Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący wybrał niewłaściwą lalkę.
Mógł samodzielnie anulować zamówienie na Allegro ale tego nie zrobił. Mógł kupić druga lalkę a tą bezpłatnie zwrócić ( ma smarta ) ale tego nie zrobił. Zadzwonił po transakcji i tych telefonów nie odebraliśmy, ale nie dzwonił ponownie kilka godzin później albo następnego dnia rano ani nie napisał SMS. Twierdzi, że napisał maila ale to nieprawda bo wśród prawie 400 maili jakie w tym dniu otrzymaliśmy od Allegro i od klientów w sprawie aukcji nie ma maila od niego.
Nasz jedyny błąd polegał na tym, że nie odebraliśmy od niego telefonu o 13.49, 13.51 i 14.55 w dniu 30 marca.
Napisał: "Zerowy kontakt ze sprzedającym." tylko z tego powodu. Nie napisał maila, nie napisał SMS, nie zadzwonił w innym terminie.
Wystawił negatywa ponieważ otrzymał to co zamówił, a my nie odebraliśmy telefonów wkrótce po transakcji.
treść negatywa: "Niestety zakupiłem córce lalkę, którą już miała. Zorientowałem jakieś 5 minut po zakupie. Zadzwoniłem do sprzedającego - nikt nie odebrał. Wysłałem wiadomość e-mail z prośbą o wymianę na inną lalkę w tej samej cenie bez odpowiedzi. Niestety w przesyłce była lalka, którą pierwotnie zamówiłem. Zero odzewu od sprzedającego. Gdyby nie pandemia i zakup na ostatnią chwilę zamówiłbym córce coś innego. Niestety nie ma już na to czasu. Zerowy kontakt ze sprzedającym."
@ZapfCreation trzeba to przełknąć i pracować dalej. Nic na to nie poradzisz. Ten przynajmniej próbował dzwonić, więc miał jakiś powód niezadowolenia, bo nikt nie odebrał telefonu. Ja mam takich co potrafią wystawić komentarz bez jakiegokolwiek kontaktu, ba nawet po mojej wiadomości, że skoro towar został uszkodzony, to wysyłamy nowy na nasz koszt również nie są tym zainteresowani. Skoro ktoś woli wystawic nega, zamiast dostać pełnowartościowy towar to jego sprawa, wszystkim nie dogodzisz na tym świecie 🙂
Tak, tylko, że zamiast dzwonić mógł anulować zakup jeszcze przez kilka godzin bo paczkę pakowaliśmy w nocy i dopiero wtedy zmieniamy status zamówienia lub kupić drugą lalkę, a tą zwrócić.
@ZapfCreation Niestety, takie oceny będą się trafiać, nie ma co, trzeba sprzedawać dalej. Odpowiadaj na negatywy rzeczowo, szczerze, to są tylko numerki. To są tylko numerki. Masz sporo pozytywnych ocen i tylko jednego negatywa, więc naprawdę się tym nie przejmuj.
@mikeza Przypomniała mi się jedna reklamacja. Kupującego nie obchodziło to, że zabrałbym towar swoim kurierem, nie chciał ani wymiany na inny produkt, ani zwrotu części wartości przedmiotu. Po prostu nie chciał współpracować. Wszystko przez to, że w opisie producenta było zasilanie AA, nie AAA 🙂
@ZapfCreation poproś o usunięcie komentarza . Wyjaśnij że dziennie macie ileś tam transakcji i wysyłek i na odebranie telefonu czasami niema już rąk. Tym bardziej że dostał to co chciał. Jak nie to zostaje uderzać do allegro a nóż się uda i usuną komentarz (mało prawdopodobne ale czasami się udaje).
Napisałam do niego ale nie reaguje.
@ZapfCreation zdaje sie że jedno co możesz zrobić to odpowiednio sie odnieść pod komentarzem i pogodzić z sytuacją
@ZapfCreation nic z tym nie zrobisz 😞 przyzwyczajaj się będzie coraz gorzej 😞
Jestem już tutaj ponad 13 lat i jakoś nie mogę się przyzwyczaić. To nasz drugi negatyw w tym okresie. Oba moim zdaniem niesprawiedliwe.
@ZapfCreation tutaj przynajniej wiesz, że coś nie podobało się klientowi (brak kontaktu), a jak u mnie pojawiają się komentarze negatywne bez treści, to jest dopiero denerwujące. nie wiesz o co chodzi, nie wiesz, czy to może pomyłka. Miałem nawet sytuacje, że dostawałem komentarz za produkt, którego ktoś ode mnie nie kupował 🙂
@mikeza to jest nowa moda na allegro
zakup dla możliwości wystawienia komentarza
bez żadnego kontaktu
u mnie to prawie połowa negów nie licząc tych od firm np: sp z o.o. , które uważają że przysługują im prawa konsumenta
a serwis allegro zamiast umożliwić czy wymusić kontakt między stronami
wypisuje na swoich stronach jakieś bzdety o subiektywności komentarzy
wprowadzając w błąd oceniających, że tak prawnie mogą robić zapominając o art 212 i 216 Kodeksu karnego
i co jest najważniejsze o art 213 K K
§ 2. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2, kto publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut:
prawdziwy nie subiektywny
tak jak pisałem tutaj wcześniej - gwarantuje Wam, że allegro zmieni system oceniania bo są świadomi, że przeginają
oczywiście będzie to przedstawione jako nowa cudowna funkcjonalność a nie jako dostosowanie się do obowiązujących przepisów
jestem właśnie po wymianie maili z allegro w sprawie usunięcia podobnego komentarza @msniezek
pocztaj sobie jak masz dostęp
trafiłem na ścianę ignorancji także prawniczej ze strony odpisujących pracowników allegro
udało mi się dodzwonić do kupującej, która okazała się prawnikiem (pozdrawiam Panią), która doskonale rozumiała te kwestie - komentarz wystawiło jej dziecko
w innym podobnym przypadku jak zadzwoniłem do Kupującemu z pytaniem o co mu chodzi i dlaczego nie złożył reklamacji to się rozłączył bo mu się nasz numer telefonu nie podobał
ZapfCreation Miałem taki sam kłopot. Nie mogę nie wysłać zakupionego przedmiotu!
Co do prawa to tylko :
Art. 212
§ 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
Nie oskarżałbym poszczególnych kupujących, bo zakopalibyśmy się w tysiącach spraw sądowych.
Winę ponosi Allegro mając:
Świadomość możliwości popełnienia czynu zabronionego
Art. 2. [Przestępstwa skutkowe z zaniechania]
Odpowiedzialności karnej za przestępstwo skutkowe popełnione przez zaniechanie podlega ten tylko, na kim ciążył prawny, szczególny obowiązek zapobiegnięcia skutkowi.
Proszę o potwierdzenie czy dobrze myślę:
Do każdej wysyłanej zabawki musimy wystawić paragon na zabawkę która jest w paczce, a jednocześnie musimy wystawić paragon do transakcji na Allegro, zgodny z zakupionym przedmiotem. Nie mogliśmy więc zamienić lalki. Tylko kupujący mógł anulować zamówienie i kupić właściwą lalkę. Nie ma więc znaczenia czy się z nami skontaktował czy nie. Zgodnie z warunkami aukcji musieliśmy wysłać lalkę w ciągu 24h zgodną z zakupem i tak zrobiliśmy.
coś sie zamotałeś
wystawiasz jeden paragon do transakcji
kupujący to chyba w życiu nie pracował w legalnym polskim handlu
i kompletnie nie ogarnia przepisów
coś co na rynku bez paragonów jest proste - w legalnym obrocie się mocno komplikuje
takie rozwiązanie jakie on proponuje to:
odstąpienie od umowy - co mówią o tym przepisy fiskalne?
zawarcie nowej umowy - co mówią o tym przepisy fiskalne?
wpłacone środki na starą umowę muszą przejść na nową - co mówią o tym przepisy fiskalne?
i to wszystko za darmowy czas pracy sprzedawcy?
@RED Jasne, że wystawiam jeden paragon 🙂 Chodziło mi o to, że nie mogłam zamienić lalki tak jak chciał kupujący ponieważ paragon musiał być jednocześnie zgodny z zamówieniem i wysyłanym towarem.
Ja dostałem negatyw za brak gazety w obuwiu lub za brzydkie opakowania w którym wysłałem obuwie szkoda ze zwroty nie są tak oceniane jak moja jakość pakowania towarów po niżej zwroty towarów od klientów pranie spodnie z doczepianymi metkami wyciągane rękawiczki itp
Allegro nie za bardzo to interesuje szkoda ze poprawa Allegro idzie tylko w stronę kupujących
Nie będę już komentować darmowych zwrotów i zwroty rękawiczek za 5 zł ,lub dobieranie sobie do darmowej wysyłki towaru po czym towar i tak jest odsyłamy nie rozpakowany .Branie sobie 5 par obuwia do przemierzenia i zwrot 4 już nie raz pisałem do Allegro aby została wprowadzona opcja gdzie kupujący informuje ze kupuje towar do przymierzenia .
jesteśmy w eu
wg przepisów konsumenckich, które tu obowiązują
kupujący ma właśnie zamówić 4 pary butów i wybrać sobie te co pasują a resztę zwrócić
problemem w Polsce jest fakt, że ostatnie modyfikacje ustawy konsumenckiej
nie zostały wprowadzone tak jak mówiła o tym dyrektywa ue
np: miał być limit kwoty zakupów od której przysługuje zwrot
do tego odpowiedzialność Kupującego za zwracany towar - została ograniczona
wpisami w stylu że jeżeli produkt jest uszkodzony to wada istniała wcześniej niż zakup
i decyzjami uokik i sądów, że nie można automatycznie obniżać zwracanej kwoty za uszkodzone pudełko czy oderwane metki
a najlepsze jest to, że i tak za to płaci konsument