarł ale nie w całości i związku z pomniejszeniem wartości odesłanego towaru do firmy mamy prawo do pomniejszenia zwracanej kwoty o wartość zniszczonych produktów. Kupujący odsyłający nawet SMART może złożyć reklamację do przewoźnika nie my lub pozwać nas do Sądu i powodzenia życzymy.
lepiej nie idź na zderzenie z sądem, przegrasz
takie zachowanie sklepu jest niezgodnie z prawem:
"Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów."
Pomniejszenie zwrotu jest mozliwe tylko w przypadku:
"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy"
Jak to określisz przy szkle jeżeli towar wraca potłuczony w mak. Takie użytkowanie ma cechy przekraczające funkcjonowanie takie rzeczy. Przy zwrocie paczki nawet Smark to odsyłający jest zlecającym taką usługę w firmie Kurierskiej i tylko Kupujący może wnieść reklamację np w sprawie uszkodzeń w transporcie bo to on jest wtedy Klientem w firmie dostarczającej
Uszkodzony- Zniszczony
w chwili przyjęcia przesyłki przez przewoźnika to on odpowiada za przesyłkę. W przypadku gdy nadawcą jest klient ma prawo przenieść prawo roszczenia na sprzedającego, a to wszytko i tak nie przerywa biegu nakazy zwrotu CAŁEJ kwoty w ciągu 14 dni od rezygnacji z zakupu. Dodatkowo watpie by jakikowliek przewoźnik nei wpisał szkła do przedmiotów zakazanych wysyłką. Ergo: zgodnie z prawem taki sprzedawca internetowy powinien sam odbierać zwroty, na swój koszt.
@cicop - sorry, nie mam czasu już czytać całego wątku - późno jest i idę spać.
Jeśli jednak wysyłasz szkło Paczkomatami InPost - to sugeruję zapoznanie się z ich regulaminem. Nie wiem jak teraz jest aktualnie, ale wcześniej było tak, że przesyłki zawierające szkło i porcelanę były wyłączone z przyjmowania do przemieszczania . Wszystkie szły po prostu na odpowiedzialność sprzedającego.
W przypadku kuriera InPost - reklamacje (oprócz zniczczenia/uszkodzenia) opakowania zewnętrznego to fikcja. Masz tak zapakować towar, żeby dotarł bezpiecznie. Wysyłasz szkło, zapakuj do większej paczki i ze 20 cm wokół bezpiecznego wypełniacza. Wytyczne odnośnie pakowania paczek - na stronach InPost - i oni sie tego trzymają. Bardziej kruche - to skrzynka drewniana - to wiem od kurierów InPost.
lew433 Z podstawie chęci ograniczenia emisji CO2.😎
@aragil Skąd czerpiesz wiedze o emisji CO2?🤣 Oj moglibyśmy o tym podyskutować.😁
lew433 Oczywiście od allegro😊 https://raportcsr.allegro.pl/pl/nasz-wplyw/troszczymy-sie-o-srodowisko/
@aragil No to nie mamy o czym "dyskutować".🤣
@cicop A dlaczego niby Allegro miało obciążać za to kupujących skoro daje im taką możliwość a dodatkowo prawa konsumenta pozwalają na zwrot części towaru. Przed takimi rzeczami się tylko uchronisz otwierając sklep stacjonarny 😉
Będziesz mógł wtedy zatrudnić ludzi, ekipę sprzątającą, wynająć lokal jaki sobie zamarzysz i gdzie tylko zechcesz, będziesz mógł sobie robić reklamy i promocje jakie tylko ci przyjdą do głowy i nikt Ci nie będzie zwracał towaru, potrącał prowizji za sprzedaż, ocen i komentarzy negatywnych też nie będziesz miał, no może czasem ktoś się wyłamie aby wybić Ci szybę w witrynie jak go "brzydko" obsłużysz 😉 a nawet konkurencja stanie się co najmniej Panem "Jankiem" z drugiej strony ulicy 😉